Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vandaag naar de winkel art&craft geweest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vandaag naar de winkel art&craft geweest

    nu is mijn vraag

    om autosport te fotograferen stellen ze voor, om een 40d tekopen in plaats van de 50d

    wat zou de beste keuze zijn van de 2

    de 40d zou nog iets sneller zijn dan de 50d

    het aantal pixels speelt dat een belangrijke rol

  • #2
    Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

    Oorspronkelijk geplaatst door pedr0 Bekijk bericht
    nu is mijn vraag

    om autosport te fotograferen stellen ze voor, om een 40d tekopen in plaats van de 50d

    wat zou de beste keuze zijn van de 2

    de 40d zou nog iets sneller zijn dan de 50d

    het aantal pixels speelt dat een belangrijke rol
    Ik heb ze alle twee , en ik merk daar toch geen verschil tussen , maar ik kan mis zijn
    Groeten ,
    VDS Digit@l
    Groeten , VDSDigit@l

    Comment


    • #3
      Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

      40D laat meer budget voor een snelle lens, iets wat je zeker nodig hebt bij autosport.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

        ik denk dat ze bij Art & Craft nog een D40 hebben waar ze graag vanaf willen.

        Comment


        • #5
          Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

          D40?? nee, 40D.
          ik denk dat de aangehaalde redenen hier allemaal een beetje spelen.
          enerzijds hun eigen belangen (dat ze er nog een liggen hebben)
          maar anderzijds ook die van jouw (snelheid AF, budget, extra lens, ...)
          of die van de 40D sneller is dan de 50D weet ik niet, maar veel verschil
          zal er allicht niet op zitten, toch?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

            Volgens de dpreview site:

            De 40D:

            • 6.5 fps
            • Up to 75 JPEG Large/Fine images

            De 50D:

            • 6.3 fps
            • Up to 60 JPEG Large/Fine images
            • Up to 90 JPEG Large/Fine images (UDMA)

            De 40D is dus sneller.... maar knappe jongen die dat verschil zal kunnen merken
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

              Wetende dat een 40D maar beperkt is tot 10mb/sec schrijfsnelheid en de 50D tot 30mb/sec of zelfs meer gaat. Dan is de 50D toch een betere keuze. Die specs stellen enkel het max aantal beelden in de buffer voor. En als je RAW trekt, dan is die buffer al vol na 15 frames ofzo. En daarna zal je bij een 40D veel langer moeten wachten eer je weer een foto of fotos kunt nemen.

              Comment


              • #8
                Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                Goh, hoe je het ook draait of keert, je koopt een fototoestel om foto's te maken. Specief voor autosport, specifiek voor dit of dat... daarvoor ligt het allemaal te dicht bij elkaar. Een shot dat je met de 40D mist, mis je ook met de 50D en omgekeerd. Wanneer je als een mitrailleur foto's wil trekken, heb je trouwens ook een lens nodig waarvan de autofocus die wagen kan volgen, tenzij je manueel gaat scherpstellen.

                Als pixels zo'n belangrijke rol voor je spelen: bij de 50D heb je er de helft meer. Dan lijkt me dat veel belangrijker dan een of twee foto's extra kunnen trekken voordat je buffer vol is. Daarnaast zijn het enorm gelijkaardige toestellen.

                Comment


                • #9
                  Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  ik denk dat ze bij Art & Craft nog een D40 hebben waar ze graag vanaf willen.
                  Een D40 is geen 40D hoor.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                    Koop gewoon een Nikon D300 (is een stuk sneller en wel een goede Focus)

                    Comment


                    • #11
                      Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                      Wel ik ben er vrijdag geweest.Gaan informeren voor een ef-s 17-55 2.8.
                      Jammer genoeg niet in stock.Kost daar 899 euro.
                      Goedkoopste dat ik hem gevonden heb online incl verzendkosten is op ebay bij een verkoper uit UK voor 840 euro.Daarna volgen enkele Nederlandse shops waar we op 850 incl verzenden zitten.

                      Begin meer en meer te denken om gezien het kleine prijsverschil (59 euro) op deze uit UK ze bij Art & Craft te bestellen.Als er dan ooit iets aan is en ik moet ze terug sturen naar UK of NL ben ik er aan voor mijn profijt.

                      Wat vinden jullie?

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                        De 50D heeft hetzelfde AF-systeem als de 40D, maar de 50D heeft wel een snellere processor. Het is daardoor mogelijk dat de 50D net iets sneller scherpstelt, en dat de ontspanknop nog iets sneller reageert.

                        Maar ik vermoed dat het verschil bijzonder klein zal zijn.

                        Een groot aantal foto's per seconde kan in sommige omstandigheden handig zijn, maar het is niet de bedoeling dt je constant op die manier te werk gaat.
                        Bij de meeste sportfoto's maak ik meestal ook gewoon telkens 1 foto, want de eerste uit een serie is voor mij gewoonlijk toch de beste (op dat ogenblik druk je af omdat dan de compositie optimaal is).
                        Maar er zijn natuurlijk wel sporten waarbij het een heel goed hulpmiddel is om achteraf dé foto uit te kiezen (hoogspringen bijvoorbeeld).
                        Bij auto en motorsport maak je tijdens panning eigenlijk best telkens 1 foto op het juiste ogenblik, de foto's die je daarna maakt, daarbij zit het onderwerp toch niet in de gewenste hoek ten opzichte van de camera (als het dan toevallig mis gaat, dan kan je wel beter de vinger op de ontspanknop houden om er een serie van te maken).

                        Er zal een veel groter verschil in AF-snelheid zijn als je op de ene camera een lens met trage AF zet (bijvoorbeeld een 55-250 of 70-300), en op de andere een snellere (één van de 70-200 lenzen van Canon of de 100-400 L IS).

                        Wil je het grootste percentage bruikbare foto's, dan investeer je beter in degelijk glas.
                        En als snelheid echt heel belangrijk is, dan zal je veel meer geld moeten uitgeven aan een 1D MKIII...
                        Maar met een 40D of 50D + 70-200 of 100-400 kan je ook al heel mooie actiefoto's maken.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          Wetende dat een 40D maar beperkt is tot 10mb/sec schrijfsnelheid en de 50D tot 30mb/sec of zelfs meer gaat. Dan is de 50D toch een betere keuze. Die specs stellen enkel het max aantal beelden in de buffer voor. En als je RAW trekt, dan is die buffer al vol na 15 frames ofzo. En daarna zal je bij een 40D veel langer moeten wachten eer je weer een foto of fotos kunt nemen.
                          Tja... Maar nu eens eerlijk zijn.... Hoe vaak schiet jij bursts van meer dan 15 foto's in één keer Sterker nog, hoe vaak schiet jij bursts van meer dan 6 of 7 foto's? Ik heb een aantal keer autosport gefotografeerd en diverse malen op vliegshows geweest en ik heb nog nooit één keer een burst gemaakt van meer dan een foto of 7. En zelfs dát is al veel. Met alle respect, dit soort specs zijn wat mij betreft een soort 'papieren tijger'. Leuk voor de marketingwaarde maar in real-life voegt het weinig tot niks toe.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een groot aantal foto's per seconde kan in sommige omstandigheden handig zijn, maar het is niet de bedoeling dt je constant op die manier te werk gaat.

                          Bij de meeste sportfoto's maak ik meestal ook gewoon telkens 1 foto, want de eerste uit een serie is voor mij gewoonlijk toch de beste (op dat ogenblik druk je af omdat dan de compositie optimaal is).
                          Maar er zijn natuurlijk wel sporten waarbij het een heel goed hulpmiddel is om achteraf dé foto uit te kiezen (hoogspringen bijvoorbeeld).
                          Een groot aantal foto's per seconde kan bij sommige sporten inderdaad handig zijn. Maar aangezien in de sport ook alles draait om die paar honderdsten of tienden van seconden is het áántal seconden dat je een burst kunt schieten mijns inziens niet zo heel interessant. 10, 8 of 6.5 fps kan wel degelijk uitmaken... maar of je nu 2, 3 of 4 seconden zo'n burst kan aanhouden geeft volgens mij niet zoveel meerwaarde....


                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Er zal een veel groter verschil in AF-snelheid zijn als je op de ene camera een lens met trage AF zet (bijvoorbeeld een 55-250 of 70-300), en op de andere een snellere (één van de 70-200 lenzen van Canon of de 100-400 L IS).

                          Wil je het grootste percentage bruikbare foto's, dan investeer je beter in degelijk glas.
                          En als snelheid echt heel belangrijk is, dan zal je veel meer geld moeten uitgeven aan een 1D MKIII...
                          Maar met een 40D of 50D + 70-200 of 100-400 kan je ook al heel mooie actiefoto's maken.
                          Precies. En daarom snap ik het advies van de verkoper wel. Een goedkopere body betekent dat je meer kunt investeren in goed (en snel) glaswerk. En da's veel belangrijker dan de schrijfsnelheid van de camera Nou ja, natuurlijk heeft de 50D voordelen ten opzichte van de 40D. En die voordelen hoef ik hier niet te noemen, die zijn uiteraard bekend. Maar met die schrijfsnelheid moet je mijns inziens écht geen rekening te houden.....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Tja... Maar nu eens eerlijk zijn.... Hoe vaak schiet jij bursts van meer dan 15 foto's in één keer Sterker nog, hoe vaak schiet jij bursts van meer dan 6 of 7 foto's? Ik heb een aantal keer autosport gefotografeerd en diverse malen op vliegshows geweest en ik heb nog nooit één keer een burst gemaakt van meer dan een foto of 7. En zelfs dát is al veel. Met alle respect, dit soort specs zijn wat mij betreft een soort 'papieren tijger'. Leuk voor de marketingwaarde maar in real-life voegt het weinig tot niks toe.
                            Toch elke keer ik fotos moet gaan nemen (om overzichtshots te nemen op fuiven en het juiste moment te hebben). Maar daar gaat het niet om. Het ging om de vergelijking welke sneller is, dan moet je toch de schrijfsnelheid mee in rekening houden en is eigenlijk de 50D wel sneller. Je kwam zelf met die getallen op de proppen he .

                            Comment


                            • #15
                              Re: vandaag naar de winkel art&craft geweest

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Wel ik ben er vrijdag geweest.Gaan informeren voor een ef-s 17-55 2.8.
                              Jammer genoeg niet in stock.Kost daar 899 euro.
                              Goedkoopste dat ik hem gevonden heb online incl verzendkosten is op ebay bij een verkoper uit UK voor 840 euro.Daarna volgen enkele Nederlandse shops waar we op 850 incl verzenden zitten.

                              Begin meer en meer te denken om gezien het kleine prijsverschil (59 euro) op deze uit UK ze bij Art & Craft te bestellen.Als er dan ooit iets aan is en ik moet ze terug sturen naar UK of NL ben ik er aan voor mijn profijt.

                              Wat vinden jullie?

                              mir
                              Voor een prijsverschil van minder dan 10% en 1 jaar meer garantie in BE tov buitenland zou ik snel naar A&C gaan en mij daar een super uitleg en service aanpraten.
                              Niet twijfelen, doen.

                              just my2cents
                              Sven

                              Comment

                              Working...
                              X