Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kan me helpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie kan me helpen

Hallo iedereen

Ik heb van mijn schoonvader een Nikon D80 fototoestel gekregen.
    Nu heb ik per ongeluk op een bepaalde toets gedrukt zodat ik op mijn inkijk venster,steeds kleurendiagram's krijg en mijn getrokken foto foto maar tezien is voor een klein deeltje. rechtsboven. En voor de rest kleurgrafiekjes.
    Hoe krijg ik deze er terug uit???
    Heb al mijn boekje gelezen maar lukt me echt niet.
    En ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik het doe,ZONDER mijn foto's die er nu op staan kwijt te raken.

Met dank aan degene die me wil en kan helpen.

Tyco

Re: wie kan me helpen

Foto-informatie wordt over het beeld weergegeven als u foto’s in schermvullende weergave bekijkt. Druk
    de multi-selector omhoog of draai aan de secundaire instelschijf om de volgende informatie te laten
    voorbijkomen. Basisinformatie↔Opnamegegevens 1↔Opnamegegevens 2↔ Verbeteringshistorie
    (alleen verbeterde kopieën)↔Hoge lichten↔RGB Histogram↔Basisinformatie.

Groet,

Peter
    Last edited by Peter62; 3 juni 2009, 19:33.

Comment

Je bedoeld waarschijnlijk de histogrammen?
      IKzelf werk met canon maar ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is..als je eerst op de knop duwt voor je foto's te bekijken. en dan duw je op menu of dat vraagtekentje...dan zal deze info wss weg gaan.
      maar ik ben het niet zeker... probeer het eens...trouwens dit draadje staat verkeerd gepost.. hoort eigenlijk bij camera's
      veel succes!
      canon en zen glas

Comment

Links <> Rechts op de ronde knop is foto terug en foto verder.
        Boven <> Onder op de ronde knop is door de info bladeren van die foto.

Dus gewoon naar boven of naar onder drukken totdat je je volle beeld weer hebt.

Niet schrikken hoor, je foto's wissen moet je altijd bevestigen.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tyco Bekijk bericht
          Hallo iedereen

Ik heb van mijn schoonvader een Nikon D80 fototoestel gekregen.
          vraag het hem eens?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Topic verplaatst naar geschikter forum ...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vraag het hem eens?
              grt,bouk.
              silly answer ...de laatste tijd geef je in verschillende topics stomme niks bijdragende opmerkingen

tS , in uw manual zal je het vinden onder histogram
              Last edited by Fabbe; 6 juni 2009, 12:23.

Comment

Weet niet of die opmerking van Bouk zo "stom" is, Fabbe. Van wie kun je beter een bepaald toestel leren gebruiken als van de persoon van wie je het hebt overgenomen? In het geval van een verkoop via internet (cfr onze Aangeboden), kan dat wat moeilijker zijn, maar in het geval van een schoonvader toch niet? Tenzij natuurlijk de man overleden is, of noncommunicado omwille van een andere reden?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  silly answer ...de laatste tijd geef je in verschillende topics stomme niks bijdragende opmerkingen
                  je hebt gelijk hoor, aan dit antwoord van jou Fabbe heeft TS veeeeel meer.
                  .........
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je ziet dus de verschillende histogrammen ("kleurgrafiekjes"), bij Canon moet je dan gewoon nog eens op het knopje "Info" drukken en dan zie je de foto weer zonder dat er informatie opstaat.

Bij Nikon zal het wel even simpel zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Je ziet dus de verschillende histogrammen ("kleurgrafiekjes"), bij Canon moet je dan gewoon nog eens op het knopje "Info" drukken en dan zie je de foto weer zonder dat er informatie opstaat.

Bij Nikon zal het wel even simpel zijn.

Bij Olympus is het zoals jij hier beschreven hebt
                      Was erzelf eens geraakt zonder dat ik het wist
                      Rap boekske oengeslagn en inderdaat verschillende keren op info knop drukken terwijl de foto getoond word
                      geeft dit resultaat, 4 histogrammen of een en de exif enz...
                      Werd er ook nuts van omdat ik mijn foto niet meer kon bekijken

Comment

Op mijn oude F828 kwam het histogram in een hoekje op de foto te staan. Bij DLSR verkleint men altijd de foto tot een niets zeggende thumbnail. Ik vind dat een beetje spijtig, want het histogram is heel nuttig om te bekijken. Maar de foto zelf natuurlijk ook. Je hebt altijd een compromis natuurlijk want het stukje foto onder het histogram kan je niet meer bekijken op die manier. Maar ik vond het in gebruik iets handiger.

vb bij de F828
                        http://a.img-dpreview.com/reviews/so...arcontrols.jpg

vb bij D80:
                        http://a.img-dpreview.com/reviews/Ni...9351800-01.jpg
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                        X