Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe tweedehandsbody testen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe tweedehandsbody testen.

Ik ben van plan een tweedehands 40D aan te schaffen.
    Op het forum had ik eens een draadje gevonden met tips hoe je het toestel kunt beoordelen maar ik vind het nergens terug via de zoekfunctie.

Gezien je bij een 40d het aantal kliks niet kan nagaan stond daar een indirecte wijze om de sluiter te beoordelen.

Vanaf X aantal kliks zou de verf van het onderste lamelletje beginnen slijten etc.

Ik weet trouwens niet hoe je de sluiter rustig kan bekijken.

Kan er mij iemand tot dat draadje brengen of wat tips geven.

Alvast bedankt!

Re: Hoe tweedehandsbody testen.

De sluiter kan evengoed na 5000 kliks problemen vertonen.
    Als je de sluiter half indrukt, dan focust ie en dan volledig indrukken dan maakt hij een foto. Dat vereist echt niet veel kracht. Als je toestel bij het volledig doordrukken niet reageert en je nog es harder moet doordrukken, dan is de sluiter niet goed.
    Let op zaken als gebruikssporen, slijtage aan de neckstrap, controleer of de sensor proper is (wit blad en F22), check of het toestel geen front/backfocus heeft. Check of de interne flitser nog werkt.

Comment

Het aantal clicks kan je met shuttercount zien.

Hier kan je hem downloaden en installeren in de Eos Utility
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Als je de sluiter half indrukt,
        Dan is die hierna definitief defect, kortom noem de dingen bij de naam en niet bij iets wat jij gebruikt, wat je bedoelt is de ontspanknap, de sluiter is het ding met de lamellen in jecamera.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ontspanknop zul je bedoelen??
          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Vroeger stond er bij Grobet Antwerpen (trapje op) een test-machine, die een soort van test uitvoerde, met de camera (zonder lens) gemonteerd.

Of deze er ‘nu’ nog staat, weet ik niet?
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dan is die hierna definitief defect, kortom noem de dingen bij de naam en niet bij iets wat jij gebruikt, wat je bedoelt is de ontspanknap, de sluiter is het ding met de lamellen in jecamera.
              oops, ja, ... maar int engels zeggen ze toch shutter button ofzo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                oops, ja, ... maar int engels zeggen ze toch shutter button ofzo ?
                Ja button is hier het belangrijkste deel

Comment

Je zou eens kunnen informeren hoe en waar de camera gebruikt is, bv bij extreem weer of erg stoffige omstandigheden. Je kunt dat niet altijd ‘aflezen’ aan een camera, maar het kan wel iets zeggen.
                  En daarbij natuurlijk altijd de originele aankoopbewijzen etc vragen.
                  Ik heb mijn tweedehands 5d bij een fotograaf gekocht, met 3 maanden garantie. Dit voor een prijs die niet hoger lag dan prijzen op de particuliere tweedehandsmarkt. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn .

Comment

De sluiter kun je alvast bekijken door (uiteraard) de lens eraf te nemen en dan ofwel met een vinger de spiegel omhoog te lichten, of de mirror lockup (MLU) functie te gebruiken, maar dat zit niet op elk toestel geloof ik.
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

(dubbelpost door hangen forum... mag verwijderd worden natuurlijk)
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        De sluiter kun je alvast bekijken door (uiteraard) de lens eraf te nemen en dan ofwel met een vinger de spiegel omhoog te lichten, of de mirror lockup (MLU) functie te gebruiken, maar dat zit niet op elk toestel geloof ik.
                        Ik kan je wel vertellen dat als ik een toestel zou verkopen, er niemand met zijn vingers aan de spiegel zou mogen komen om die eventjes manueel omhoog te klappen.

Comment

Precies zware problemen met bd, maar het lijkt terug te werken..

Ik zou het mss ook liever niet hebben dat iemand aan de spiegel van mijn DSLR zat, maar het is enkel de zijkant ervan hé, niet dat je vetplekken achterlaat..
                          Hoe kijk je anders naar de sluiter?

Comment

Precies zware problemen met bd, maar het lijkt terug te werken..

Ik zou het mss ook liever niet hebben dat iemand aan de spiegel van mijn DSLR zat, maar het is enkel de zijkant ervan hé, niet dat je vetplekken achterlaat..
                            Hoe kijk je anders naar de sluiter?

Comment

Tegenwoordig zijn er zoveel functies, dat het bijna geen doen is, om zoiets 100% te testen.
                              Normaal koop je zoiets in volle vertrouwen, maar soms kan dat ook ver zoek zijn.
                              Vertrouwen hebben, is dan ook weer de beste manier om bedrogen te worden.
                              Dus wééral héél dubbel, allemaal.
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Working...
                              X