Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe camera

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
    HIer zijn de tests foto's. Ze zijn onbewerkt. Zo rechtstreeks uit de camera. Enkel verkleind en auto verscherpt met BD sizer. De exif gegevens zitten er nog in. Dus je kan zien hoe ze getrokken zijn, zo kan je zien welk resultaat de auto stand geeft. Ik weet niet alle foto's zijn goed, maar heb letterlijk zitten spelen met de instellingen
    hier vind ik de fotos dan wat tegenvallen... vooral de zoomfunctie, echt veel dichterbij krijg je de kiter niet he
    Panasonic dmc fz28

Comment

andere optie is de canon powershot SX10

nogmaals ik wil dus vooral tele, mooie macros en toch portretten met klein diafragmagetallen zodat de achtergrond wazig wordt
      Panasonic dmc fz28

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht

nogmaals ik wil dus vooral tele, mooie macros en toch portretten met klein diafragmagetallen zodat de achtergrond wazig wordt
        Als je wazige achtergronden wilt, moet je gaan voor grotere sensors...zo simpel is het. Dit vind je in DSLR's en niet in (compact)toestellen met een kleinere sensor. Als je lenzen wisselen lastig vindt, dan kunt je gaan voor een all-round zoom zoals de 18-250 van tamron of iets dergelijks Maar dan wordt het wellicht weer te duur

Ach ja, keuze maken is soms niet simpel é

Comment

Ik dacht dat de panasonic FZ28 beter was, blijkende uit de vergelijkende revieuws. Maar dat is natuurlijk voor de mensen die ze vergeleken hebben.

De SX10 werkt op 4x AA batterijen. Wat het voor mij al niet aantrekkelijk maakt. Maar dat is persoonlijke keuze.
          SX10 heeft dan weer wel de mogelijkheid extern te flitsen.
          De panasonic kan RAW files maken, dit kan de SX10 dan weer niet.

Het is inderdaad niet simpel om te kiezen.

Comment

ik moet zeggen , ik ben aangenaam verrast !
            die macro functie lijkt mij ook in orde, de achtergrond is mooi wazig
            zijn alle albums met die fz genomen?
            ook herfst enzo... daar staan ook mooie in

qua scherpte vind ik hem zeker ok genoeg, en de kleuren zijn echt wel wauw volgens mij.. nu ik ben dan ook nog nie veel gewoon met mijn z1

is de fz28 de beste in zijn categorie?
            ik neig nu weer meer naar de fz28, en normaal ga ik deze week beslissen
            langs de andere kant, de sony is ook interessant alleen vraag ik mij af of ik het gedoe v lenzen wisselen wel zal doen... en of het geen bevlieging is...
            Alleen de 2 links die ik heb gepost zijn met de FZ28, in de andere albums kunnen er ook nog zitten , maar van deze 2 weet ik het zeker.
            Wat de zoom betreft ik heb er enkele volledig ingezoomd en ik moet zeggen dat ook daar de kwaliteit uitstekend is

en dan nog eentje van wat verder weg , maar ook volledig ingzoomd

Of de FZ28 de beste is in zijn klasse laat ik in het midden, andere toestellen scoren waarschijnlijk even goed.
            Voor mij waren enkele puntjes belangrijk; accu ipv batterijen, mogelijkheid tot RAW, manuele bediening, het bereik 27-486mm, groot scherm en even belangrijk , de prijs.
            Het nadeel van een reflex, lenzen wisselen en goede lenzen zijn duur.
            Last edited by starengine; 2 juni 2009, 10:49.

Comment

ik moet zeggen , ik ben aangenaam verrast !
              die macro functie lijkt mij ook in orde, de achtergrond is mooi wazig
              zijn alle albums met die fz genomen?
              ook herfst enzo... daar staan ook mooie in

qua scherpte vind ik hem zeker ok genoeg, en de kleuren zijn echt wel wauw volgens mij.. nu ik ben dan ook nog nie veel gewoon met mijn z1

is de fz28 de beste in zijn categorie?
              ik neig nu weer meer naar de fz28, en normaal ga ik deze week beslissen
              langs de andere kant, de sony is ook interessant alleen vraag ik mij af of ik het gedoe v lenzen wisselen wel zal doen... en of het geen bevlieging is...
              Als dit foto's zijn zoals je ze zelf ook wil, en je er niet zeker van bent of je het wisselen van lenzen (is meer en zwaarder geladen) gaat blijven volhouden, zou ik niet twijfelen en voor een bridge gaan. Waarbij geweten is dat de FZ28 één der besten is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                Als dit foto's zijn zoals je ze zelf ook wil, en je er niet zeker van bent of je het wisselen van lenzen (is meer en zwaarder geladen) gaat blijven volhouden, zou ik niet twijfelen en voor een bridge gaan. Waarbij geweten is dat de FZ28 één der besten is.

ok bedankt
                ik weet genoeg denk ik
                Panasonic dmc fz28

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                  Alleen de 2 links die ik heb gepost zijn met de FZ28, in de andere albums kunnen er ook nog zitten , maar van deze 2 weet ik het zeker.
                  Wat de zoom betreft ik heb er enkele volledig ingezoomd en ik moet zeggen dat ook daar de kwaliteit uitstekend is

en dan nog eentje van wat verder weg , maar ook volledig ingzoomd

Of de FZ28 de beste is in zijn klasse laat ik in het midden, andere toestellen scoren waarschijnlijk even goed.
                  Voor mij waren enkele puntjes belangrijk; accu ipv batterijen, mogelijkheid tot RAW, manuele bediening, het bereik 27-486mm, groot scherm en even belangrijk , de prijs.
                  Het nadeel van een reflex, lenzen wisselen en goede lenzen zijn duur.
                  ook hier bij de arend, is dit voor mij genoeg !

dat blur effect heb je zo "getrokken" of bekomen in fotoshop?

hoe doet de camera het in het donker? kun je de sfeerfotos bekomen ? of moet je telkens een flits gebruiken waarbij de sfeer wegvalt
                  die fotos vd arend zaten toch niet bij die albums die je daarpas toonde?
                  de accu is idd een beter punt, ik werk nu op aa's en dat wil ik totaal niet meer
                  ik heb zopas een review gelezen met de vergelijking met de canon en ook hier kies ik voor de panasonic

nu nog es voelen of hij goed in de hand ligt
                  Panasonic dmc fz28

Comment

Dat blur effect komt zo uit de camera, gewoon een groot diafragma kiezen (op 486mm heb je een grootste diafragma van f4.4)
                    Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik veronderstel dat in donkerdere situaties je met f2.8 nog redelijk weg komt. Je kan natuurlijk ook je iso nog verhogen en de ingebouwde stabilisator kan je ook nog een handje helpen.
                    De foto's van de arend en de dolfijn moet ik nog bij in een album plaatsen, waarschijnlijk in "Zoo Antwerpen of Planckendael", daar zitten ook foto's van m'n 40D en m'n vroegere D200.
                    Daarom heb ik de bewuste albums in mijn antwoord vermeld, daar was ik zeker dat ze allemaal van de FZ28 waren.

Veel plezier met het uitkiezen en we verwachten spoedig jouw eerste foto's.

Comment

ook hier bij de arend, is dit voor mij genoeg !

dat blur effect heb je zo "getrokken" of bekomen in fotoshop?

hoe doet de camera het in het donker? kun je de sfeerfotos bekomen ? of moet je telkens een flits gebruiken waarbij de sfeer wegvalt
                      die fotos vd arend zaten toch niet bij die albums die je daarpas toonde?
                      de accu is idd een beter punt, ik werk nu op aa's en dat wil ik totaal niet meer
                      ik heb zopas een review gelezen met de vergelijking met de canon en ook hier kies ik voor de panasonic

nu nog es voelen of hij goed in de hand ligt
                      Ik heb er in het donker geen ervaring mee. Maar FZ28 heeft een diafragma van 2.8 dus ik denk dat het wel redelijk zal zijn. Alsook heb je de mogelijk de flitskracht aan te passen, zowel positief al negatieve richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                        daar zitten ook foto's van m'n 40D en m'n vroegere D200.
                        Daarom heb ik de bewuste albums in mijn antwoord vermeld, daar was ik zeker dat ze allemaal van de FZ28 waren.
                        Hoe zou je de kwaliteit van de 40D met een deftige lens vergelijken met de kwaliteit van de FZ28?

Comment

Hoe je dat kan vergelijken lijkt me simpel, door foto's te maken.
                          Kijk maar eens in dit topic naar de voorbeelden:

Last edited by starengine; 3 juni 2009, 12:59.

Comment

nog altijd in overleg
                            voor de prijs tss beide, moet ik het niet laten... er zit maar 10 euro verschil tss de panasonic en de sony

ik vraag me wel af

of het wel een verbetering waard is de panasonic tov de minolta z1
                            of of het verschil in kwaliteit van de sony tov de minolta niet groter is

deze morgen beide toestellen in de hand gehad, waarbij de sony me wel beter lag
                            (de panasonic valt nogal klein uit)

maar de sony is idd wel zwaarder
                            kom ik qua bereik met de kitlens vd sony ongeveer uit aan de zoom vd minolta?

de panasonice heeft wel alles in 1 , maar stel als ik de sony neem met kitlens ik neem daar voorlopig alle fotos mee, en dan later koop ik een tele erbij, valt dit nog mee qua sleurwerk =)
                            Panasonic dmc fz28

Comment

Ik denk dat je best voor de Sony gaat.
                              - Zit beter in hand bij u
                              - Bent nog steeds niet overtuigd door de qualiteit van de bridge, wat wil zeggen dat je persoonlijk iets meer gaat verlangen van je foto's waardoor een dslr meer voorkeur krijgt.
                              - Deze kit is een leuk start pakket om als twijfelende starter te starten in mijn ogen. Geen turbo lenzen, maar gaan qualitatief hetzlefde leveren als de pana. Leer hiermee in welke bereiken je het meest fotografeerd en koop u later goede lenzen. Met deze Kit heb je ook meteen 2lenzen waardoor je het wisselen en "zeulen" gewend raakt.
                              - Slaat het tegen kan je de sony + lenzen nog steeds verkopen en een Bridge kopen.

Comment

edit
                                Last edited by skank; 4 juni 2009, 13:14.
                                Panasonic dmc fz28

Comment

Working...
                                X