Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon d5000

    Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
    ..Nadeel tegenover een d90 is wel dat er in een d5000 geen interne focusmotor zit. Gevolg: bij de aanschaf van nieuwe lenzen ben je steevast verplicht lenzen te kopen waarin een motortje zit. Die lenzen zijn steevast duurder dan lenzen waarbij dit niet het geval is....
    Niet altijd hoor bekijk maar eens de prijs van een 35mm f1.8 g af-s dx en een 35mm 2.0 AF D.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon d5000

      Ik heb zitten twijfelen tussen d90 en d5000. Gisteren toch overstag gegaan voor d5000. Het kantelbare scherm gaf voor mij de doorslag. De lcd-scherm van d90 mag dan wel meer pixels hebben maar de eindresultaat van de foto's komt toch op de computer, en die zijn voor beide camera's dezelfde. En op een motor in body en kleiner formaat na is de camera bijna dezelfde als d90. Voor een amateur-fotograaf als ik, is dat meer dan voldoende.
      Last edited by arbu; 21 juni 2009, 13:35.
      Nikon D5000, AF-S 18-55mm VR

      Comment


      • #18
        Re: Nikon d5000

        Oorspronkelijk geplaatst door arbu Bekijk bericht
        Ik heb zitten twijfelen tussen d90 en d5000. Gisteren toch overstag gegaan voor d5000. Het kantelbare scherm gaf voor mij de doorslag. De lcd-scherm van d90 mag dan wel meer pixels hebben maar de eindresultaat van de foto's komt toch op de computer, en die zijn voor beide camera's dezelfde. En op een motor in body en kleiner formaat na is de camera bijna dezelfde als d90. Voor een amateur-fotograaf als ik, is dat meer dan voldoende.
        Ik heb er ook ongelooflijk veel goesting in net omwille van dat scherm voor macrofotografie

        Comment


        • #19
          Re: Nikon d5000

          Proficiat met je aankoop Arbu en veel plezier met je nieuwe camera.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon d5000

            mja... ik ben vandaag eens langs media markt gegaan om ze onderling te vergelijken, en van dat kantelscherm ben ik toch niet erg enthousiast geworden... Het is een leuk extra, maar zo'n 920K scherm is toch wel een mooie extra, en de D90 ligt gewoon veeeel beter in mijn handen. De d5000 voelt me te veel aan als een d60, en bij de d90 heb ik het gevoel dat ik een kwaliteitsvollere body vast heb. Ik weet dat het qua technologie twee camera's zijn die dicht bij elkaar liggen, en dat het kantelscherm een mooie extra is, maar mijn gevoel neigt dus naar een d90...

            Comment

            Working...
            X