Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300...nu kopen...of effe wachten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300...nu kopen...of effe wachten?

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
    Ik heb me Zaterdag de D300 gekocht.
    Ik werk er op hetzelfde princiepe mee als m'n D70s en toch heb ik hééééél andere kleuren enz! Ze zijn meestal allemaal heel erg donker. Snap er niets van, iemand enig idee hoe dit komt? Of is dit miss omdat ik alleen "centrum"gericht de belichting meet?

mvg
    De centrum gerichte lichtmeting is niet altijd de beste oplossing, als in het midden een onderwerp in beeld komt dat heel licht is, dan zal de rest van de foto te donker worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      je hebt iets gemist demeyereg, kijk eens juist boven uw ......
      Sorry Veronique, ik heb er nooit op gelet dat deze van de topicstarter afkomstig was.

Ik heb me Zaterdag de D300 gekocht.
      Ik werk er op hetzelfde princiepe mee als m'n D70s en toch heb ik hééééél andere kleuren enz! Ze zijn meestal allemaal heel erg donker. Snap er niets van, iemand enig idee hoe dit komt? Of is dit miss omdat ik alleen "centrum"gericht de belichting meet?
      De centrumgerichte meting kan inderdaad soms onverwachte resultaten geven, maar dat is net zo met de D3 en waarschijnlijk ook de D700.

Een nieuw toestel vraagt ook enige gebruikerservaring, en dat leer je niet op één dag, toen de D300 uitkwam is dat ook nog aan bod gekomen, maar blijkbaar na het wat leren kennen van het toestel heeft niemand daar nog klachten over.

Comment

Hoikes,

ok, goed gedacht dus van me.
        Dan weet ik dat ik dit dus niet vaak zal gebruiken met dit toestel.
        Ik gebruikte het thans vaak met m'n D70s.

Héél erg bedankt voor jullie (beide) reacties.

Grtz en nog een fijne avond,

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Sorry Veronique, ik heb er nooit op gelet dat deze van de topicstarter afkomstig was.

De centrumgerichte meting kan inderdaad soms onverwachte resultaten geven, maar dat is net zo met de D3 en waarschijnlijk ook de D700.

Een nieuw toestel vraagt ook enige gebruikerservaring, en dat leer je niet op één dag, toen de D300 uitkwam is dat ook nog aan bod gekomen, maar blijkbaar na het wat leren kennen van het toestel heeft niemand daar nog klachten over.
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
          Hoikes,

ok, goed gedacht dus van me.
          Dan weet ik dat ik dit dus niet vaak zal gebruiken met dit toestel.
          Ik gebruikte het thans vaak met m'n D70s.

Héél erg bedankt voor jullie (beide) reacties.

Grtz en nog een fijne avond,
          gewoon een kwestie van te weten wanneer je spot, matrix of centrum-gerichte meting moet kiezen. heeft niets te maken met goed of slecht werken van die functie.

wat wel een verschil kan zijn is dat de "spot" van je D300 kleiner is dan de "spot" van de D70s, maar dat kan je instellen dacht ik.

oefenen en leren welke mode wanneer de beste resultaten geeft is denk ik leuker dan ze gewoon afschrijven ;-)

Greetz,
          Chris.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Alle meet-modi zijn goed, tot zeer goed en sommige doelgerichter dan andere.

Begrijpen wat een meting juist doet en gaat weergeven, is een ander verhaal. (wel een, dat je moet kennen, om mooie resultaten te boeken!)

Groot voordeel is dat je toestel altijd hetzelfde doet, dat is al lekker meegenomen.
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Working...
            X