Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is beste koop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is beste koop

    Kan iemand mij helpen in de juiste keuze van een spiegel reflexcamera?
    Ik bezit momenteel een "hybride" fuji finepix maar zou graag wat meer kunnen.

    Momenteel twijfel ik tussen een canon eos 100 en een sony SSLR serie.
    Bij de sony DSLR-A200 word een extra lens 75-300mm geleverd.

    Ik zou de camera louter als amateur willen gebruiken op reis en in de natuur.

    Ik heb een budget tot max 700€.

    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: Wat is beste koop

    Er zijn de laatste dagen ontzettend veel topics gepasseerd ivm de Sony start kit. Zoek maar eens naar Sony A200 in de laatste 2 weken.

    Als startset is deze een prachtcombinatie vind ik. Goedkoper dan de startsets van NIkkon en Canon en je hebt een mooi overkapt bereik om te zoeken waar je eigen doeleinden liggen. Je mag natuurlijk wel niet verwachten dat het pareltjes van lenzen zijn zoals de L reeks van Canon en de dure Nikkon glazen.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is beste koop

      Geen van beiden..

      Met een budget van 700 euro zou ik eerst eens een 2e hands camera kopen met kitlens (bijvoorbeeld een 350d, 400d, d60, d80 camera, of olympus e 400 of 500 series). Een 350d kit met 18-55 lensje kost je 2e hands nog geen 250 euro met een beetje zoekwerk. kaartje en accu zijn ook de kosten niet, en een 2e hands 75-300 of een 55-200 usm kost je 125 euro max.

      Daar kun je mee uit de voeten en dan pas je je lenzen aan op wat je tekort komt. Of wat je mist in de serie.
      Dan kun je op langere termijn je glaswerk aanschaffen op de tekortkomingen die je zelf ervaren hebt met de kitlenzen.
      (ik kan wel gaan roepen dat de 10-20 een mooie lens is van sigma, maar als je dat persoonlijk te wijd vind en meestal rond de 20mm zit, kun je beter een tamron 17-50 kopen of een mooie prime lens).

      Succes!

      Comment


      • #4
        Re: Wat is beste koop

        De kogel is door de kerk,
        heb me een sony A 300 gekocht.
        De starters set met extra lens 75-300.

        En nu maar studeren é.
        er is bij sony een tijdelijke promotie bij aankoop van een alfa 300 of 350 krijg je de kans een workshop mee te maken.

        bedankt voor de posters.

        Comment

        Working...
        X