Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact digitaal Fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact digitaal Fototoestel

Ik heb ff een vraagje voor de kenners. Ik ben op zoek naar een 2de fototoestel in geval de Nikon D40 of D80 + accessoires te moeilijk of onmogelijk is om mee te nemen.

Ik had gedacht aan iets compacts dat gemakkelijk in mijn broekzak of jaszak past en dat toch goede of degelijke foto's kan nemen en dat allemaal met een budgetje van 250 à 300 euro.

wat ik er graag had opgehad:
    - hoge iso gevoeligheid
    - vrij goede of grote optische zoom
    - een vorm van vibratie reductie
    - Li-ion batterij waar je vrijveel kunt mee doen
    - vrijveel effectieve pixels

en blijkbaar zou er ook nog een verschil zijn in de beeldsensor of ccd of zoiets maar daar ken ik niks of niet veel van.

nu is mijn vraag:
    Welke merken of toestellen zijn goed of heel goed voor die prijsklasse?

het is de bedoeling om morgen (donderdag) naar konijnenberg te rijden om er 1 te gaan halen en daarom had ik graag op voorhand wat raad en wat meningen gehad.

Mvg
    Gino

Re: Compact digitaal Fototoestel

Wij hebben een Fuji f50fd.
    Ik sta er vaak van te kijken hoe goed de kwaliteit is van zo 'n klein dingetje.
    We hebben toen voor Fuji gekozen omwille van de hoge ISO-waarde zonder te veel ruis.

Het toestel is nu 1,5 jaar oud, dus is er wellicht een opvolger.

-edit- Hoe compact is compact voor jou?
    De Fuji s2000hd lijkt me ook wel wat: lekker veel zoom e.d.
    Fuji FinePix S100fs

Comment

Je kunt ook eens kijken naar de Panasonic TZ6 of de TZ7 (of natuurlijk ook naar de LX3 maar die zal waarschijnlijk te weinig zoom hebben voor jou).

Kijk ook eens naar de FZ28 maar waarschijnlijk is deze dan weer te groot.

Zo zie je maar vele goede toestellen maar allemaal met hun sterke punten en ook hun mindere punten.

Comment

Iedere camera heeft nadelen in compact land. Wat ik ervaren heb tot nu toe:

Olympus mju 9000
        10x optische zoom, lithium ion accu en past net binnen je budget.

tough series
        kan een stootje hebben, of zelfs onder water (leuk als je kinderen hebt en je gaat naar het zwembad of op vakantie)

Nadelen, XD kaartjes (duurder dan SD), olympus heeft veelal last van ruis, zelfs bij ISO50

Canon powershot series
        Veelal erg goed, maar meestal niet binnen je budget

Sony, vaak blauwe foto's, of een blauwe waas eroverheen, gebruik van sony memory stick of pro duo kaartjes die aanmerkelijk meer kosten dan SD of CF geheugen
        de oudere types hebben ook nog geen lithium accu.

Casio exilim series, vaak groothoek 28mm, binnen budget en SD kaartjes. Nadeel is dat de instellingen een beetje beperkt zijn.

hopelijk kun je er wat mee

Comment

thx allemaal voor de reacties. ik ben gisteren bij Konijnenberg geweest en daar eens goed rondgekeken. ze hebben daar ook de Fuji finepix F200 exr aangeraden en die heb ik na een beetje nadenken dan ook aangeschaft. die was net over mijn budget maar ik hoop dat het de moeite waard gaat zijn.

mvg

Comment

Proficiat met je aankoop en veel plezier met je nieuwe camera.

Comment

Working...
            X