Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D M II of 1D M III????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D M II of 1D M III????

    Vandaag beelden gezien op LCDscherm van nieuwe 5D Mark II. Wat een scherpte jongens
    Zelf neem ik mijn foto's met de 1D Mark III voor 90l% met een 500mm erop en vooral foto's van vogels. De rest met een 70-200 en dan gaat het om volleybal binnen.
    Nu denk ik eraan mijn 1D te wisselen voor die nieuwe 5D omdat ik steeds op zoek ben naar scherpe beelden.
    Maar zou ik dit wel doen? De gebruiker van de 5D heeft mij alvast overtuigd, hij had buiten een klein tekort aan scherpstelpunten geen enkel minpunt voor deze body. Hij had zelf een 1D en die bleef in de tas. Was trouwens ook een vogefotograaf.
    Graag een tweede, derde, vierde,.... mening voor ik die knoop doorhak.

    Hij vertelde wel dat je de RAWbeelden enkel op PS4 kon bewerken, iemand daar ervaring mee?

  • #2
    Re: 5D M II of 1D M III????

    Ik heb geen van beide in men bezit. Maar vanwat ik hier heb gelezen komt meestal hetzelfde naar voor tussen die 2.
    5D voor het tragere werk. En 1D voor actie fotografie. Dit wegens de AF van 1D sneller is.
    Dus voor wat ik persoonlijk denk in u geval blijft de 1D beter voor Voleybal en BIF. Voor stilstaande vogels gaat de 5D wel perfect.

    Maar ik ben zeker dat de 5D en 1D gebruikers me wel zullen verbeteren ams ik verkeerd ben.

    Comment


    • #3
      Re: 5D M II of 1D M III????

      Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
      Ik heb geen van beide in men bezit. Maar vanwat ik hier heb gelezen komt meestal hetzelfde naar voor tussen die 2.
      5D voor het tragere werk. En 1D voor actie fotografie. Dit wegens de AF van 1D sneller is.
      Dus voor wat ik persoonlijk denk in u geval blijft de 1D beter voor Voleybal en BIF. Voor stilstaande vogels gaat de 5D wel perfect.

      Maar ik ben zeker dat de 5D en 1D gebruikers me wel zullen verbeteren ams ik verkeerd ben.
      korrekt hoor
      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: 5D M II of 1D M III????

        Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
        Hij vertelde wel dat je de RAWbeelden enkel op PS4 kon bewerken, iemand daar ervaring mee?
        De raw decoder van adobe die de files van 5DmkII aankunnen is niet compatibel met CS3 ...vanaf versie 5.2 dacht ik dat je moest hebben ..

        Comment


        • #5
          Re: 5D M II of 1D M III????

          Op een LCD gaan vergelijken, humm???

          Je Raw omzetten naar DNG en dan > ACR > Ps-CS3 kan perfect en is zelfs aan te raden!


          Suc6
          Veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: 5D M II of 1D M III????

            Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
            Vandaag beelden gezien op LCDscherm van nieuwe 5D Mark II. Wat een scherpte jongens
            Zelf neem ik mijn foto's met de 1D Mark III voor 90l% met een 500mm erop en vooral foto's van vogels. De rest met een 70-200 en dan gaat het om volleybal binnen.
            Nu denk ik eraan mijn 1D te wisselen voor die nieuwe 5D omdat ik steeds op zoek ben naar scherpe beelden.
            Maar zou ik dit wel doen? De gebruiker van de 5D heeft mij alvast overtuigd, hij had buiten een klein tekort aan scherpstelpunten geen enkel minpunt voor deze body. Hij had zelf een 1D en die bleef in de tas. Was trouwens ook een vogefotograaf.
            Graag een tweede, derde, vierde,.... mening voor ik die knoop doorhak.

            Hij vertelde wel dat je de RAWbeelden enkel op PS4 kon bewerken, iemand daar ervaring mee?
            Ik heb ze beide naast mekaar gebruikt (ook de Nikon D700, maar die valt voor mij om 2 redenen af, de lenzen zijn te duur, en de ruisonderdrukking op hoge iso's is me te extreem, ik heb toen het vergelijk gemaakt met mijn oude 5D, en ik prefereerde toen al de oude 5D beelden)
            De snelste AF heeft de Canon 1DmkIII, de beste body overal is de Nikon, (alhoewel de nieuwere Canons er serieus op vooruit gegaan zijn), maar de beste beelden zijn met stip die uit de 5DmkII. De resolutiesprong is enorm.En ja dit resulteert in de scherpere beelden, mits de juiste nabewerking. (ik gebruik Aperture, lightroom en DPP, beide lezen alle bestanden)
            Ik ben dus ook van mening, zolang de vogels stilzitten ben je beter af met de 5D, mits je lens lang genoeg is. voor snel bewegende zaken, zit je beter bij de 1D reeks.
            En ik ben nu enkel nog met de 5DmkII onderweg.... zelfs binnenkort een tweede erbij!

            Comment


            • #7
              Re: 5D M II of 1D M III????

              Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
              Vandaag beelden gezien op LCDscherm van nieuwe 5D Mark II. Wat een scherpte jongens
              heb ik ook als ik mijn 1dmkIII vergelijk met het scherm van mijn 500D, maar eh, mijn 1dmkIII trekt wel een pak scherpere foto`s hoor.

              dit is mijn mening,
              • als je overschakelt, ga je jezelf duizenden keren op het hoofd slaan omdat je die fantastische AF kwijt bent. (zeker tijdens volleybal)
              • de 1dmkIII gaat je zeker even scherpe beelden als de 5dmkII opleveren, enkel lagere resolutie (heb je echt meer dan 10megapixel nodig?)
              • filmen is leuk, maar gebruik je dat?
              • FF is heel leuk, maar is dat wel zo handig bij vogelfotografie?
              • als je aan het worstelen bent in ruw terrein voor vogelfoto`s te nemen, heb je dan liever een tank om je nek? of liever een half gepantserde auto?


              voor mij zou het hier dus op neer komen;
              wat is er belangrijker; hogere resolutie, of de mogelijkheid om snelle sporten;vogels vast te kunnen leggen en in iets mindere waarde de robuustheid
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: 5D M II of 1D M III????

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                [*]de 1dmkIII gaat je zeker even scherpe beelden als de 5dmkII opleveren, enkel lagere resolutie (heb je echt meer dan 10megapixel nodig?)
                JAAAA, ik heb hier al veel discussie over gehad, en als de harde feiten getoond worden, (samen shooten, zelfde situaties en zovoort), dan vallen de mondjes open......
                Er is een groot verschil hoor.

                Voor de rest heb je gelijk, de AF van de 1D is superieur, maar het gewicht ook ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: 5D M II of 1D M III????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  JAAAA, ik heb hier al veel discussie over gehad, en als de harde feiten getoond worden, (samen shooten, zelfde situaties en zovoort), dan vallen de mondjes open......
                  Er is een groot verschil hoor.

                  Voor de rest heb je gelijk, de AF van de 1D is superieur, maar het gewicht ook ;-)
                  dat is dan wel een groot voordeel voor de 5dmkII
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D M II of 1D M III????

                    ik heb ze beiden en zou geen van de twee willen missen maar voor sport en vogelfotografie zou ik geen 1D3 inruilen tegen een 5D...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D M II of 1D M III????

                      Hey,

                      Ik denk dat je vooral een beslissing moet maken tussen fullfame en crop.
                      Door mijn opdrachten zou ik voor geen geld van de wereld een fullframe kunnen missen.
                      Bruiloft, produkt, portret, low light.

                      Je ziet hier maar al te vaak mensen twijfelen en vragen stellen over welke body ze moeten kopen?
                      Je moet dat gewoon voor jezelf uitmaken, wat wil je er mee doen, welk soort fotografie.
                      Pas als je de body in je bezit hebt, dan mag je toch rekenen op een klein half jaar om te zien of hij al dan niet aan je verwachtingen voldoet.

                      De ideale set up is en blijft als volgt : Een fullframe en een snelle crop. (2 body's en zo krijgen je lenzen ook nog eens een verschillende beeldhoek)
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D M II of 1D M III????

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        ik heb ze beiden en zou geen van de twee willen missen maar voor sport en vogelfotografie zou ik geen 1D3 inruilen tegen een 5D...
                        Met de 5D moet je wat meer de techniek beheersen, maar ik persoonlijk haal er toch wel veel uit hoor, zo groot is het verschil ook weer niet. de lenzen maken veel meer verschil.
                        En ne vogel die niet vliegt, daar is de 5D zeker niet in het nadeel....

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D M II of 1D M III????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                          Hey,

                          Ik denk dat je vooral een beslissing moet maken tussen fullfame en crop.
                          Door mijn opdrachten zou ik voor geen geld van de wereld een fullframe kunnen missen.
                          Bruiloft, produkt, portret, low light.

                          Je ziet hier maar al te vaak mensen twijfelen en vragen stellen over welke body ze moeten kopen?
                          Je moet dat gewoon voor jezelf uitmaken, wat wil je er mee doen, welk soort fotografie.
                          Pas als je de body in je bezit hebt, dan mag je toch rekenen op een klein half jaar om te zien of hij al dan niet aan je verwachtingen voldoet.

                          De ideale set up is en blijft als volgt : Een fullframe en een snelle crop. (2 body's en zo krijgen je lenzen ook nog eens een verschillende beeldhoek)
                          Maar jouw opdrachten spreken voor zichzelf dat het 5D werk is. Bij allen zit geen enkel snelle actieve foto situatie bij. (Of de bruid zou op de laatste moment toch op een lopen zetten)

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D M II of 1D M III????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                            De ideale set up is en blijft als volgt : Een fullframe en een snelle crop. (2 body's en zo krijgen je lenzen ook nog eens een verschillende beeldhoek)
                            Heb ik ook geprobeerd, maar als het evrschil ziet in beedlkwaliteit tussen een 5D en een 50D, dan werkte dat voor mij toch niet...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5D M II of 1D M III????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                              De ideale set up is en blijft als volgt : Een fullframe en een snelle crop. (2 body's en zo krijgen je lenzen ook nog eens een verschillende beeldhoek)
                              Volledig mee eens. Ik heb nu sinds kort een combi van een 5D mk I en een 40D en in sommige gevallen is de 5D gewoon de betere keus en in andere gevallen de 40D
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X