Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[canon] ISO 5D MII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [canon] ISO 5D MII

De meeste film camera's werken op 320 of 400.
    Ik heb 80% van de tijd mijn camera op 400iso staan, in AV.
    Bij de 5D kan ik nu naar 800iso om hetzelfde resultaat te krijgen als met de 400d.

Dan heb je sowieso al een goede gevoeligheid.

Een vraagje: wat mij tegenvalt van de 5DII is de manier waarop hij zijn sluiter aanpast.
    Als ik bv F8 kies in AV, iso AUTO. Dan kiest hij bijna altijd voor 1/60ste. Op dat moment zit er een 50mm lens op (misschien doet hij de 1/100 regel?) Maar ik heb liever dat hij 1 iso stap hoger gaat en 1/125ste neemt! Ik vind 1/60ste niet snel genoeg om scherpe foto's uit de hand te krijgen!
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
      De meeste film camera's werken op 320 of 400.
      escuse me? een camera op film (bij mijn weten) stel je gewoon in op de gevoeligheid van de film,
      (iso's van 12 tot 3200 op m'n ouwe contax) of je pushed of pulled de film.

wat je auto-iso betreft op je 5DII zet die toch gewoon af ...
      maar inderdaad, die volgt de 1/f regel

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        escuse me? een camera op film (bij mijn weten) stel je gewoon in op de gevoeligheid van de film,
        (iso's van 12 tot 3200 op m'n ouwe contax) of je pushed of pulled de film.

wat je auto-iso betreft op je 5DII zet die toch gewoon af ...
        maar inderdaad, die volgt de 1/f regel

mm
        Nee, ik bedoel echt FILM (movie) camera's met een ccd. die zijn geijkt op 320 of 400iso.
        Op zich is iso100 ook niet nodig tenzij je echt licht te veel hebt (of genoeg) en in een studio werkt. Anders kan je best gebruik maken van de 2 of 3 stops die de mooie CMOS u biedt.

Kan er iets gedaan worden aan die 1/F regel?
        Want dat is echt niet goed imo. Als ik op 17MM trek vindt hij 1/20ste genoeg.. Ik niet.
        En volledig manueel is ook niet altijd even handig.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

zet gewoon die auto-iso af, en werk Av of Tv, of desnoods P.
          never ever A, en probeer die "creative standjes" ook maar links te laten liggen.
          zorg dat je zélf controle hebt, en niet onderworpen aan de betweterij van je cam.

nu, ik denk niet dat ie 1/20 gaat instellen op 17mm hoor.
          waarschijnlijk gaat hij niet dieper als 1/60 (correct me if i'm wrong, 5DII-owners)

mm
          Last edited by mm; 12 juni 2009, 17:39.
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
            Kan er iets gedaan worden aan die 1/F regel?
            ja hoor maak hem 1/2xf of 1/3xf.....of veel kalmerende middelen slikken...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
              1/20s, 24-70f2.8L @ 70mm, ISO6400 'cat picture'

http://www.awalkonmars.com/Canon5dMIImaterial/_MG_2447dpp.JPG

Deze zou ik toch nog vrij groot durven afdrukken, topkwaliteit is het natuurlijk niet.
              Ieder zijn norm wellicht, maar persoonlijk vind ik dat er met die foto niets meer aan te vangen valt.
              (alles is bruikbaar na de nodigen uren tijd in PS uiteraard, maar zijn we dan nog met fotografie bezig?)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                ja hoor maak hem 1/2xf of 1/3xf.....of veel kalmerende middelen slikken...

Ben is scheel of is dat niet in te stellen? Tenzij op M?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  nu, ik denk niet dat ie 1/20 gaat instellen op 17mm hoor.
                  waarschijnlijk gaat hij niet dieper als 1/60 (correct me if i'm wrong, 5DII-owners)

mm
                  Dat doet ie wel, 1/20 op 17mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    Ieder zijn norm wellicht, maar persoonlijk vind ik dat er met die foto niets meer aan te vangen valt.
                    (alles is bruikbaar na de nodigen uren tijd in PS uiteraard, maar zijn we dan nog met fotografie bezig?)
                    Ik zal geen uren in PS nodig hebben om er iets bruikbaar van te maken, een beetje ruis stoort mij niet -en als het nodig is de iso op te drijven om een bepaalde shot te hebben, om het licht goed te hebben zonder gebruik van flits, zal ik het niet laten -het moment vangen is belangrijker voor mij dan een technisch perfecte foto.
                    Mijn 'norm' ligt ook wel hoger maar als deze foto nu van een bruidspaar was op een subliem moment dan ga ik de foto wel gebruiken, ruis of niet.
                    Op afdruk ziet het er trouwens beter uit dan op het scherm, al zeker op een goe Ilford Fine art papierke..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Ja ik vind dat op zich niet echt kunnen. Want dat is zelfs over de limiet.
                      1/20 mag dan wel mathematisch kloppen maar ik heb toch liever 1/40 of 1/60.
                      Van mij part gooit hij zijn iso maar 1 stop omhoog. Liever meer ruis dan onscherpe foto.

Is er iets in te stellen? Want ik kom het niet tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Idd, en 1/15 (ook 1/13) op 15mm.
                        Maar au..to..ma..tisch? Wasda?

Comment

Working...
                        X