Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel als toerist kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel als toerist kopen?

    Ik heb me een hoedje verschrokken toen ik het huidige aanbod van compacte camera's in de Saturn en Mediamarkt zag... .

    Wat is de bedoeling: een nieuw compacte camera kopen die met SD kaartjes werkt.
    Zo kan ik mijn bestaande legertje kaartjes nog gebruiken.
    Als het ook MMC kaarten kan lezen, ook leuk meegenomen maar moet niet!

    Reden: bij concerten kan je geen joekel van een camera meenemen tenzij je een perskaart hebt.
    Maar ik moet en zal toch mijn moment van eindelijk de nieuwe toernee van U2 vastleggen op de gevoelige plaat.

    Budget voor dit cameratje rond de 250 a 300 euro.
    Maar als een toestel dat 150 kost door goed gebruik dezelfde pics kan maken ook goed.

    Wat moet ie kunnen ... snelle sluitertijd.
    goed diafragma voor de donkere momenten
    goede optische zoom (5x ?)
    beeldstabilisator
    autofocus

    en dan het moeilijkste: kunnen filmen met geluid, goed kunnen zoomen ook tijdens het filmpje.

    Tot mijn spijt is Sony, door de kaartjes, afgeschreven.
    Casio (Ex-FC100) ziet er goed uit maar is ie dat ook??
    Nikon, Canon en Samsung zijn standaard goed.

    Kan iemand me beter in de juiste richting duwen?
    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Welk toestel als toerist kopen?

    Wat ik je zou aanraden als toerist is de nieuwe TZ7 van Panasonic of de Ixus 870 is van canon...deze zijn alletwee met sd-kaartjes en hebben allebei voldoende in huis om mooie plaatjes te leveren...wij zijn net terug uit Venetië en de resultaten van ons kleintje(ixus 870 is) waren zeer goed vond ik...het was dan ook wel prachtig weer.

    Maar voor een snelle sluitertijd of bedoel je de tijd die nodig is om de ontspanknop in te drukken en een foto te nemen...zul je met een compact altijd onderdoen t.o.v. een DSLR-toestel.

    Succes met je zoektocht

    grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel als toerist kopen?

      Er zijn toch al toestellen die, overdag 1/2000 halen ...
      maar in het donker zou ik een snelle sluitertijd willen zien. (anders is veel blur)

      ik ga de T27 en de Ixus eens bekijken... merci voor de tip!!

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel als toerist kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
        Er zijn toch al toestellen die, overdag 1/2000 halen ...
        maar in het donker zou ik een snelle sluitertijd willen zien. (anders is veel blur)

        ik ga de T27 en de Ixus eens bekijken... merci voor de tip!!
        Er zijn inderdaad toestellen die 1/2000 halen,maar je begrijpt me verkeerd,de tijd die duurt van dat jij met je vinger op de ontspanknop duwt en de foto afdrukt is veel langer dan bij een DSLR...dus de reactie tijd is een stuk trager...probeer maar eens echt snelle sportevenementen vast te leggen met een compact. je zal altijd veel bewogen foto's hebben omdat de reactietijd veel te traag is als je de ontspanknop indrukt...dat bedoel ik eigenlijk.

        Ik zou zeker de Voorgenoemde 2 eens bekijken...al is de TZ7 met zijn 12*optische zoom en nog grotere groothoek dan de IXUS 870 mischien iets meer gericht op reizen als dat je enige camera is die je meeneemt...

        Grtz templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel als toerist kopen?

          De Canon IXUS 870 IS kan niet in- of uitzoomen tijdens het filmen.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel als toerist kopen?

            Even voor de duidelijkheid: als ik op reis ga neem ik mijn D70s, of zijn opvolger, mee.

            Voor hier in europa eens naar een pretpark kan het zijn dat ik deze nieuwe compacte meeneem.

            Hoofdzaak wat ik ermee wil doen is concerten...

            bedoeling van snelle sluitertijd: dat er tussen mijn vingerklik én de effectieve foto 2sec zit is geen probleem. Waarom ik een snelle sluitertijd moet hebben en een lichtgevoeligheid is om de bewegende artiest niet blurry te krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel als toerist kopen?

              Nu ben ik net de TZ6 tegengekomen ... als het enige verschil is dat de TZ7 een groter scherm heeft dan kies ik toch voor die TZ6 ....

              Comment


              • #8
                Re: Welk toestel als toerist kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
                Hoofdzaak wat ik ermee wil doen is concerten...

                bedoeling van snelle sluitertijd: dat er tussen mijn vingerklik én de effectieve foto 2sec zit is geen probleem. Waarom ik een snelle sluitertijd moet hebben en een lichtgevoeligheid is om de bewegende artiest niet blurry te krijgen.
                Concerten en compacte digitale camera's, dat is een onmogelijke combinatie.
                Er is geen enkele compact die bij concertfotografie nog maar een beetje in de buurt komt van een DSLR + een setje lichtsterke objectieven.

                Als er zo'n compact zou zijn die perfecte resultaten geeft bij concertfotografie, dan had iedereen die hier concerten fotografeert al wel zo'n toestel.

                Je kan de meeste compactjes tegenwoordig wel op iso 1600 of zelfs 3200 zetten, maar dan zijn de resultaten net goed genoeg voor een afdruk op postzegelformaat...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welk toestel als toerist kopen?

                  De TZ7 filmt aan 60 beelden per sec, deduidend beter dus dat wordt hem.
                  Toch nog eens vergelijken of de vraag stellen of die Casio Exelim écht niet te pruimen is... . Minder kwaliteit? Sneller stuk?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk toestel als toerist kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Concerten en compacte digitale camera's, dat is een onmogelijke combinatie.
                    Er is geen enkele compact die bij concertfotografie nog maar een beetje in de buurt komt van een DSLR + een setje lichtsterke objectieven.

                    Als er zo'n compact zou zijn die perfecte resultaten geeft bij concertfotografie, dan had iedereen die hier concerten fotografeert al wel zo'n toestel.

                    Je kan de meeste compactjes tegenwoordig wel op iso 1600 of zelfs 3200 zetten, maar dan zijn de resultaten net goed genoeg voor een afdruk op postzegelformaat...
                    Dat het niet te vergelijken zal zijn met deze van mijn D70s akkoord.
                    Maar de bedoeling is een leuk aandenken te hebben.

                    Misschien moeilijk maar niet onmogelijk... als ik het beste lichtsterke toestelletje heb dan zal het wel lukken iets groter dan een postzegelformaat te fixen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk toestel als toerist kopen?

                      FWIW .. ik heb mijn zoon z'n nieuwe TZ7 in handen gehad .. nou moe .. verbluffend dingske !
                      Ik heb z'n actiefotos gezien van Roland Garros .. (weliswaar met goed licht) .. maar jong .. ik vraag mij af waarom ik nog een dSLR meesleur (en effe een quick & dirty nachtshot geprobeerd in de antwerpse haven) man man .. ik zoek nog naar mijn onderkaak .. dat ding is slimmer dan ik ! (jaja .. zeg het maar!)
                      niet voor niets dat recenties dit de beste cam in z'n klasse noemen ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk toestel als toerist kopen?

                        aha dat klinkt goed, in de doorsnee vandenborre en krefel liggen dit soort toestelletje niet. Over een uurtje eens gaan grasduinen in de Saturn en misschien naar NL om daar een mediamarkt te bekijken

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk toestel als toerist kopen?

                          Na ook Mediamarkt NL gisteren aangedaan te hebben ben ik eruit:
                          het wordt de Lumix TZ7

                          Nu is het enkel ... waar is ie het goedkooptste:
                          tips zijn altijd welkom!!

                          Wat ik nu al gezien heb:
                          - in België 399
                          - in nederland 349
                          - in Duitsland 359

                          Online vindt ik hem in België zelfs voor 319 en in Engeland voor 276 maar in hoeverre je online kopen voor zoiets kan vertrouwen weet ik niet echt.

                          Voor geheugenkaartjes ... Sandisc Ultra II SDHC kaartjes? Van welke capaciteit, zijn ook deze +8Gb nog stabiel? Feit is dat de kaartjes onder warme en vochtige omstandigheden liefst stabiel presteren... .
                          Is voor deze camera Ultra II wel nodig? Extreme III al zeker niet volgens mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk toestel als toerist kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Racerke Bekijk bericht
                            Na ook Mediamarkt NL gisteren aangedaan te hebben ben ik eruit:
                            het wordt de Lumix TZ7

                            Nu is het enkel ... waar is ie het goedkooptste:
                            tips zijn altijd welkom!!

                            Wat ik nu al gezien heb:
                            - in België 399
                            - in nederland 349
                            - in Duitsland 359

                            Online vindt ik hem in België zelfs voor 319 en in Engeland voor 276 maar in hoeverre je online kopen voor zoiets kan vertrouwen weet ik niet echt.

                            Voor geheugenkaartjes ... Sandisc Ultra II SDHC kaartjes? Van welke capaciteit, zijn ook deze +8Gb nog stabiel? Feit is dat de kaartjes onder warme en vochtige omstandigheden liefst stabiel presteren... .
                            Is voor deze camera Ultra II wel nodig? Extreme III al zeker niet volgens mij.
                            Ik zou hem zeker kopen in België voor de 2 jaar garantie!!!

                            grtz Dirk
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk toestel als toerist kopen?

                              Als ik hem via Amazon.uk koop dan heb ik toch ook recht op de fabrieksgarantie van 2j ?

                              Dat ik niet naar een winkel kan gaan is lastig maar je kan toch altijd bij de Belgische verdeler terecht in mijn ogen.

                              Maar jij zou pixmania nemen dan? Zo is het in België gekocht en blijft t in België ... .

                              Comment

                              Working...
                              X