Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe camera

moeilijke keuze
    Panasonic dmc fz28

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      Maar geheugenkaartjes vind je nu voor een appel en een ei tegenwoordig é
      Daar kan je het toch niet laten van af hangen Daarb;ij, de kans dat je geheugenkaartjes wat weinig capaciteit hebben voor je panasonic is ook groot...

Voor Venetië zou ik zeggen: neem de panasonic, je hebt meer mogelijkheden en kansen voor goede foto's dan met een DSLR + kitlens

Anderzijds, als je van plan bent je fotografie (een beetje) uit te breiden, dan is de A200 op dit moment een uitstekende keuze! 286 euro body alleen bij konijn en ik geloof 302 euro met kitlens op redcoon.be (wel maar 1 jaar garantie dacht ik)
      vandaar, het scheelt maar +- 15 euro met die panasonic
      bovendien dacht ik is de sony sneller in het "opslaan" van foto's, dat zeiden ze me toch hier in de winkel..
      ik vind het echt een moeilijke keuze
      ik denk niet dat ik vrij snel een andere lens zal kopen... hoewel, nu trek ik minder fotos omdat het niet 100% lukt en als ik dan weet dat ik op die sony een betere lens kan zetten... zal ik mss nog sneller fotos nemen
      Panasonic dmc fz28

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skank Bekijk bericht
        moeilijke keuze
        Om het misschien gemakkelijker te maken, kun je jezelf de vragen stellen zoals "ga ik het schermpje achteraan missen om foto's mee te trekken?" -> ja? Panasonic kiezen
        "Wil ik ook filmpjes kunnen nemen?" -> Panasonic kiezen

2 keren nee? -> Sony A200 kiezen

En ik denk dat de kans dat je jouw Z1 nog van de hand kunt doen zeer klein is

Ik heb de mijne nog bijgehouden trouwens...stukje nostalgie
        En vergeleken met de Z1 is alles tegenwoordig snel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
          Ik weet dat de panasonic FZ28 volledig uitgezoomed ongeveer overeen met mijn 100-400 volledig uitgezoomd.

)
          Zoiets noemt men ingezoomd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Om het misschien gemakkelijker te maken, kun je jezelf de vragen stellen zoals "ga ik het schermpje achteraan missen om foto's mee te trekken?" -> ja? Panasonic kiezen
            "Wil ik ook filmpjes kunnen nemen?" -> Panasonic kiezen

2 keren nee? -> Sony A200 kiezen

En ik denk dat de kans dat je jouw Z1 nog van de hand kunt doen zeer klein is

Ik heb de mijne nog bijgehouden trouwens...stukje nostalgie
            En vergeleken met de Z1 is alles tegenwoordig snel!

vraag 1 -> nee, momenteel kijk ik ook door de zoeker via mn z1 en niet via het schermpje
            vraag 2 -> ik niet echt, ik heb nog mn z1 daarvoor
            Panasonic dmc fz28

Comment

nog een vraagje, ik wil zo'n telelens en macrolens, was de kostprijs hiervan?
              hoeveel extra zou het me kosten voor een lens zodat ik even ver kan inzoomen als de panasonic
              Panasonic dmc fz28

Comment

nog een vraagje, ik wil zo'n telelens en macrolens, was de kostprijs hiervan?
                hoeveel extra zou het me kosten voor een lens zodat ik even ver kan inzoomen als de panasonic
                De goedkoopste "echte" macrolens (sigma 50mm f2.8) kost bij konijn 263euro en is (alle macrolenzen trouwens)

En qua telelens benader je de panasonic met een 70-300mm lens, dat varieert van 140 euro voor een tamron 70-300, naaar 190 euro voor de sigma 70-300 APO DG tot 800 euro voor de Sony 70-300 G... Kijk eens bij lenzen en zoek op telelenzen voor sony of zo, genoeg info over te vinden!

Een super site voor minolta/sony gebruikers is: www.dyxum.com

Veel plezier met je keuze!

Comment

Ik heb gisterenavond wat aan het testen geweest met de pana FZ28 aan de kust. En het is inderdaad zoals ik voordien al heb gezegd. Beregoed toestel voor een mooi fotoboek. Wil je echter iets meer dan enkel een fotoboek, ga dan zonder twijfel voor de Sony en heb geduld om rustig de lenzen te kopen.
                  Het opslaan van de foto's vraagt inderdaad meer tijd als bij een dslr. Als ik de foto's op 100% bekijk op men pc hebben ze alllen toch wel wat ruisvorming, zelfs op 100iso. Dit valt niet op bij normaal "fit screen" Voor actie foto's vind ik hem niet zo geschikt. Want de foto's die ik heb van de kytesurfers zijn slechter dan ik had verwacht. Voor landschapfotografie doet de FZ28 het dan weer goed. De IA (intelligent autofocus) stand doet zijn job goed. Dus als je niet wil nadenken over de instelling en enkel point &shoot wil kan je met gerust hart die instelling gebruiken.
                  Als je de foto's wil bekijken moet je het maar even zeggen.

Handigheden:
                  - RAW mogelijk
                  - Auto iso met beperking. Dus het toestel past zelf zijn iso aan. Maar jij kan in het menu beslissen welke hij als maximum mag gebruiken. Waardoor het niet naar de extreme iso's gaat zonder dat je het wil. Dit is ook uit te schakelen zodat je toch alles manueel kan veranderen.
                  - Panorama programmatje ingewerkt. Je kan verschillende foto's nemen naast elkaar en via dat programmatje kun je ze netjes aan elkaar plakken. (Althans dat is wat ik er van begreep, heb het niet geprobeerd.)
                  - Handig snel menu om de meest voorkomende aanpassing vlot te kunnen maken.

Comment

je mag me altijd die foto's eens tonen ja, ben benieuwd!
                    waar zat je aan de kust? ik woon nl ook aan de kust (knokke-heist)
                    Panasonic dmc fz28

Comment

Ik zat daar Ik woon in Antwerpen maar we zijn even een avondwandelingetje komen maken.

Comment

HIer zijn de tests foto's. Ze zijn onbewerkt. Zo rechtstreeks uit de camera. Enkel verkleind en auto verscherpt met BD sizer. De exif gegevens zitten er nog in. Dus je kan zien hoe ze getrokken zijn, zo kan je zien welk resultaat de auto stand geeft. Ik weet niet alle foto's zijn goed, maar heb letterlijk zitten spelen met de instellingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                          Ik zat daar Ik woon in Antwerpen maar we zijn even een avondwandelingetje komen maken.

ge zegt da nu
                          Panasonic dmc fz28

Comment

Als je nog meer foto's van de FZ 28 wil zien kan je deze hier vinden:

Alle foto's hebben de standaard nabewerking gehad, belichting, contrast, scherpte, saturatie en croppen waar nodig.
                            Wel heb ik de FZ 28 altijd op belichtingscompensatie -1 staan.

mvg

Comment

loont het de moeite om eventueel te wachten op de a230.
                              Nee, ik zou voor de a200 gaan.
                              a230 heeft een iets ander uiterlijk, heel andere menu's, slikt MMS en SD-kaartjes ivp MMS en CF, maar je gaat er geen betere foto's mee maken, en het wordt heel waarschijnlijk wel duurder dan het "oude" model hé ;-)
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                                Als je nog meer foto's van de FZ 28 wil zien kan je deze hier vinden:

Alle foto's hebben de standaard nabewerking gehad, belichting, contrast, scherpte, saturatie en croppen waar nodig.
                                Wel heb ik de FZ 28 altijd op belichtingscompensatie -1 staan.

mvg
                                ik moet zeggen , ik ben aangenaam verrast !
                                die macro functie lijkt mij ook in orde, de achtergrond is mooi wazig
                                zijn alle albums met die fz genomen?
                                ook herfst enzo... daar staan ook mooie in

qua scherpte vind ik hem zeker ok genoeg, en de kleuren zijn echt wel wauw volgens mij.. nu ik ben dan ook nog nie veel gewoon met mijn z1

is de fz28 de beste in zijn categorie?
                                ik neig nu weer meer naar de fz28, en normaal ga ik deze week beslissen
                                langs de andere kant, de sony is ook interessant alleen vraag ik mij af of ik het gedoe v lenzen wisselen wel zal doen... en of het geen bevlieging is...
                                Panasonic dmc fz28

Comment

Working...
                                X