Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met nikon d300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met nikon d300

    hallo

    ik heb vorige week een nikon d300 aangekocht in mediamarkt.
    Nu heb ik sinds gisteren een vervelend probleem.
    ik haal mijn body uit mijn cameratas, en zie dat de bajonet ( ronde knop rechts van het scherm waar je b.v door het menu bladert ) . is afgebroken.
    Nu is dat zeer vervelend, wat moet ik daar nu mee ?
    zou ik daar nog mee terug lopen voor de garantie.

    hopelijk kunnen jullie mij daar mee helpen.
    nikon d300

  • #2
    Re: probleem met nikon d300

    Kan, zal, fabricagefoutje zijn!
    Zeker mee teruggaan!
    De D300 is echt goed en sterk gebouwd, vind ik.
    Na een week, al zo een breuk, is echt niet normaal, tenzij je het toestel mishandeld hebt of vreselijk slecht opgeborgen was.
    Last edited by Veronique; 8 juni 2009, 22:10.
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: probleem met nikon d300

      Ik behandel mijn body met uiterste zorg.
      Mijn body zat samen met 2 lenzen in een tas, body mooi tegen de kant.
      Gisteren haal ik mijn body uit de tas en zie dat de bajonet tekort was, ik kijk in mijn tas en daar ligt ie dan.
      Maar ja het is nu die garantie he.
      Zullen ze dat wel terug nemen ?
      hoelang zal de vermaak duren ( binnen of buitenland )
      Of krijg ik een nieuw toestel ?

      Niemand ervaring mee.

      groetjes
      nikon d300

      Comment


      • #4
        Re: probleem met nikon d300

        Gewoon mee terug gaan. Nee heb je, ja kun je krijgen. aankoopbon meenemen
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: probleem met nikon d300

          "Ik" zou voor een nieuwe gaan.
          Het Nikon product, voldoet niet aan de eisen en verwachtingen.
          Ik dacht zelfs dat je daar wettelijk 14 dagen recht op hebt, trouwens.

          succes
          veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: probleem met nikon d300

            Bij mijn D200 is die er ook na een 1/2 jaar uitgevallen. Gewoon gerpareerd onder garantie.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: probleem met nikon d300

              Hallo allemaal,

              Bedankt voor jullie reacties !

              Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest en mijn probleem uitgelegt.
              Ze hebben een fische opgemaakt en die wordt met body naar Nikon gestuurd.
              Nu gaan ze nazien of het toestel echt wel een technishe fout is, of het toestel mis behandeling is.
              En trouwens garantie binnen de 14 dagen ( toestel doet niet aan eisen van de klant ) is er zeker geen sprake van.
              Deze procidure zal + - 3 weken duren.
              En als het toestel geen technische fout is moet ik daarop betalen.

              Zo hopelijk loopt alles naar behoren

              Groetjes
              nikon d300

              Comment


              • #8
                Re: probleem met nikon d300

                Amai, dat is dan toch een héél andere ervaring dan die ik met mediamarkt heb...
                Laptop kapot na 1 maand, maar was tussendoor op vakantie geweest, gewoon een andere uit de winkel mogen nemen, ik heb toen gezegd dat ik het toestel niet meer vertrouwde (alle stickers waren er zelfs al scheef opgeplakt) en dat zou voor mij ook gelden voor een camera waar een knop zomaar afvalt!
                Een beetje vriendelijk aandringen kan soms wonderen doen
                Is de bajonet niet de vatting waar ge uw lens insteekt trouwens?
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: probleem met nikon d300

                  Bij mij zou dat zeker niet lukken.
                  Die verkopers voelen dat direct aan, als ze mij zien & vooral, horen.

                  Gelukkig is dit allemaal een zéér ver van mijn bed-show!

                  Maar bon, TS “de amateur” schijnt tevreden met deze regeling en dat is het belangrijkste, toch?

                  P's: laat eens iets weten over de afloop ven dit incident, svp?

                  succes
                  veronique
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem met nikon d300

                    Ik vind dit niet kunnen
                    Bij Mediamarkt mag iedereen met de toestelletjes spelen wie zegt dat je geen reeds gebruikt en alzo vernielde body hebt gekregen ?
                    Ooit meegemaakt : een demo van een Canon 1Ds gevraagd (niet dat ik me die zou aanschaffen en zeker niet aldaar) - laat de verkoper het matgles eruit vallen en steekt dat dan doodleuk met de vingers weer terug

                    Aandringen op een nieuwe ONGEBRUIKTE body !
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem met nikon d300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                      Bij mij zou dat zeker niet lukken.
                      Die verkopers voelen dat direct aan, als ze mij zien & vooral, horen.

                      De schreeuw van Veronique ? LOL
                      Maar je hebt 100% gelijk
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem met nikon d300

                        Als er nu nog eens een verkoper lastig doet, neem ik direct contact op met Veronique, zodat ze kan meegaan om te discuteren, 't ziet er mij een kwaaie uit
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem met nikon d300

                          hallo allemaal.

                          Ik ben inderdaad niet het type die mij heel boos en druk zal maken ( eerder een sociaal en braaf iemand )
                          Nu ja, ik ben van de morgen naar mediamarkt geweest en zeeer vriendelijk mijn uitleg gedaan.Misschien was het toch beter om mij druk en boos te maken.
                          Ik vroeg of ik een nieuwe body in de plaats zou krijgen ?
                          antwoord was, wij kunnen dat niet toestaan, voor dezelfde reden kan U deze met opzet stuk hebben gemaakt of verkeerd behandeld hebben.
                          Dus moeten wij deze body opsturen.
                          Nu heb ik ook een mail gezonden naar brussel, de zetel waar ze defecten terug goed maken.
                          antwoord was

                          Beste,
                          Gelieve toestel binnen te brengen bij Media Markt en uw probleem daar uit te leggen.

                          Wij zijn namelijk de hersteldienst die werkt voor Nikon maar zijn in geen geval aansprakelijk voor toestellen die mogelijk defect uit de stock komen.

                          Spijtig genoeg valt deze aard van probleem niet onder de garantievoorwaarden.

                          Daarom dat u best via Media Markt gaat nahoren wat zij voor u kunnen doen.



                          Mvg,

                          Andy Ghys

                          Procirep-Belux
                          Bourgetlaan 50 -Avenue Bourget 50
                          1130 Haren-Evere

                          tel: +32 (2) 726 22 34
                          fax:+32 (2) 726 92 75

                          Zou ik nu nog een boze e-mail willen sturen naar mediamarkt zelf en vragen om een nieuwe body !

                          Want ik ben waarschijnlijk veel te braaf .
                          nikon d300

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem met nikon d300

                            Mailen zal niet veel helpen denk ik, en u kwaad maken zeker niet, maar rustig er naartoe gaan en duidelijk uitstralen dat u daar gerust de hele dag wil staan discussiëren helpt gewoonlijk wel, zeker als er zich een rij achter u begint te vormen (maar in mijn geval heb ik eigenlijk nooit veel moeten aandringen)
                            Maar mss ligt het ook wel aan het merk zelf, of die achteraf moeilijk doen, dit geval van mij bij MM gingen ze de laptop wel naar toshiba sturen, maar mocht ik wel direct een nieuwe kiezen, met een tegoedbon (dus evengoed een ander merk als ik wou)
                            Maar ook met de persoon die tegenover je staat zul je geluk moeten hebben..
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem met nikon d300

                              Gewoon heel vriendelijk vragen naar de: verantwoordelijke overste (boven de verkopers) of directie, kan al wonderen verrichten!


                              Maar ik vrees dat de “MM” boot, al vertrokken is en je nog enkel op een goede retournering kunt hopen, met al dan niet een coulante houding of regeling, vanwege: MM, Nikon & Co!

                              Halloooooow één weekje oud!!!

                              *added*

                              Stond MM trouwens niet in het zwarte testaankoop-lijstje, van: Nieuw verkocht, maar > al gebruikt of demo??
                              Last edited by Veronique; 9 juni 2009, 16:20.
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                              Comment

                              Working...
                              X