Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd! canon fototoestellen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd! canon fototoestellen.

    Ik ben aan het overwegen om een canon 1000D te kopen,
    jammer genoeg (Of misschien is dit net positief.) vind ik bijna geen negatieve punten over deze digitale SLR, dus moesten er hier mensen aanwezig zijn met deze camera, die me meer details en mogelijk nadelen, kunnen vertellen dan zou dat zeer handig zijn.
    Ook vraag ik me af of de Canon 18-55 IS lens de moeite is?
    Mijn 2e keuze viel op de Canon PowerShot G10. Maar ik weet dus echt niet wat te kiezen. ( Je kan zeggen dat ik een halve leek ben, ik weet een aantal basics, maar al lang niet alles.)
    Ik zou vooral sfeerbeelden, portretten, en soms landschappen willen fotograferen.
    Last edited by Jolien.DW; 16 juni 2009, 20:19.

  • #2
    Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

    Het voordeel van een digitale reflex is oa de instant scherpstelling
    De 1000D met de IS kitlens is een goede koop op dat punt (net als de vergelijkbare modellen van andere constructeurs)
    Je kan ook onbeperkt lenzen wisselen (als je bereid bent hiervoor een behoorlijke som geld uit te geven en ze allemaal mee sleuren)

    Een G10 heeft deze voordelen niet
    Persoonlijk vind dit ik toestel een beetje groot en duur voor wat het doet, ik heb vorige jaar een betere compact (IXUS 870 IS) gekocht (naast mijn DSLR), veel kleiner, lichter en goedkoper en vergelijkbare functionaliteit en beeldkwaliteit
    Last edited by palombian; 17 juni 2009, 08:24. Reden: typo

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Het voordeel van een digitale reflex is oa de instant scherpstelling
      De 1000D met de IS kitlens is een goede koop op dat punt (net als de vergelijkbare modellen van andere constructeurs)
      Je kan ook onbeperkt lenzen wisselen (als je bereid bent hiervoor een behoorlijke som geld uit te geven en ze allemaal mee sleuren)

      Een G10 heeft deze voordelen niet
      Persoonlijk vind dit ik toestel een beetje groot en duur voor wat het doet, ik heb vorige jaar een betere compact (IXUS 870 IS) gekocht (naast mijn DSLR), veel kleiner, lichter en goedkoper en vergelijkbare functionaliteit en beeldkwaliteit
      Onbeperkt lenzen wisselen is dan vast handig, maar dat zal inderdaad veel geld kosten.
      Ik moet wel nog wat leren over lenzen, wannneer je het beste welke lens gebruikt enzovoorts, maar dat komt wel.
      Last but not least heb ik wel een mogelijk heel erg idiote vraag, maar als je gewoon de 1000D body koopt, dan zit d'r toch ook al een (mogelijk niet zo goede) lens op? of niet?
      Al heel erg bedankt voor je mening.

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

        je kan - een body kopen ( zonder lens )
        - met de besproken kitlens
        - met kitlens en een zoomlens
        en dan bestaan er waarschijnlijk nog wel andere promoties.

        de 18-55 kitlens is een goede lens om je camera te leren kennen en is ideaal voor landschappen , sfeerbeelden , en portretten.

        ik heb onlangs 450 d in combinatie met de kitlens ( 18-55 IS ) aangekocht en heb er geen klagen van.
        Last edited by wildsheep; 17 juni 2009, 17:54.

        Comment


        • #5
          Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

          Oorspronkelijk geplaatst door wildsheep Bekijk bericht
          met kitlens en een zoomlens
          daar gaan we weer ...

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

            Oorspronkelijk geplaatst door wildsheep Bekijk bericht
            je kan - een body kopen ( zonder lens )
            - met de besproken kitlens
            - met kitlens en een zoomlens
            en dan bestaan er waarschijnlijk nog wel andere promoties.

            de 18-55 kitlens is een goede lens om je camera te leren kennen en is ideaal voor landschappen , sfeerbeelden , en portretten.

            ik heb onlangs 450 d in combinatie met de kitlens ( 18-55 IS ) aangekocht en heb er geen klagen van.
            Welja, ik ga hooogstwaarschijnlijk de 1000D met de 15-55 IS lens kopen, maar die zoom er nog eens bovenop zal men studentenbudget niet aankunnen vrees ik.

            Comment


            • #7
              Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jolien.DW Bekijk bericht
              Welja, ik ga hooogstwaarschijnlijk de 1000D met de 15-55 IS lens kopen, maar die zoom er nog eens bovenop zal men studentenbudget niet aankunnen vrees ik.
              Voor 680 heb je beide Aan jou om uit te maken of je dit wil en nodig hebt en aankan qua budget.
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                lees de reactie van mm eens
                zoomlens is niet hetzelfde als een telelens (wat jij bedoeld).
                de 18-55 is een zoomlens
                Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Philip-t Bekijk bericht
                  lees de reactie van mm eens
                  zoomlens is niet hetzelfde als een telelens (wat jij bedoeld).
                  de 18-55 is een zoomlens
                  Oke, het was een beetje verwarrend, Dankje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                    Ik vind mijn D1000 een zeer goed toestel. je moet wel wat tijd nemen om de verschillende mogelijkheden te leren kennen. ik Heb maar 1 nadeel aan mijn toestel, hij heeft het vorige week begeven. nochtans is hij maar 18 maanden oud. Ik zal waarschijnlijk tegenslag hebben gehad. Als er iemand meer weet over mijn probleem graag reaktie.
                    Het display licht niet meer op, als ik een foto wil nemen zie ik enkel in het scherm van de lens het woord "Busy". Voor de rest zit er geen leven meer in. Ik zit ook met het dillema, laat ik hem repareren of koop ik een nieuwe.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                      Je hebt toch 24 maanden garantie????
                      Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

                      MVG FLOWER Canon7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                        klopt, maar ik heb het aankoopbewijs niet meer en daarom doen ze moeilijk in de winkel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jolien.DW Bekijk bericht
                          Welja, ik ga hooogstwaarschijnlijk de 1000D met de 15-55 IS lens kopen, maar die zoom er nog eens bovenop zal men studentenbudget niet aankunnen vrees ik.
                          BLAbedieblabediebla-enz.............................
                          Last edited by paulmedusa; 17 augustus 2010, 14:34.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                            Ik wist niet dat ze de 1000D nog maakten.

                            Ik denk dat je beter een 2e hands 450 of 500D koopt van mensen die een ander toestel kopen. Je vindt er genoeg op tweedehandssites.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ik wist niet dat ze de 1000D nog maakten.

                              Ik denk dat je beter een 2e hands 450 of 500D koopt van mensen die een ander toestel kopen. Je vindt er genoeg op tweedehandssites.
                              Er zijn nog genoeg 1000D's te koop.
                              Last edited by paulmedusa; 17 augustus 2010, 14:33.

                              Comment

                              Working...
                              X