Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
als ik de mogelijkheden van de pentax x70 zie ...
vraag ik me idd af waarom een dslr ??
binnen enkele jaren zijn de instap dslr achterhaald en is er weer iets nieuw , staat er overal live view op , hd , enz...
Het is weer eens de klassieke vraag: een bridge (ik vermoed toch dat jij met "hybride" een bridge bedoelt) of een dSLR. Beide hebben hun voordelen, maar alleen JIJ kunt antwoorden op die vraag. Wat moet de camera voor jou kunnen?
als ik de mogelijkheden van de pentax x70 zie ...
vraag ik me idd af waarom een dslr ??
binnen enkele jaren zijn de instap dslr achterhaald en is er weer iets nieuw , staat er overal live view op , hd , enz...
ik weet het echt niet
Een bridge (hybride) zal binnen enkele jaren eveneens achterhaald zijn, zo werkt de technologische evolutie nu eenmaal. Ik deed 15 jaar met m'n analoge reflex, maar gebruikte om de zoveel jaar andere film naarmate daar de technologie voortschreed. Sinds ik digitaal ging kocht ik om het 1,5 jaar een nieuwe DSLR camera...
Als je echter vind dat de features van de X70 voldoende zijn, en je zelf niet weet waarom je de DSLR zou kopen, dan heb je die DSLR allicht ook niet echt nodig.
Redenen pro-DSLR voor mij:
- optische zoeker: stabieler en accurater zicht
- minder tijd tussen afdrukken en registreren van de opname
- mogelijkheid specifieke objectieven te gebruiken
- grotere sensor met minder ruis, meer dynamisch bereik
- ...
Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment