Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel als toerist kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk toestel als toerist kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
    Als ik hem via Amazon.uk koop dan heb ik toch ook recht op de fabrieksgarantie van 2j ?

    Dat ik niet naar een winkel kan gaan is lastig maar je kan toch altijd bij de Belgische verdeler terecht in mijn ogen.

    Maar jij zou pixmania nemen dan? Zo is het in België gekocht en blijft t in België ... .
    Als je denkt van de garantie of de service van Panasonic België nodig te hebben zou ik toch maar het toestel aanschaffen in een Belgische winkel. Kijk maar eens bij Art&Craft daar heb je immers een fysiek persoon om aan te spreken bij problemen. Indien je moet verzenden naar het buitenland zal je winst vlug weg zijn.

    Comment


    • #17
      Re: Welk toestel als toerist kopen?

      OK, het wordt niet via postorder.

      Kan iemand mij helpen ivm wat voor geheugen ik hierbij moet kopen?
      Zelf denk ik aan Sandisk als het iets anders moet zijn hoor ik het graag maar voor mijn DSLR gebruik ik ook al Sandisk en Kingston CD kaartjes.

      Hoe snel wil de camera wegschrijven, ben ik niet direct ergens tegengekomen... .
      Ook bij een lang HD filmpje, was is aangewezen zodat hij niet té hard zweet maar het kaartje kan helpen... .


      Gewoon SD
      SD SDHC dat 15Mb/sec
      SD SDHC dat 30Mb/sec

      En wat wil klasse 2,4 of 6 zeggen??
      En SDHC ??

      Is Sandisk Ultra II SDHC 16GB een goede keuze?

      Comment


      • #18
        Re: Welk toestel als toerist kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
        OK, het wordt niet via postorder.

        Kan iemand mij helpen ivm wat voor geheugen ik hierbij moet kopen?
        Zelf denk ik aan Sandisk als het iets anders moet zijn hoor ik het graag maar voor mijn DSLR gebruik ik ook al Sandisk en Kingston CD kaartjes.

        Hoe snel wil de camera wegschrijven, ben ik niet direct ergens tegengekomen... .
        Ook bij een lang HD filmpje, was is aangewezen zodat hij niet té hard zweet maar het kaartje kan helpen... .


        Gewoon SD
        SD SDHC dat 15Mb/sec
        SD SDHC dat 30Mb/sec

        En wat wil klasse 2,4 of 6 zeggen??
        En SDHC ??

        Is Sandisk Ultra II SDHC 16GB een goede keuze?
        SD: "Secure Digital" van 4 MB tot 4 GB
        SDHC: "Secure Digital High Capacity" van 4 GB tot 32 GB

        De klasse (class) drukt de minimale schrijfsnelheid van de kaart uit:
        Klasse 2: 2 MB/s - 13x
        Klasse 4: 4 MB/s - 26x
        Klasse 6: 6 MB/s - 40x
        De andere cijfers op een kaart drukken de maximum snelheid uit (133X of 20MB/s) maar deze zijn niet gecontroleerd dus je moet maar geloven wat er op het kaartje staat.

        En ja Sandisk kaartjes zijn goede kaartjes.

        Comment


        • #19
          Re: Welk toestel als toerist kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Als je denkt van de garantie of de service van Panasonic België nodig te hebben zou ik toch maar het toestel aanschaffen in een Belgische winkel. Kijk maar eens bij Art&Craft daar heb je immers een fysiek persoon om aan te spreken bij problemen. Indien je moet verzenden naar het buitenland zal je winst vlug weg zijn.
          Panasonic heeft een repair center in Deinze.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Welk toestel als toerist kopen?

            Zou ik mogen vragen waar hij in engeland aan 276 (zijn het ponden of euros?) te vinden is...
            Bedankt!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
            Na ook Mediamarkt NL gisteren aangedaan te hebben ben ik eruit:
            het wordt de Lumix TZ7

            Nu is het enkel ... waar is ie het goedkooptste:
            tips zijn altijd welkom!!

            Wat ik nu al gezien heb:
            - in België 399
            - in nederland 349
            - in Duitsland 359

            Online vindt ik hem in België zelfs voor 319 en in Engeland voor 276 maar in hoeverre je online kopen voor zoiets kan vertrouwen weet ik niet echt.

            Voor geheugenkaartjes ... Sandisc Ultra II SDHC kaartjes? Van welke capaciteit, zijn ook deze +8Gb nog stabiel? Feit is dat de kaartjes onder warme en vochtige omstandigheden liefst stabiel presteren... .
            Is voor deze camera Ultra II wel nodig? Extreme III al zeker niet volgens mij.
            Last edited by Aned; 4 juni 2009, 16:35.

            Comment


            • #21
              Re: Welk toestel als toerist kopen?

              Bedankt voor deze info mbt de geheugenkaartjes!
              Sinds woensdagmiddag heb ik niet meer op pc gezeten maar ik heb zéker niet stilgezeten... reviews doorgenomen en rondgehoord waar dé TZ7 te kopen.

              Uiteindelijk heb ik hem in NL voor 325 gekocht.
              Het is een zalig toestelletje! Echt verbluffend hoe ver hij kan inzoomen én scherpstellen.

              Qua filmen en haperingen heb ik nog niets van gemerkt.

              Geen dode pixels.


              @Aned: ik had mij met die 260 a 280 vergist, dat was niet van een shop in Engeland maar van Amazon.com ... .
              Hoewel de TZ7 van Amerika ongelimiteerd kan filmen wou ik gisteren gewoon het toestel in mijn handen hebben.

              Kan iemand mij zeggen of devolgende batterij goed én veilig is?
              http://www.topfoto.de/item.php?id=MA...bofl19iurhi9t4

              Comment


              • #22
                Re: Welk toestel als toerist kopen?

                Betreft batterij ...

                koop je die als reservebatterij voor de TZ7 ?

                Mijn zoon beweert dat de TZ7 een soort detectiesysteem heeft waarbij die enkel met Panasonic batterijen werkt en dus "alternatieve" types niet herkent .. geen idee of dat een verhaaltje is maar voor je er geld tegenaan gooit moet je dat misschien toch eens controleren/nagaan
                FWIW

                EDIT: FF zelf gegoogeld .. er schijnt van dat batterij-verhaal niet echt veel te kloppen denk ik
                Last edited by Guest41; 7 juni 2009, 19:21.

                Comment


                • #23
                  Re: Welk toestel als toerist kopen?

                  In de handleiding staat dat enkel 'hun' batterij werkt.
                  Maar aangezien dat deze 'blanco' batterij dezelfde nummer heeft én wss dezelfde beveiligingsherkenning/omzeiling denk ik eraan om deze te nemen.

                  De bewuste Duitse winkel bied deze trouwens aan om in een pakket te kopen met de TZ7 .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welk toestel als toerist kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
                    In de handleiding staat dat enkel 'hun' batterij werkt.
                    Maar aangezien dat deze 'blanco' batterij dezelfde nummer heeft én wss dezelfde beveiligingsherkenning/omzeiling denk ik eraan om deze te nemen.

                    De bewuste Duitse winkel bied deze trouwens aan om in een pakket te kopen met de TZ7 .
                    Ha .. mijn zoon had het dus toch juist gelezen .. vreemd verhaal alleszins he .. eerlijk gezegd kan ik het verhaal moeilijk geloven want dat zou de kostprijs mogelijk opdrijven maar tegenwoordig evolueert intelligente electronica sneller dan dat je met je ogen kan knipperen

                    Comment

                    Working...
                    X