Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D M II of 1D M III????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 5D M II of 1D M III????

    Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
    Bedankt!!!!!! Je hebt me weer een extra reden gegeven om voor de 1D door te sparen ipv een D50
    Ik wist niet dat de 100-400 z'n AF nog werkte op een 1D
    Er is wel een beperking, de AF werkt alleen nog op het centrale AF-punt bij een lens met f8 als maximale diafragma-opening.

    Dit is een voorbeeld op 560mm http://www.barthuysmans.fotopic.net/p58470027.html . Heel wat foto's van de Stampe Fly-In heb ik met die combinatie gemaakt, maar door de heel grote afstand en de vrij lange sluitertijd (1/250sec voor de beweging in de propeller) zijn die niet allemaal superscherp. De meeste van die foto's zijn ook nog eens flink uitgesneden, de afstand was dus heel groot. Het ligt niet aan die combinatie met de teleconverter, want als er minder lucht tussen de lens en het onderwerp zit, en de sluitertijd is kort genoeg, dan zijn de foto's op 560mm wel scherp genoeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: 5D M II of 1D M III????

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Er is wel een beperking, de AF werkt alleen nog op het centrale AF-punt bij een lens met f8 als maximale diafragma-opening.

      Dit is een voorbeeld op 560mm http://www.barthuysmans.fotopic.net/p58470027.html . Heel wat foto's van de Stampe Fly-In heb ik met die combinatie gemaakt, maar door de heel grote afstand en de vrij lange sluitertijd (1/250sec voor de beweging in de propeller) zijn die niet allemaal superscherp. De meeste van die foto's zijn ook nog eens flink uitgesneden, de afstand was dus heel groot. Het ligt niet aan die combinatie met de teleconverter, want als er minder lucht tussen de lens en het onderwerp zit, en de sluitertijd is kort genoeg, dan zijn de foto's op 560mm wel scherp genoeg.
      Mits ik 90% toch enkel maar het middelste punt gebruik en mijn meest gebruikt diafragma 7.1 is kan ik daar mee leven .

      De meeste foto's zijn toch nog goed vind ik.

      Comment


      • #33
        Re: 5D M II of 1D M III????

        Maar op mijn bijkomende vraag heb ik nog geen duidelijk antwoord.
        Welke versie van PS heb je nodig om RAWbeelden van 5D Mark II te kunnen bewerken?
        Volgens mijn collega-fotograaf is de hoogste versie nodig.

        Comment


        • #34
          Re: 5D M II of 1D M III????

          Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
          Maar op mijn bijkomende vraag heb ik nog geen duidelijk antwoord.
          Welke versie van PS heb je nodig om RAWbeelden van 5D Mark II te kunnen bewerken?
          Volgens mijn collega-fotograaf is de hoogste versie nodig.
          Of je gebruikt Lightroom 2, CS3 met update of CS4.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #35
            Re: 5D M II of 1D M III????

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Of je gebruikt Lightroom 2, CS3 met update of CS4.
            minimaal cs4
            greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #36
              Re: 5D M II of 1D M III????

              Na heel wat surfen op internet en nadenken dan toch vandaag een D5MII besteld. En mijn 1D blijft ook in mijn rugzak zitten.
              Een dure keuze, maar zoals men vaak zegt, ge neemt toch niks mee later en mogen kan het gedaan zijn
              Hopelijk (maar ik denk het niet) krijg ik er geen spijt van.

              Comment


              • #37
                Re: 5D M II of 1D M III????

                Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
                Na heel wat surfen op internet en nadenken dan toch vandaag een D5MII besteld. En mijn 1D blijft ook in mijn rugzak zitten.
                Een dure keuze, maar zoals men vaak zegt, ge neemt toch niks mee later en mogen kan het gedaan zijn
                Hopelijk (maar ik denk het niet) krijg ik er geen spijt van.
                Prachtig besluit volgens mij !
                Je zal echt zwaar onder de indruk zijn van de luxe die je via die 21mpix beelden zal krijgen , meer cropcapacity en prachtige out van de sensor op alle vlakken.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment

                Working...
                X