Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D Mark II

Ik twijfel om een 5D Mark II te kopen.
    Ik gebruik momenteel een eos 450D maar ben nu op zoek naar een nog betere beeldkwaliteit. Ik zit wel ook met een EFS 17-55 mm f2.8 IS USM lens die niet past op een full frame camera. Ik heb ook wel wat schrik dat de 5D Mark II wat zwaar en lomp gaat uitvallen. Met andere woorden, ik twijfel dus
    Canon EOS R6 - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - EF 85mm f/1.2 II L USM - EF 100mm f2.8 MACRO USM - Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM

Re: Canon 5D Mark II

Beste,
    de kwaliteit van de 5D MII wordt omschreven als een van de beste. Zal zeker scherper zijn dan jouw 450D.
    Ik ben ook van plan over te stappen naar deze FF. Momenteel heb ik nu een 400D.
    De Canon EF-S 17-55mm f2.8 kan je zeker verkopen voor een goede prijs.
    Er is veel vraag naar op het forum.

Grts
    Canon 5d3, 70-200 mm f2.8 II, 24-70mm f2.8 II, 50mm f1.4

Comment

Ik heb ook de 17-55 (en de 10-22) lens op mijn 40D's, maar normaal gezien zal ik eind dit jaar toch ook naar een 5DII overschakelen ... beide lenzen kan je zo verkopen zonder al te veel verlies, je zal veel meer verlies hebben op je 450D als je die verkoopt.

Ik zal op mijn 40D ook veel verlies lijden, maar dat hoort erbij, ik zal dus waarschijnlijk de lenzen gewoon bijhouden (omdat ik toch mijn 2e 40D als extra body zal blijven gebruiken met de telelenzen)

Volgens mij staat het als een paal boven water dat de 5dII zowat het beste is wat er te vinden is op de markt op dit moment, en als er al een 1dIV zou uitkomen kan ik die toch niet betalen

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik ga ook de 5D mark || halen

Enigste nadeel is dat deze tijdelijk nergens leverbaar zijn.
        ALLE TIPS VAN ONGEVALLEN OF BRANDEN MAG JE ALTIJD GEVEN SMS OF BEL 0478379204
        WWW.PH-A.BE

Comment

zeer bizar dat deze nergens meer leverbaar zijn. over levertijd kan ik ook niets vinden. Ik ga mij er ook eentje kopen eind juli maar ik wil hem hebben voor ik naar Zweden vertrek, en ben maar één week in België de komende maanden (ik denk dat ze hier in Zuid-Afrika nog amper van een 5DmkII gehoord hebben en als het zo is betaal je een fortuin)
          5DmkIII en wat glas

Comment

Vraag je jezelf ook af of je zo'n zware set nog gaat gebruiken he.

Ik had een d700 met 6 kilo glas en vervolgens nam ik het nooit mee omdat ie zo zwaar was.
            Daarom kan ik beter overweg met een 350d met wat lichter glas die ik ook werkelijk meeneem.

Het verschil tussen de 450d en de 5d is ook zo, overweeg dat wel goed dus.
            Ik lees dat de foto's scherper worden? kan ik me bijna niet voorstellen. Je gaat niet ineens betere/mooiere foto's maken als je een duurdere camera koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marxje Bekijk bericht
              Ik lees dat de foto's scherper worden? kan ik me bijna niet voorstellen. Je gaat niet ineens betere/mooiere foto's maken als je een duurdere camera koopt.
              Oeh pas op
              Je moet er eens mee werken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Oeh pas op
                Je moet er eens mee werken..
                Op een andere lokatie in het forum, zijn over het probleem "scherpte-en fotocamera's", al veel woorden getypt, meestal is het verschil in scherpte zichtbaar bij gebruik van kwalitatieve lenzen is mijn ervaring (bv. bij Canon de L-reeks), maar er zijn uiteraard meer van tien reden waarbij de scherpte van je foto's kunnen verbeteren
                Wellicht interessante informatie,
                10 tips voor super scherpe foto's:

1) Een zwaar - stevig, statief gebruiken
                2) Trilling is killing (stabilisator gebruiken)
                3) Driebeen statief of éénbeenstatief
                4) Slim omgaan met scherpte (gebruik knop scherptediepte)
                5) Altijd zonnekap gebruiken
                6) Materiaal , objetief enz, altijd proper houden
                7) Het optimale diafragma instellen
                8) Tem je autofocus, stel zelf scherp
                9) Veilige sluitertijden gebruiken
                10) Verscherpen maar niet te scherp
                Bron : Tijdschrift Zoom. NL nr 3 van 2008

Lamp
                Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                  Op een andere lokatie in het forum, zijn over het probleem "scherpte-en fotocamera's", al veel woorden getypt, meestal is het verschil in scherpte zichtbaar bij gebruik van kwalitatieve lenzen is mijn ervaring (bv. bij Canon de L-reeks), maar er zijn uiteraard meer van tien reden waarbij de scherpte van je foto's kunnen verbeteren

Lamp
                  http://lampfotografie.blogspot.com/
                  maar dat zijn zeker geen conditio's sine qua non hé
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht

Lamp
                    http://lampfotografie.blogspot.com/
                    amai, je gaat hier precies een gevecht aan met je toestel.... om bang van te krijgen.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Tss, en de twee belangrijkste dingen vergeten ze dan nog!

Ik wacht op een: FF²+ MK-IX GT, met 169 Mpx, zodat ik eindelijk scherpe 10x15 kan laten afdrukken bij Kruidvat.

Ach ja

veronique
                      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Achja.. ik weet dat de 5DII mijn beste aankoop was op fotogebied.
                        Retescherpe fotokes, de mogelijkheid om eens met u iso's te spelen, de geweldige zoeker, .. zijn dingen die ik geweldig vind en mijn hobby veel aangenamer maken.
                        Wat de rest ervan vind, vind ik niet zo belangrijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Achja.. ik weet dat de 5DII mijn beste aankoop was op fotogebied.
                          Retescherpe fotokes, de mogelijkheid om eens met u iso's te spelen, de geweldige zoeker, .. zijn dingen die ik geweldig vind en mijn hobby veel aangenamer maken.
                          Wat de rest ervan vind, vind ik niet zo belangrijk
                          ik hoop dat ik er hetzelfde over denk want hij is zonet besteld (2200 euro, das toch nie slecht é)
                          en ik kan wel even wachten want kom de eerste maand toch niet in België
                          verkoper kon me met 99% zekerheid zeggen dat ik tegen 22 juli een 5DmkII in mn handen heb, en als het niet zo is, tja dan annuleer ik en ga ik als een gek op zoek naar eentje want heb maar 5 dagen voor ik dan naar Zweden vertrek
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ik hoop dat ik er hetzelfde over denk want hij is zonet besteld (2200 euro, das toch nie slecht é)
                            hmmm, hangt ervan af hoe je het bekijkt
                            hier bij ons (Brazilie) kost ie gewoonweg het dubbele van deze prijs terwijl in de US je m al kunt kopen voor een goei 2500USD (ff delen door 1.4 geeft 1785euri)

met die prijsverschillen betaal ik al een vlietuigticket of kan ik gerust zelf eens naar boven zeilen
                            wees gerust, ik ben er me van bewust dat dit niet voor iedereen weggelegd is, 'k was gewoon even luidop aan het denken
                            Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                              hmmm, hangt ervan af hoe je het bekijkt
                              hier bij ons (Brazilie) kost ie gewoonweg het dubbele van deze prijs terwijl in de US je m al kunt kopen voor een goei 2500USD (ff delen door 1.4 geeft 1785euri)

met die prijsverschillen betaal ik al een vlietuigticket of kan ik gerust zelf eens naar boven zeilen
                              wees gerust, ik ben er me van bewust dat dit niet voor iedereen weggelegd is, 'k was gewoon even luidop aan het denken
                              dat riskeer ik niet. een toestel nieuw als die kan altijd met enkele bugs over de boeg komen, en dan heb ik eigenlijk liefst mijn garantie op 5 min van mn deur
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X