Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D60 kopen ?

    Is het aan te raden om nu nog een D60 te kopen ?
    Waarom wel/niet ?

    Graag jullie mening...

  • #2
    Re: D60 kopen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door acer Bekijk bericht
    Is het aan te raden om nu nog een D60 te kopen ?
    Waarom wel/niet ?

    Graag jullie mening...
    Wat is er mis met een D60 ?
    D60 body : +/- 370 euro
    D5000 body : +/- 680 euro

    Keuze is snel gemaakt, me dunkt, tenzij je vindt dat een kantelbaar scherm en een quasi onbruikbare video modus (geen autofocus tijdens filmen) 300 euro waard is...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: D60 kopen ?

      Nee, de video-functie spreekt me totaal niet aan ! Dat kan me iet bekoren!!

      Ik wou gewoon effe jullie mening... Ik twijfel om me een D 60 aan te schaffen...als extra toestel.

      Maar ik hoor zoveel argumenten...
      De D60 spreekt e enorm aan, ook zeker de prijs...Maar ik zou het dom vinden om achteraf jullie mening te vragen...

      Hoe zit het met de standaard lens van de D60 ? Is die redelijk goed ?

      Comment


      • #4
        Re: D60 kopen ?

        Hallo,

        De kogel is door de kerk en ik heb zopas een Nikon D60 met een 18-55 VR Kitlens en een AF-S 55-2000mm Lens gekocht. Dit pakket werd in de Makro aangeboden met draagtas voor 699€. Ik heb dit pakket elders gekocht met een extra batterij ipv een tas, voor dezelfde prijs. Als instapmodel kan dit tellen.
        Ik heb het internet afgeschuimd en prijzen vergeleken van dit toestel en andere toestellen in dezelfde prijsklasse. Een koopje dacht ik, gezien de prijs van de tweede lens, als men ze los koopt. Ik heb ook de Sony a300 en de canons EOS 450 en de 1000 in de hand gehad en de D60 lag mij het beste vond ik. Het toestel zal voornamelijk gebruikt worden op vakantie, bij feestjes en andere uitstapjes. Als beginner met spiegelreflex camera moet ik nog veel leren en studeren. Kan iemand mij een goed boek aanraden?
        Ik heb nog geen ervaring met het toestel, maar ik had voor de aankoop wel enkele reviews en testen gelezen, waar de D60 telkens goed tot heel goed uit de verf kwam. Volgens mij een aanrader.
        Van een nieuwe enthousiasteling.

        Mvg
        Marc

        Comment


        • #5
          Re: D60 kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door triglav Bekijk bericht
          Hallo,

          De kogel is door de kerk en ik heb zopas een Nikon D60 met een 18-55 VR Kitlens en een AF-S 55-2000mm Lens gekocht. Dit pakket werd in de Makro aangeboden met draagtas voor 699€. Ik heb dit pakket elders gekocht met een extra batterij ipv een tas, voor dezelfde prijs. Als instapmodel kan dit tellen.
          Ik heb het internet afgeschuimd en prijzen vergeleken van dit toestel en andere toestellen in dezelfde prijsklasse. Een koopje dacht ik, gezien de prijs van de tweede lens, als men ze los koopt. Ik heb ook de Sony a300 en de canons EOS 450 en de 1000 in de hand gehad en de D60 lag mij het beste vond ik. Het toestel zal voornamelijk gebruikt worden op vakantie, bij feestjes en andere uitstapjes. Als beginner met spiegelreflex camera moet ik nog veel leren en studeren. Kan iemand mij een goed boek aanraden?
          Ik heb nog geen ervaring met het toestel, maar ik had voor de aankoop wel enkele reviews en testen gelezen, waar de D60 telkens goed tot heel goed uit de verf kwam. Volgens mij een aanrader.
          Van een nieuwe enthousiasteling.

          Mvg
          Marc
          Congrats !
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: D60 kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door acer Bekijk bericht
            Nee, de video-functie spreekt me totaal niet aan ! Dat kan me iet bekoren!!

            Ik wou gewoon effe jullie mening... Ik twijfel om me een D 60 aan te schaffen...als extra toestel.

            Maar ik hoor zoveel argumenten...
            De D60 spreekt e enorm aan, ook zeker de prijs...Maar ik zou het dom vinden om achteraf jullie mening te vragen...

            Hoe zit het met de standaard lens van de D60 ? Is die redelijk goed ?
            Ik heb zelf de D60 body apart gekocht en daarbij een Nikkor 18-200 VR. De kitlen(s)(zen) 18-55 en 55-200 zijn naar het schijnt optisch quasi even goed als de 18-200, de 18-200 biedt dan wel het voordeel dat je niet van lens moet wisselen, maar is wel redelijk prijzig. Als je de kitlens of -lenzen neemt, zie dan wel dat je de VR-versie ervan neemt (normaal zijn de kitlenzen bij de D60 VR, maar sommige winkels zouden nog de niet-VR versies durven verkopen). Maar misschien zijn hier nog mensen die je kunnen adviseren. Ik ben nog maar een beginnende amateur die niet veel weet van fotografie...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: D60 kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Wat is er mis met een D60 ?
              D60 body : +/- 370 euro
              D5000 body : +/- 680 euro

              Keuze is snel gemaakt, me dunkt, tenzij je vindt dat een kantelbaar scherm en een quasi onbruikbare video modus (geen autofocus tijdens filmen) 300 euro waard is...
              En het verschil in sensor technologie is ook niets waard zeker?
              Oude CCD technologie vs nieuwe CMOS technologie.
              Daar zit 1 tot 2 stops verschil in.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: D60 kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                En het verschil in sensor technologie is ook niets waard zeker?
                Oude CCD technologie vs nieuwe CMOS technologie.
                Daar zit 1 tot 2 stops verschil in.
                Zoals gezegd :

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Maar misschien zijn hier nog mensen die je kunnen adviseren. Ik ben nog maar een beginnende amateur die niet veel weet van fotografie...
                Valt nu nog te bezien als dit 300 euro waard is...
                Alhoewel, de D60 is eigenlijk al een sterk verouderd toestel
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment

                Working...
                X