Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D M II of 1D M III????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5D M II of 1D M III????

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Heb ik ook geprobeerd, maar als het evrschil ziet in beedlkwaliteit tussen een 5D en een 50D, dan werkte dat voor mij toch niet...
    Welke 5D, de mk I of de mk II?
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Welke 5D, de mk I of de mk II?
      MKII natuurlijk

Comment

MKII natuurlijk
        En als je de 50D zou vergelijken met de 5D mk I? Ik vind persoonlijk namelijk het verschil in beeldkwaliteit tussen de 5D mk I en de 40D op zich niet zo heel groot. Grootste voordelen van de 5D voor mij is de kleinere scherpte-diepte (zeker i.c.m. mijn F4 L glas) en iets minder hoge iso ruis... oh en die prachtige grote zoeker natuurlijk

Comment

En als je de 50D zou vergelijken met de 5D mk I? Ik vind persoonlijk namelijk het verschil in beeldkwaliteit tussen de 5D mk I en de 40D op zich niet zo heel groot. Grootste voordelen van de 5D voor mij is de kleinere scherpte-diepte (zeker i.c.m. mijn F4 L glas) en iets minder hoge iso ruis... oh en die prachtige grote zoeker natuurlijk
          50D heeft meer resolutie, dat zie je. en de bediening is beter (lcd, af-adjust..)
          Ik had de 50D naast de 5DMKII omdat de 2 toestellen praktisch gelijk waren in knoppen en menu's.
          Maar als ik door men pics blader, zie ik zo het verschil, zeker in de hoge iso's. De 5DmkII jpgs zijn soms ruisvrij op 3200! en nog scherp ;-)

Comment

Met de 5D moet je wat meer de techniek beheersen, maar ik persoonlijk haal er toch wel veel uit hoor, zo groot is het verschil ook weer niet. de lenzen maken veel meer verschil.
            En ne vogel die niet vliegt, daar is de 5D zeker niet in het nadeel....
            Los van de techniek kan een 1D dingen wat je met een 5D nooit gaat doen en omgekeerd zijn er zo ook zaken Daarom heb ik ze beiden
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Los van de techniek kan een 1D dingen wat je met een 5D nooit gaat doen en omgekeerd zijn er zo ook zaken Daarom heb ik ze beiden
              Uiteraard, en in de ideale wereld hebben we alles.... Alhoewel, je kan maar met 1 tegelijk fotograferen...
              Euh... 1DS????

Comment

Maar als ik door men pics blader, zie ik zo het verschil, zeker in de hoge iso's. De 5DmkII jpgs zijn soms ruisvrij op 3200! en nog scherp ;-)
                hhmm ik hoor wel, druk doorsparen voor een Mk II (maar dat wist ik inmiddels al wel ). Zal wel volgend jaar worden. Eerst staat nog het verbouwen van m'n zolder tot studio en een 135L op m'n verlanglijstje.... en aangezien we eind dit jaar onze tweede spruit verwachten zal ik voorlopig nog wel met de Mk I en de 40D door moeten. Niet dat dat een straf is overigens

Comment

Uiteraard, en in de ideale wereld hebben we alles.... Alhoewel, je kan maar met 1 tegelijk fotograferen...
                  Euh... 1DS????
                  Welja, misschien is dat wel het antwoord ;-)

Ik had exact dezelfde twijfel:

- superieure AF-systeem van de 1D-series niet willen missen
                  - en de nood naar FullFrame

Heb lang zitten twijfelen of ik nu 5d mk2 of 1Ds mk3 zou kopen, maar na aankoop van de 1Ds mk3 kan ik zeker niet klagen ;-)

Een feit wat zeker klopt is, voor de aankoop dacht ik ook niet dat ik extra megapixels nodig had... ik kan het vergelijken met 50D
                  - mijn 50D brengt me ook meer megapixels (15 if i'm right) dan mijn 1Dmk3 (10mpix), maar de 10 scherpe mpix voor bv bewegende beelden zijn me meer waard dan de dikwijls niet echt scherp 15mpix output
                  - de 1Ds mk3 brengt me zelfs in bewegende objecten 21mpix scherpe pixels / echt wel grote meerwaarde want je kan serieus gaan croppen in de foto's

... een echte vergelijking met de 5d mk2 kan ik dus uit eigen ervaring nog niet maken, maar ik wou gewoon de 1D AF, 1D body build, 1D battery lifetime (great!) dus de keuze was snel gemaakt.

Zonder twijfel zal de 5D mk2 80 a 90% van die spec's van de 1Ds mk3 ook wel brengen.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Euh... 1DS????
                    Dan heb je weer geen backup en geen lichtgewicht camera meer , nope , een 5D2 en een 1D3 is een mooi setje
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik heb eind vorig jaar ook gekozen tussen de 1D MKIII en de 5D MKII, en het is de 1D MKIII geworden omdat ik toch redelijk veel actie fotografeer.

Voor de vogeltjes heeft de 1D MKIII nog een voordeel, die focust nog vrij snel met een 100-400 L IS + 1,4x teleconverter, en de kwaliteit van de foto's is dan nog heel goed.

Voor de beste beeldkwaliteit koop je een 5D MKII, met heel erg dure telelenzen als je die gaat gebruiken voor vogelfotografie.
                      Voor de actie en tele-fotografie is een 1D MKIII waarschijnlijk een betere keuze, ook al omdat je een f5,6 lens langer kunt maken met een 1,4x TC zonder de AF te moeten missen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Dan heb je weer geen backup en geen lichtgewicht camera meer , nope , een 5D2 en een 1D3 is een mooi setje
                        Dat lijkt mij ook een heel mooi setje, maar als ik er ooit nog een 5D MKII bijkoop, dan zal ik de 40D toch nog bijhouden om met een kitlensje (dat kitlensje met IS werkt heel erg goed, en weegt bijna niets) een nog veel lichter alternatief bij de hand te hebben (voor een tweedehands body krijg je toch veel te weinig terug, dan kan die beter in de kast blijven liggen als back-up).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb eind vorig jaar ook gekozen tussen de 1D MKIII en de 5D MKII, en het is de 1D MKIII geworden omdat ik toch redelijk veel actie fotografeer.

Voor de vogeltjes heeft de 1D MKIII nog een voordeel, die focust nog vrij snel met een 100-400 L IS + 1,4x teleconverter, en de kwaliteit van de foto's is dan nog heel goed.Voor de beste beeldkwaliteit koop je een 5D MKII, met heel erg dure telelenzen als je die gaat gebruiken voor vogelfotografie.
                          Voor de actie en tele-fotografie is een 1D MKIII waarschijnlijk een betere keuze, ook al omdat je een f5,6 lens langer kunt maken met een 1,4x TC zonder de AF te moeten missen.
                          Bedankt!!!!!! Je hebt me weer een extra reden gegeven om voor de 1D door te sparen ipv een D50
                          Ik wist niet dat de 100-400 z'n AF nog werkte op een 1D

Comment

Volledig mee eens. Ik heb nu sinds kort een combi van een 5D mk I en een 40D en in sommige gevallen is de 5D gewoon de betere keus en in andere gevallen de 40D
                            Second that opinion!

Als je nog iets anders met je spaarcenten wilt aanvangen dan fotografie alleen, dan is de 5D en 40D een prachtcombinatie! Al kost een setje 2de hands lenzen en deze 2 bodies samen ook wel snel 4000 à 5000 euro...
                            Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                              Maar jouw opdrachten spreken voor zichzelf dat het 5D werk is. Bij allen zit geen enkel snelle actieve foto situatie bij. (Of de bruid zou op de laatste moment toch op een lopen zetten)
                              Dat de bruid gaat lopen heb ik nog niet meegemaakt.
                              Maar tijdens de fotoshoot heb ik wel behoefte aan een 40D, daar staat dan de 70-200 f2.8 of een 24-105 f4 op.
                              Meestal laat ik de bruidegom springen over de bruid terwijl ze op de grond zit.

En dan ben je blij met een camera met 6,5 frames per seconde hoor.
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                                Dat de bruid gaat lopen heb ik nog niet meegemaakt.
                                Maar tijdens de fotoshoot heb ik wel behoefte aan een 40D, daar staat dan de 70-200 f2.8 of een 24-105 f4 op.
                                Meestal laat ik de bruidegom springen over de bruid terwijl ze op de grond zit.

En dan ben je blij met een camera met 6,5 frames per seconde hoor.
                                Hehe dat is wel leuk

Comment

Working...
                                X