Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Ge zijt toch zeker dat het "rechtse draad" is hé !
    Misschien zijde langs de verkeerde kant aan't draaien.

    Comment


    • #92
      Originally posted by roadrunner
      Originally posted by Tinne
      [Als ik het was had ik al lang de katsjoehamer gebruikt en naar de maan geklopt
      Amai,al maar goed dat ik uwe vent niet ben.
      Het is niet dat ik zoveel geduld heb Tinne,ik mag gewoon geen ander filterke kopen van mijn vrouw
      Amaai dat sloorke heeft het weer gedaan, ik zal 'ns bellen en vragen
      Danny ik heb hem vast gehad, maar weet het niet meer, was dat een blauwe ring ?
      Zo ja vijs daar een geleipotteke op met doekjes in (die 1001-doekjes misschien) in een andere topic vraagt er ene naar een blauwe luchtfilter vraag me nu niet of dat voor een peugeot, of ne lada of zo is, dat moet g'm zelf maar vragen...

      edit : efkens link bijgedaan, de maat is juist nen 58 !!!
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=27485

      Comment


      • #93
        @ Sonyke: Kwiebedoo Mensen met hun voeten rammelen mag niet!
        Danny's Photosite

        Comment


        • #94
          Je kan het ook een nacht in de cola laten staan ...... oww nee , dat was tegen roesten
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #95
            Ik heb hetzelfde probleem als ik een polarisatiefilter gebruik. Mijn oplossing (die werkt) is als volgt.

            Neem enkele tyraps van ongeveer 3 à 4 mm breed en zo lang mogelijk. De totale lengte van de tyraps moet langer zijn dan de omtrek van de filter. Steek de tyraps in mekaar dat je een gesloten lus krijgt MAAR doe dit omgekeerd, zodanig dat de dwarse oneffenheden aan de binnenkant van de lus zitten. Plaats de lus over de filter en trek de tyraps gelijkmatig aan tot alles spannend past op de filter maar toch nog kan verwijderd worden. Verwijder de lus, snij de uitstekende delen af en doe een druppel secondenlijn in de sluitingen.

            Nu heb je een lus die met een zachte druk op de filter kan geplaatst worden en je kan meer kracht zetten op de filter.

            Dit eenvoudig hulpmiddel zit altijd in mijn fototas en ik moet dit bij elke keer gebruiken als ik de polarisatiefilter moet verwijderen.

            succes,

            Robert


            [quote]Originally posted by roadrunner
            De adapterring van mijn breedhoek zit moervast op mijn B+W-filter en ik krijg ze niet meer van elkaar.Zoals jullie zien heb ik mijn B+W al wat gekrast tijdens een poging om ze los te krijgen.
            Kent er iemand hier een mogelijke oplossing voor.Waarschijnlijk gebeurt dit wel vaker.Ik kan die adapter er wel laten opzitten maar dan krijg ik mijn lenskapke er niet op.
            CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

            Comment


            • #96
              Roadrunner, heeft Sonyke werkelijk dat ding in zijn handen gehad ?
              Hij heeft ooit eens zijn toestel bijna in een wijnvat of biervat laten vallen (ik ben helaas de thread kwijt en de search doet het em niet en hoehle, westvlams, doet het ook niet).
              De redenen voor het hardnekkig vastzitten zijn velerlei.
              1) we werken met een stug materiaal: aluminium. De wrijvingscoëfficiënt van dit product is zeer hoog.
              2) we werken met een zeer fijne draad. Dit betekent dat er veel draadsporen zitten op 5 mm, wat het contactoppervlak tussen de twee voorwerpen vergroot. De toegelaten speling is gezien de fijnheid, nagenoeg nihil. Dit samen met 1) leidt vaak tot moeilijk op en af schroeven.
              3) de ringen zelf zijn zeer dun en aluminium is nu ook niet het hardste materiaal. Dit betekent dat, wanneer we de ringen vastnemen en die wensen los te schroeven we druk zetten op de ring(en). Gezien die ringen dun en ook een grote diameter hebben, krijgen we een vervorming, de ooooh zo ronde ringen worden licht ellipsvormig. Volgende op 2) wordt het systeem dusdanig verwrongen dat er geen beweging meer mogelijk is. Een locktite-effect.
              Tenslotte het probleem: Hoe kunnen we nu die rommel losmaken ?
              1) zijn de ringen niet vervormd (niet op eerst zicht te zien, wel met een schuifpasser meetbaar ?
              2) zijn we zeker dat beide ringen correct op elkaar zijn geschroefd ? Met fijne schroefdraad kan heel vlug de schroefdraad verkeerd gesloten worden en dan, dan is uiteenschroeven een onbegonnen zaak.
              3) zit er geen zand, fijn stof in tussen beiden ringen, schroefdraden ? Ook hiet weer zal verwijderen heel moeilijk zijn indien ja.
              Het komt erop neer, beiden ringen tegenover elkaar te laten draaien, ZONDER, dat er een binnenwaartse druk wordt uitgeoefend. Het gebruik van de handen, tangen, klem... is hier dus uitgesloten.
              je kan dit nu als volgt proberen. Houdt er rekening mee heel zorgvuldig tewerk te gaan, en hoe dan ook, één van de ring zal vermoedelijk moeten opgelost worden.
              Met een fijn zaagje, zaag in bovenaan (rode lijn) twee riggeltjes in de rand. (maximaal 1mm diep en breed)
              Je doet hetzelfde in de onderste ring. Het liefst haaks op de rode lijn, doch dit is NIET noodzakelijk.
              Je neemt nu twee keukenmessen. Een ervan plaats je bovenaan in de twee riggels (rode) en één plaats je onderaan in de riggels (gele). Je neemt beide messen vast in het midden van de ringopening (kwestie van een draaibeweging te kunnen maken en GEEN torsing) en je draait beide zacht ten opzichte van elkaar. Voor je dit doet, kan je eventueel een klein beetje siliconen (smeersiliconen) spuiten op de schroefdraad. GEBRUIK ZEKER geen olie, de ervaring leert dat dit met aluminium eerder een tegenovergesteld effect heeft. Pas ook op dat je niet te hard wringt en zo de randriggels vernietigd. Normaal moet dit lukken, al kan dit enige tijd vragen. Je mag er desnoods eens mee af komen.



              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #97
                Dit is al het beste voorstel dat ik heb gelezen, idd. op deze wijze MOET het lukken

                Comment


                • #98
                  Gewoon even meenemen naar bar/café De Cockring hier in de Warmoestraat. Ze zullen daar wel het juiste gereedschap hebben voor vastzittende ringen. Neem voor de zekerheid Teddy-Bear even mee, tis een mannenclub en als man alleen weet je maar nooit. Nogal ruig volk daar.
                  Groeten,
                  Ronald
                  http://fotografie.jouwweb.nl/

                  Comment


                  • #99
                    Megapixel en wimvan,erg hartelijk dank voor jullie pienter idee.

                    Het idee van Megapixel lijkt me zeer goed daar je zodoende een eenvoudig instrument krijgt waarmee je ook nadien hetzelfde euvel kan verhelpen.Prima
                    En wimvan lijkt me ook zeer goed op de hoogte te zijn en heeft een blijkbaar grote materiaalkennis (er zitten hier slimme gasten op BD ).
                    Als ik je goed begrijp Wim,moet ik de gele markeringen dus wel in de schroefdraad van de filter maken (kan dit nadien geen problemen geven om de filter op je camera te draaien als er bijvoorbeeld een klein randje of een uitsteeksel is?Maar ja,dat vijl je eventueel makkelijk weg.)Zeker het overwegen waard en een zeer goed voorstel.Ik ben net gaan kijken naar mijn ijzerzaagske en dat is blijkbaar spoorloos verdwenen.Vlug naar de buurman geweest maar die is niet thuis en zijn vrouw krijgt zijn ijzerzaag niet gevonden ("allé,waar heeft em dat weer gelaten?Hij is er gisteren nog mee bezig geweest! 'k Zal em ermee sturen als hij seffens thuiskomt )Dus wacht ik op de buurman.
                    Ik zou me eigenlijk een ijzerzaagje willen gaan kopen maar durf niet weg van huis daar ik telefoon verwacht van 2 scholen ivm werk voor het nu beginnende schooljaar.

                    Ik heb deze ochtend ook een mail ontvangen van een vriendelijke BD'er die me voorstelt het geval naar hem op te sturen daar hij er zeker van is dat hij dat loskrijgt.Ook een persoon die met kennis van zaken spreekt!Ik wil hem dan ook nog ne keer via deze weg bedanken voor zijn aanbod.Eigenlijk wou ik het naar hem te sturen maar nu twijfel ik ivm die groefjesmethode en kan ik dat misschien toch eens proberen.

                    Wat er ook uit de bus komt,ik wil jullie allemaal erg hartelijk bedanken voor jullie interesse en hulp.Als ik de topic van Phille gisterenavond las zag ik dat mensen soms door kleinzieligheid en jalouzie tot onvoorstelbare dingen in staat zijn om hun medemens te ergeren.
                    Maar als ik hier dan zie hoe men je tracht verder te helpen(en dat kan ook met een plezante opmerking,lachen is gezond!!!)dan weet ik dat het allemaal best meevalt met de mensen tegenwoordig.(met de BD'ers toch )

                    En nu wachten op de ijzerzaag.

                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • DUs, wat ik bedoel:

                      je legt je spulleken plat neer en je zaagt voorzichtig twee sneetjes (rode lijn) in de bovenrand. (vergelijk met een flesken bier om bij het item te blijven , maar drink dat nu nog niet leeg)
                      je krijgt zo precies het uitzicht van een moer, vijs, maar dan wel ene die hol is.
                      Je draait nu dat spullken 180° zodat de bovenkant onderaan komt te liggen en de oude onderkant nu bovenaan komt te liggen. (of de voorkant nu naar de achterkant is verdraait en dus de achterkant naar de voorkant, of de voorkant de voorkant is gebleven en de achterkant de achterkant is geblsdfs skkdssd, vinger juist hik plaatsen, gebleven) (ik heb dat flesken nu al uit), je draait dus je flesje bier onderste boven, en je zaagt voorzichtig opnieuw twee groefjes in de ring (heel fijn, 't is immers ene met schroefdraad).
                      Jep, ik had mijnds sdd flesken bier al leeg voor ik begon te zagen, dat van U zal ook wel leeg zijn, alleen, je zal het wel niet uitgedronken hebben, sorry

                      Ik heb wel gezegd, en vermoedelijk zal dat zo zijn, bestaat de kans dat je een ring moet opofferen. Die schroefdraad is immers zo fijn en gevoelig. Dus die met de gele lijn is gevoelig.

                      Zo, ik hoop genoeg uitleg te hebben gegeven.

                      Oh, ijzerzaagsken. Indien je dat niet vind, misschien een huisgeno(o)t(e) en die laten zagen
                      grapken
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Bedankt Wim voor je verdere uitleg.Ik heb er eens over nagedacht en ga het geval eerst opsturen naar de anonieme BD'er die me via mail hulp aanbood.Hij krijgt dat los zonder zaagwerk en dan hoop ik dat zowel de filter als de adapter nog OK gaan zijn (de adapter is niet erg,de UV-filter wel )

                        Net telefoon gehad van 't school:'k heb werk voor een gans schooljaar fulltime!!Joepie!!!
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • Originally posted by roadrunner
                          Bedankt Wim voor je verdere uitleg.Ik heb er eens over nagedacht en ga het geval eerst opsturen naar de anonieme BD'er die me via mail hulp aanbood.Hij krijgt dat los zonder zaagwerk en dan hoop ik dat zowel de filter als de adapter nog OK gaan zijn (de adapter is niet erg,de UV-filter wel )

                          Net telefoon gehad van 't school:'k heb werk voor een gans schooljaar fulltime!!Joepie!!!
                          Wat voor les geef je op school , toch niet handenarbeid he
                          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                          Comment


                          • Waar wordt de FANTA geschonken ? Crest Hotel ?



                            [quote]Originally posted by roadrunner
                            Megapixel en wimvan,erg hartelijk dank voor jullie pienter idee.

                            Het idee van Megapixel lijkt me zeer goed daar je zodoende een eenvoudig instrument krijgt waarmee je ook nadien hetzelfde euvel kan verhelpen.Prima
                            CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                            Comment


                            • Originally posted by roadrunner
                              Net telefoon gehad van 't school:'k heb werk voor een gans schooljaar fulltime!!Joepie!!!
                              welke school is dat? kwesie van je toekomstige lln wat inspiratie te geven voor je bijnaam hé "adapterke", "filterke", ...
                              mvg,
                              Dieter

                              Comment


                              • Originally posted by maturin
                                Gewoon even meenemen naar bar/café De Cockring hier in de Warmoestraat. Ze zullen daar wel het juiste gereedschap hebben voor vastzittende ringen. Neem voor de zekerheid Teddy-Bear even mee, tis een mannenclub en als man alleen weet je maar nooit. Nogal ruig volk daar.

                                Comment

                                Working...
                                X