Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro tas: ik heb gekocht!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Dat gaat vebazend goed snel en veilig, dank zij 2 verstelbare riemen die 50% van de opengeritste front vasthouden, met een klik zijn deze trouwens te openen, zodat de gehele front openkan.

Dank zij die zijriemen kan er niets "uitvallen"

Comment

Ha Jochen ik heb daar mijn CP5700 gekocht !!!
      inderdaad goeie winkel
      ik kreeg daar 10% korting via mijn oom die bij een fotoclub is
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

klopt wat Teddy zegt, en ik heb af en toe ook een heuptasje bij met één extra lens als ik bv zeker ben dat ik moet wisselen. Meestal staat dan ook ineens de flash op de camera ...

En een rugzak is toch fijner om lang mee rond te lopen dan een heuptas met alle gewicht aan één kant ... toch zie je beide veel ...

Comment

Originally posted by Phille
          En een rugzak is toch fijner om lang mee rond te lopen dan een heuptas met alle gewicht aan één kant ... toch zie je beide veel ...
          Da's inderdaad de voornaamste reden waarom ik ook een rugzak overweeg. Een zware tas over de schouder is niet alleen ambetant maar vaak blijft die gewoon niet goed over je schouder hangen.

Henk

Comment

klopt henk, maar het voordeel is wel dat je hem net iets sneller kan neerplanten. Fijn vind ik ook de sluiting achter op de rug net aan de hals (niet storend) die de schouderbanden bij elkaar houden, zo kun je werkelijk veel doen zonder het gevoel te hebben dat de rugzak zich wil verplaatsen of er een schouderand zou gaan 'glijden'. Maw het spul blijft zitten waar het moet en er zijn aan beide zijden mogelijkheid voor statief of monopod

Comment

Ja dit speelt voor mij ook allemaal mee ik draag veel liever een rugzak maar ik wil gewoon snel aan mij spullen kunnen zonder die rugzak uit te moeten doen.

Ik denk er dus momenteel aan volgende rugzak te kopen iemand enige ervaring mee die mij kan bevestigen dat dit wel degelijk zo handig is als het eruitziet?

Tamrac velocity series.

of de grotere versie :

Comment

Ziet er inderdaad handig uit, maar wil hem eerst wel eens in het echt zien. Zo'n enkele schouderband draagt wel heel gemakelijk, zolang het gewicht beperkt blijft natuurlijk, anders wordt het wat veel voor één schouder
                Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

Comment

Beste vrienden,

even een kleine bijdrage van mezelf. Ik beschik over de Nature Trekker AW van LowePro en ben er zeer tevreden over. Op onderstaande foto's zie je de rugzak, echter nog zonder de 15-30 van Sigma die er nu ook in zit :

2 weekends terug ben ik er samen met een vriend op uitgetrokken naar het Zwarte Woud en we hebben daar 3 dagen na elkaar stevoge tochten gemaakt om in de natuur foto's te maken. Het totale gewicht van de rugzak komt op 9,8kg ja, ik heb graag ALLES bij), vooraan had ik dan nog een dagrugzakje hangen met de "schoofzak" (voor de nederlanders lunchpakket) en een volle fles Spa Reine van 1,5L(=kg), nog een handdoek, ... wat het totale gewicht tot om en bij de 12kg bracht. Alleen bij het aan en uitdoen van de rugzak voel je dit, het wandelen zelf (en af en toe klimmen) gaat perfect. Lowe heeft trouwens een patent op het draagstel van de rugzak en als je er eens mee rondgelopen hebt dan weet je wel waarom. Fantastisch gerief in ieder geval.

Het enige probleem is hier al aangehaald. Als je de camera er wilt uithalen of je wilt van lens veranderen moet de hele santeboetiek op de grond, open, dicht en terug op de rug. Dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk en meestal neem je toch de tijd om iets vast te leggen in de natuur. Voor stadswandelingen zou ik hem niet aanraden. Als je zeer vaak moet veranderen van lens (breedhoek, tele, macro, ...) dan is een schoudertas veel makkelijker natuurlijk. Daarom ga ik me een Magnum AW of iets van die orde aanschaffen - voor de plezante en interessante BD-SD's oa ...

mvg,
                  Giant Pat
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

Comment

Working...
                  X