Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200, welke zoomlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A200, welke zoomlens?

    Hallo allemaal!

    binnenkort ga ik mijn eerste spiegelreflex kopen, en dat wordt waarschijnlijk een Sony A200. Nu vraag ik mij nog af welke lens ik erbij zou kopen. Graag zou ik een redelijk groot bereik hebben en niet van lens moeten veranderen, dus dacht ik aan de Sony 18-200m of de Tamron 18-200.

    Het budget is beperkt, dus ik vroeg me af of het het waard is om wat meer voor die Sony lens te betalen. Daarbij las ik ook dat de 18-250mm lens van beide merken worden aangeraden, maar is het de moeite om daar ongeveer €200 meer voor te betalen?

    Alvast bedankt!

    Pieterjan

  • #2
    Re: Sony A200, welke zoomlens?

    De 18-250mm is inderdaad een stuk beter dan de 18-200mm, dus als je budget het toelaat zeker voor de 18-250 gaan (Sony focust sneller, Tamron is beterkoop)!
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Sony A200, welke zoomlens?

      Bedankt voor de reactie!
      Waarom zijn die 18-250 lenzen eigenlijk zoveel beter? En als ik er één zou kopen, is dan de Tamron de beste keus?

      Comment


      • #4
        Re: Sony A200, welke zoomlens?

        De 18-250mm is een nieuwer ontwerp en optisch beter. De Sony-versie heeft een snellere autofocus, maar is van beeldkwaliteit exact hetzelfde als de Tamron.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Sony A200, welke zoomlens?

          Mja als ik dat hoor, ben ik wel geneigd om voor de 18-250 te gaan... Alleen de prijs houdt me wat tegen: €680 (voor A200 en Tamron 18-250 bij Konijn) vind ik wel wat veel voor een beginnerscamera, en ik denk dat ik met een 18-200 ook geen miskoop doe?

          Comment


          • #6
            Re: Sony A200, welke zoomlens?

            Als je niet te veeleisend bent dan zal de 18-200mm ook wel voldoen .
            Een kit met twee lenzen zoals de 18-70mm + 75-300mm kost echter evenveel als de 18-200 en zal waarschijnlijk iets beter zijn én je hebt een groter bereik.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Sony A200, welke zoomlens?

              Ok bedankt! Waarschijnlijk wordt het de Sony 18-200!

              Comment


              • #8
                Re: Sony A200, welke zoomlens?

                Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan1 Bekijk bericht
                Mja als ik dat hoor, ben ik wel geneigd om voor de 18-250 te gaan... Alleen de prijs houdt me wat tegen: €680 (voor A200 en Tamron 18-250 bij Konijn) vind ik wel wat veel voor een beginnerscamera, en ik denk dat ik met een 18-200 ook geen miskoop doe?
                De beste keuze die je nu kan maken, is de Sony 18-250 die hier op BD wordt aangeboden (als ze al niet weg is ondertussen ;-) ).

                Daarnaast vind je op Dyxum ook een Tamron 18-250 voor een redelijke prijs.

                En tenslotte is "a200 + kitlens + tweedehands KM 100-300 D Apo" ook heel wat beter dan de 18-200-oplossing...

                Succes met de keuze !
                Last edited by K-2; 10 juni 2009, 10:49.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A200, welke zoomlens?

                  Ik heb zelf de Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6 gekocht en ben er tot nu toe super tevreden van!
                  Wel zien dat je de APO versie koopt, want de gewone versie is bijlange niet zo goed (en natuurlijk ook maar een fractie van de prijs), maar gezien je budget zou je bij studio73 of konijn rond 200 euro gesteld moeten zijn!

                  heeft tussen 200-300mm macro functie 1:2, net geen echte macro, maar toch mooie foto's mee te maken

                  duckt!
                  Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

                  Comment

                  Working...
                  X