Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd! canon fototoestellen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik wist niet dat ze de 1000D nog maakten.

    Ik denk dat je beter een 2e hands 450 of 500D koopt van mensen die een ander toestel kopen. Je vindt er genoeg op tweedehandssites.
    Kies voor een nieuw toestel..
    Toch zeker als beginner..
    Dan weet je zeker dat er niets aan mankeert..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #17
      Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

      Hey,

      Ik kocht 1.5 jaar geleden een 1000D en heb er nog geen moment spijt van gehad. Als beginner is dit toestel ideaal.

      Ik kocht enkel de body, zonder kitlens, maar kocht in de plaats de Sigma 18-200 OS lens er bij.
      Weet, als je een canon body koopt, je er niet perse een canon lens op moet zetten. Andere merken zoals Sigma, Tamron, ed maken ook lenzen die op Canon bodies passen.
      Denk dus goed na wat je wil. Ik wou als beginner een goede zoomlens hebben, en de Sigma 18-200 is beduidend goedkoper dan de Canon 18-200. Ik ben van de mening dat de kitlens niet echt veel waard is, en je dus beter die lens overslaat en voor een andere gaat. Wil je portretten doen, reisfotografie, of gewoon huis-, tuin-, en keukengebruik?

      Ik heb momenteel de Sigma 18-200, de Sigma 10-20, de Canon f/1.8 en de Canon 24-70 f/2.8. 4 Lenzen dus waar ik heeeeel ver mee kom.

      Mijn advies als beginner: ga voor een goedkope body, maar investeer gaandeweg méér in je lenzen. Je leert snel al doende, en als je je er op toelegt, ken je binnen de maand je toestel van binnen en van buiten!

      voor een idee wat ik allemaal doe met mijn 1000D: http://www.flickr.com/ltjeschoofs
      Veel geluk!
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #18
        Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

        Als de TS na een jaar nog niets heeft gekocht, zal wel niks meer van komen....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

          Oorspronkelijk geplaatst door rudi 68 Bekijk bericht
          klopt, maar ik heb het aankoopbewijs niet meer en daarom doen ze moeilijk in de winkel.
          Maakt niet uit, op uw strepen staan. De verkoop van die camera is gegarandeerd bij die winkel
          geregistreerd in hun computersysteem (op serienummer). Dat is verplicht van veel fabrikanten uit en het
          zou me verbazen moest Canon België dit niet doen.

          En als ze echt lastig blijven doen, contact opnemen met Canon zelf. Zij zullen je dan wel laten weten naar
          waar je je camera kan sturen. Meestal (bij Canon weet ik het niet, nog niet nodig gehad) is dat zelfs
          gratis omdat ze een raamcontract hebben met één of andere delivery dienst (UPS, TNT enz).
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • #20
            Re: Advies gevraagd! canon fototoestellen.

            Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
            Maakt niet uit, op uw strepen staan. De verkoop van die camera is gegarandeerd bij die winkel
            geregistreerd in hun computersysteem (op serienummer). Dat is verplicht van veel fabrikanten uit en het
            zou me verbazen moest Canon België dit niet doen.

            En als ze echt lastig blijven doen, contact opnemen met Canon zelf. Zij zullen je dan wel laten weten naar
            waar je je camera kan sturen. Meestal (bij Canon weet ik het niet, nog niet nodig gehad) is dat zelfs
            gratis omdat ze een raamcontract hebben met één of andere delivery dienst (UPS, TNT enz).
            En als hij per rekening of pin betaald is de transactie vanuit je eigen bankrekening erbij zoeken. In Nederland is dat voldoende als aankoopbewijs.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment

            Working...
            X