Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D Mark II

Mijn exemplaar is een grote twee weken geleden besteld. Toen was de levertermijn 6 tot 12 weken. Iets om serieus naar uit te kijken dus
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
      Mijn exemplaar is een grote twee weken geleden besteld. Toen was de levertermijn 6 tot 12 weken. Iets om serieus naar uit te kijken dus
      Amai gij gaat verschieten.. 400D => 5DII

Comment

juist daarmee
        Een grote aanpassing, dus ik gok op een inloopperiode van enkele weken.
        Ik heb 'em zelfs nog niet in m'n handen gehad, dus dat maakt het extra spannend
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Amai gij gaat verschieten.. 400D => 5DII
          Volgens mij is het allemaal relatief aan wat je juist wil doen.

crop naar FF geeft zeker een verschil, vooral al de viewfinder.

Daarentegen wanneer je gaat afdrukken bij het kruitvat op 10*15 en je maakt dezelfde foto met enerzijds de 5Dmk2 - 5D - 400D - G10 dan wil ik wel eens zien wie de 5Dmk2 eruit gaat halen!

Natuurlijk de 5dmk2 stelt je in staat om te filmen en de iso's veel hoger op te trekken en heeft meer toeters en bellen dan de 5D, maar als je niet in grote fromaten gaat afdrukken of concerten of veel low light doet en niet van plan bent te gaan filmen. Dan wil ik het voordeel nog wel eens zien

@Lennert: Als u nog een ander toestel hebt dan de 5Dmk2 kan u misschien ons eens een blind-testje laten doen? Ik weet ook wel dat het beter te beoordelen valt aan de hand van prints, maar ja..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            @Lennert: Als u nog een ander toestel hebt dan de 5Dmk2 kan u misschien ons eens een blind-testje laten doen? Ik weet ook wel dat het beter te beoordelen valt aan de hand van prints, maar ja..
            Ik heb hier nog een 400D liggen (eerste toestel). Heb ook een 5DI en 50D gehad.
            Binnenkort examens, dus in fotografie kan ik even geen tijd meer steken.

Die blind test: Ik heb eens een 10tal foto's gezien van de D300 en D700. Elke keer had ik het juist welke foto bij welk toestel hoorde (zonder exif, met zelfde compositie en afmetingen).
            Daar is het verschil zelfs minder groot als 400D-5DII.

Comment

Ik vind het nogal een grote stap van 450D naar 5DII, dus ik zou me vooral afvragen waarom je het wilt doen. Moet je persé naar zo'n hoog model overschakelen.
              Hoe groot print je? Enz

Ook heb je nog vragen over basiszaken zoals gaat het niet teveel wegen enzo.
              Loop eens een winkel binnen en probeer em eens. Als hij te zwaar is, heb je uw antwoord al.

Comment

Het is vooral omdat ik vooral concertfotografie doe dat ik overschakel. De ISO is daarbij één van de redenen. Aangezien ik vaste fotograaf ben op meerdere festivals, wil ik dan ook kwalitatief meer dan degelijke foto's afleveren.
                Trouwens: het zou spijtig zijn mocht je zoveel betalen om dezelfde kwaliteit te hebben als met een 1000D hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                  Het is vooral omdat ik vooral concertfotografie doe dat ik overschakel. De ISO is daarbij één van de redenen. Aangezien ik vaste fotograaf ben op meerdere festivals, wil ik dan ook kwalitatief meer dan degelijke foto's afleveren.
                  Trouwens: het zou spijtig zijn mocht je zoveel betalen om dezelfde kwaliteit te hebben als met een 1000D hé
                  Ben je dan niet beter af met een 1D ? Want de AF van een 5D is toch heel pakken minder dan bij een 1D. En bovendien zitten die AF punten ook heel dicht bij elkaar.

Comment

Working...
                  X