Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a900 24M mode probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony a900 24M mode probleem

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Enkel bij Canon passen ze technisch gesproken niet (passen wel, maar dan heb je nog de spiegel...).
    Andersom, ze passen technisch gesproken wel, maar je krijgt ze er niet op.
    Anders zou het schadeclaims regenen wegens kapotte spiegels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luvan Bekijk bericht
      Ik heb net een Sony Alpha 900 gekocht en wilde natuurlijk wel eens het effect van een full frame sensor en 24mp zien. Probleem: welke instellingen ik ook probeer en/of aanpas: ik kan niet hoger geraken dan l:11m mode. Waarschijnlijk ergens een knopje nog niet ontdekt... en ik heb de handleiding helemaal uitgepluisd. Kan iemand mij helpen?
      goeie aankoop heb hem ook zal je veel plezier aan hebben
      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Andersom, ze passen technisch gesproken wel, maar je krijgt ze er niet op.
        Anders zou het schadeclaims regenen wegens kapotte spiegels.
        Ah ok Heb niet direct een canon FF om het uit te proberen, dus bedankt voor het op te helderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luvan Bekijk bericht
          Knop indrukken en ingedrukt houden werkt inderdaad om met de sal18-250 de full L:24 mode te gebruiken. Bedankt. Welke nadelen zou dit kunnen hebben als je dit regelmatig zou doen? Ik vermoed dat dit niet de echte bedoeling is van deze knop?
          Zoals ik reeds zei is het inderdaad niet de bedoeling van die knop Die knop dient ENKEL om een lens te demonteren... het is een soort "omzeilen" van het systeem...
          Nadelige gevolgen? Sja...Niet direct een...maar toch niet al te best om het heel de tijd te doen misschien, er zit ook een veertje in etc...Wie weet krijg je dan (ooit) je knop niet meer uit de "ingdrukte positie"
          Voor de rest kan je zo'n lens er wel op gebruiken, maar het heeft vrij weinig nut, die lens is "geslepen" voor crop camera's, maw, hevige vignettering in de lage mm's, en veer scherpteverlies in de hoeken bij veel mm's... 11mp's en een bereik van 18-250 is toch mooi? Anders moet je op termijn uitkijken naar een 28-300, tamron heeft zo'n nieuwe, maar enkel voor nikon en canon wegens een ingebouwde VC (vibration control)...Er bestaan wel nog de "klassieke" sigma en tamron 28-300's...

Comment

Working...
          X