Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex met hoog bereik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spiegelreflex met hoog bereik

Hallo,

Ik vroeg me af, als je een spiegelreflex cam koopt met een 18-55mm lens dan kun je 'moeilijker' in detail landschappen etc trekken, dan moet je al gaan voor een 55-... lens, klopt dit?

Is er op de markt een DSLR met 1 lens die van 18- tot 200+mm haalt? Zonder dat je er andere lensen voor moet kopen? Hoeveel is dan het zoombereik want daar ben ik nog niet uit....

Vooral voor zeer mooie vakantiefoto's te maken dit jaar.

Over hoeveel euro's spreken we dan en welke merken? Zou graag tot max 500 euro willen geven.

Thanks!

Groetjes

Re: Spiegelreflex met hoog bereik

Je hebt lenzen zoals de Tamron 18-250mm voor €400 (bestaat in verschillende versies voor elk merk). De Tamron 18-270mm is er enkel voor Canon en Nikon en heeft beeldstabilisatie en kost €500.

De Tamron 18-200mm is wat minder van kwaliteit en kan je vinden voor €200.
    about.me/stijnv

Comment

Bij sommige winkels kan je enkel het body kopen en dan nog een lens naar keuze, zo ben je niet gedwongen nog te betalen voor een lens die je eigenlijk niet wil

Comment

Nikon heeft een 18-200 3.5-5.6 ED DX lens. Ik ben plan er zo een te verkopen zelfs. PM me.
        Groeten
        Filip

Comment

Hou wel er mee rekening dat in het algemeen een lens met een 10x vergrotingsfactor (18-200) kwalitatief minder zijn dan die met 3x (70-200), tenzij die eerste heeel duur is (maar denk niet dat er dure modellen ervan bestaan).

Comment

Ik hou het op max. 3x zoombereik (beste optie)
            Maar ja, toegegeven, het is gemakkelijk, zo'n toeter met: 10x /15 x zoombereik.
            Dat vele wisselen, sleuren met alle gevolgen van dien (sensor clean tapen, enz) is soms ook geen lachertje!
            Wat je hier neemt valt er ginder weer af (dubbel dus)
            Zoals altijd … keuzes maken!!

veronique
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommyboy Bekijk bericht
              Hallo,

Is er op de markt een DSLR met 1 lens die van 18- tot 200+mm haalt? Zonder dat je er andere lensen voor moet kopen? Hoeveel is dan het zoombereik want daar ben ik nog niet uit....

Thanks!

Groetjes
              Ja, hoor, die is op de markt.
              Koop een Canon/Nikon/Sony/ Pentax met een 18-200 , lijm die met superlijm vast op de body en voila.
              Het zoombereik is 182mm, een moeilijke berekening inderdaad, daarom heb ik dat even voor je gedaan.

Graag gedaan!

Comment

moet je dan eigenlijk ook nog geen rekening houden met de cropfactor van de camera zelf? bij mijn Pentax is die 1.5, dus als ik een 18-200 objectief plaats is het reële bereik van m'n glas dus 27-300. De zoomfactor blijft gelijk (nl 11.11), maar de brandpuntafstanden die op de lenzen staan zijn eigenlijk voor full frame camera's
                Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the_wussy Bekijk bericht
                  moet je dan eigenlijk ook nog geen rekening houden met de cropfactor van de camera zelf? bij mijn Pentax is die 1.5, dus als ik een 18-200 objectief plaats is het reële bereik van m'n glas dus 27-300. De zoomfactor blijft gelijk (nl 11.11), maar de brandpuntafstanden die op de lenzen staan zijn eigenlijk voor full frame camera's
                  Jep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                    Jep
                    Nope de brandpuntafstanden (mm's) voor de lens blijven echt gelijk of je hem nu op een crop of op een full frame gebruikt.... je krijgt natuurlijk wel een andere beeldhoek (maar dat is een andere discussie). Kijk maar eens naar de compacts die hebben echt wel lenzen van enkele mm's tot enkele tientallen mm's, maar hebben met deze zeer korte lenzen een beeldhoek die vergelijkbaar is met tientallen tot hondertallen in het kleinbeeldformaat (full frame, 35mm).

Comment

de brandpuntafstanden die op de lenzen staan zijn eigenlijk voor full frame camera's
                      Brandpuntsafstanden hebben niks met de camera te maken, het is gewoon het natuurkundige punt en daar verandert een camera niks aan.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Thanks voor de antwoorden, maar ik zocht eigenlijk een ready to start DSLR met een groot zoombereik. Tegenwoordig hebben ze 'pakketjes' EOS 40d (dacht ik) met een 18-55 en 55-200mm lens incl tasje en kaartje voor een prijsje van +- 499 euro. Ik ben meer voor zoiets dan apart een body en apart een lens te kopen snappy...

Advies is steeds welkom

PS: hoeveel weegt zo een toestel MET 18-200mm lens?

Groetje

Comment

Thanks voor de antwoorden, maar ik zocht eigenlijk een ready to start DSLR met een groot zoombereik. Tegenwoordig hebben ze 'pakketjes' EOS 40d (dacht ik) met een 18-55 en 55-200mm lens incl tasje en kaartje voor een prijsje van +- 499 euro.
                          Nja dat was niet echt duidelijk in je eerste post :
                          Is er op de markt een DSLR met 1 lens die van 18- tot 200+mm haalt?

Als je voor Canon gaat is de 18-55 IS en 55-250IS combinatie een echte aanrader .

De Tamron superzoom's wegen zo'n 400g.
                          about.me/stijnv

Comment

Waarom kijk je niet eens naar een bridge?
                            Want blijkbaar zie je op voorhand al op tegen het wisselen van lenzen.

De Fuji s100fs is een goed voorbeeld.
                            10x optische zoom, een grote sensor en een gigantisch bereik.
                            Bijna zo instelbaar als een DSLR.

Fuji FinePix S100fs

Comment

een bridge heb ik idd ook al aan gedacht maar na een gesprek met een DSLR eigenaar vind ik een bridge maar een bridge kwaliteit, prijs is vaak even duur als een instap en het is niet 'the real stuff', schrik dat ik snel aan mijn limiet gaat zitten van fun etc ... de s100fs heb ik getest maar vond de kwaliteit niet geweldig.

Comment

Working...
                              X