Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe tweedehandsbody testen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe tweedehandsbody testen.

[QUOTE=Veronique;2284596]Vroeger stond er bij Grobet Antwerpen (trapje op) een test-machine, die een soort van test uitvoerde, met de camera (zonder lens) gemonteerd.
    QUOTE]

Dit is alleen van toepassing voor analoge kamera's omdat voor het testen van de sluiter de camerarug diende te worden geopend en op de plaats van de film (het filmvlak) werd dan een meetsonde geplaatst (vastgehouden) die toeliet de sluiter te testen. Aangezien bij digitale camera's de camerarug niet meer bestaat kan op deze manier zulks een toestel niet meer met dit apparaat getest worden.
    (ik heb in een vorig leven, toen dat toestel daar nog stond nog lang bij Grobet gewerkt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
      Dit is alleen van toepassing voor analoge kamera's omdat voor het testen van de sluiter de camerarug diende te worden geopend en op de plaats van de film (het filmvlak) werd dan een meetsonde geplaatst (vastgehouden) die toeliet de sluiter te testen. Aangezien bij digitale camera's de camerarug niet meer bestaat kan op deze manier zulks een toestel niet meer met dit apparaat getest worden.
      (ik heb in een vorig leven, toen dat toestel daar nog stond nog lang bij Grobet gewerkt)
      Weer iets bijgeleerd, zie!!

Dank U
      veronique
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Gezien de prijs van een tweedehandse 40D toch niet zo'n groot verschil vormde met een nieuwe heb ik toch maar een nieuw toestel gekocht.
        Uiteindelijk weet je nooit wat het toestel heeft meegemaakt.

Toch iedereen bedankt voor de tips!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
          oops, ja, ... maar int engels zeggen ze toch shutter button ofzo ?
          shutter button is wat anders als de shutter.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            Tegenwoordig zijn er zoveel functies, dat het bijna geen doen is, om zoiets 100% te testen.
            Normaal koop je zoiets in volle vertrouwen, maar soms kan dat ook ver zoek zijn.
            Vertrouwen hebben, is dan ook weer de beste manier om bedrogen te worden.
            Dus wééral héél dubbel, allemaal.
            ja maar Veronique, veel mensen die hun toestel verkopen weten zelf langs geen kanten in welke staat hun sluiter is. Dus zelf al begeeft de sluiter het 50 foto's na de verkoop, de verkoper zelf kan daar soms helemaal niet aan doen dus van bedrog kan je toch niet spreken
            5DmkIII en wat glas

Comment

Als je eens goed nadenkt , weet je toch dat een D40 geen toestel is waar tienduizenden foto's mee genomen zijn, zo lang is het nog niet op de markt en iemand die een camera intens wil gebruiken zal geen D40 kopen denk ik , dat is gewoon een goed hobby toestel en daar zit echt wel een goede sluiter in hoor als je een toestel koopt van fotograaf een D300 of 200 bv dan zou je kunnen zeggen die sluiter kan af zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Als je eens goed nadenkt , weet je toch dat een D40 geen toestel is waar tienduizenden foto's mee genomen zijn, zo lang is het nog niet op de markt en iemand die een camera intens wil gebruiken zal geen D40 kopen denk ik , dat is gewoon een goed hobby toestel en daar zit echt wel een goede sluiter in hoor als je een toestel koopt van fotograaf een D300 of 200 bv dan zou je kunnen zeggen die sluiter kan af zijn
                Toch mee opletten hoor met zo'n redeneringen. Kijk maar wat Marco zei in: D50 of D70(s) ?
                Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                Inderdaad, mijn D90 van een half jaar oud heeft al 40.000 kliks

Comment

van en D90 kan dat na enkele jaren wel zijn dat is niet te vergelijken met een D40 maar er is ook weinig kans dat je een D90 tegen komt met zo veel kliks , dat zal ook gelden voor een D40 alhoewel die al langer uit is

Comment

van en D90 kan dat na enkele jaren wel zijn dat is niet te vergelijken met een D40 maar er is ook weinig kans dat je een D90 tegen komt met zo veel kliks , dat zal ook gelden voor een D40 alhoewel die al langer uit is
                    Natuurlijk heb je gelijk maar... ik wilde enkel maar aantonen dat het niet is omdat een toestel niet tot prof. gamma behoort dat er niet veel clicks mee kunnen gemaakt zijn. Dit zullen echter de uitzonderingen zijn (net zoals de "prof." toestellen met maar een paar duizend clicks) maar zoals we allemaal weten bestaan uitzonderingen wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                      Natuurlijk heb je gelijk maar... ik wilde enkel maar aantonen dat het niet is omdat een toestel niet tot prof. gamma behoort dat er niet veel clicks mee kunnen gemaakt zijn. Dit zullen echter de uitzonderingen zijn (net zoals de "prof." toestellen met maar een paar duizend clicks) maar zoals we allemaal weten bestaan uitzonderingen wel
                      ja wel het kan zeker voorkomen , maar dat is daarom nog geen reden om je ongerust te maken , dat er een manier bestaat om het er aan te zien daar betrouw ik niet zo veel op

Comment

Denk je dat Erik,

Ik kan je een firma noemen dicht bij je deur, deze werken met verschillende camera's, maar geen dure, allemaal D70 Fuji S2 Canon 20D enz. om op reportage te gaan.

Wel, in de maand september, worden daar per camera gemiddeld 5.000 à 6.000 foto's per week per toestel gemaakt, het gaat over individuele schoolfoto's, en een school van 1.500 leerlingen wordt er in nog geen dag afgehandeld, ik kan het weten, want ik heb er zelf soms bijgesprongen op drukke periodes.

Ik geloof niet dat hij nog toestellen heeft met minder dan 100.000 kliks, tenzij hij er laatst nog heeft bijgekocht, en eigenlijk heb ik Tom nog nooit horen klagen over kapotte toestellen.

Weet je trouwens, dat een sluiter van een analoge of digitale reflex sneller slijt van in je auto te liggen dan van fotograferen, de trillingen van een auto zijn niet zo goed voor een sluitergordijn, natuurlijk trilt de ene auto ook meer dan de andere, maar als het niet nodig is laat deze dan niet steeds in je auto liggen, en in het bijzonder niet op de rug.

Comment

Working...
                        X