Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Allé,hier zijn we terug en......het is niet los.
    Verhaal van een lijdensweg:

    Halte 1: de horlogemaker.Wachten en maar wachten.Doet die nu niet open.Het is toch al 10.05.Bij de gebuur gaan vragen en "Mijnheer,dinsdag is sluitingsdag!Ah,al maar goed hé madame dat ik het aan U ben komen vragen want dan had ik nog lang voor dat neergelaten hekwerk kunnen staan."

    Halte 2: Optieker 1: "We zullen dat eens proberen.Welk is nu weer de binnen- en de buitendraad?Is het niet andersom,mijnheer?"
    Een paar minuten later komt de dame terug en noppes.Ze heeft het verwarmd (zij hebben een toestelleke daarvoor waar ze het object inleggen en dat hete lucht blaast onderaan) en krijgt er geen beweging in.In elk geval hartelijk dank.

    Halte 3:de fotograaf: "Koop je gewoon een nieuwe filter!Dat kost toch niks!Jawel mijnheer,dat is nen B+W-filter en deze kost toch ongeveer 100 Euro.(groot ongeloof op zijn gezicht)Dat kan niet.100 Euro voor zo'n stukske glas!Weet ge wat ge kunt proberen?Leg het in cola.Ja,dat zal wel werken!Maar het is niet vastgeroest.Cola gebruik je als het vastgeroest is.Ja,maar probeer dat maar.Dat werkt.Gaat wel plakken achteraf hé,die cola.OK,zullen we proberen.Dank U."

    Halte 4: optieker 2: "Ja,maar dat zal niet gaan.Dat is één stuk ijzer.Neen,mevrouw dat zijn er twee en dat is de filter en dat is de adapter van mijn breedhoek.Dat gaat niet lukken,mijnheer.Sorry.Geeft niks,mevrouw."

    Ben van miserie terug naar huis gekomen.Zal morgen wel naar de horlogemaker rijden.En anders naar één van mijn schoonbroers:die heeft zware materialen ter zijner beschikking.Wordt vervolgd...
    Danny's Photosite

    Comment


    • #47
      Vanaf welke halte begon er stoom uit uw oren te komen? Ik denk dat ik bij halte 3 wel lichtelijk geirriteerd zou worden.

      Ik hoop echt dat het lukt zo'n lang verhaal moet wel goed aflopen.
      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

      Comment


      • #48
        Originally posted by Uytterhoeven
        Vanaf welke halte begon er stoom uit uw oren te komen? Ik denk dat ik bij halte 3 wel lichtelijk geirriteerd zou worden.

        Ik hoop echt dat het lukt zo'n lang verhaal moet wel goed aflopen.
        Neen hoor,daar wind ik me niet over op.Vond het eigenlijk best amusant.
        De enige die ergens "in de fout" is gegaan is volgens mij de fotograaf die blijkbaar niet mee is met zijn tijd en dan met een onozele oplossing komt die geen oplossing is.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #49
          Dit topic krijgt Mic-allures. Marjo is al over fantaflessen begonnen...

          Good luck, Roadrunner. Ik wou dat ik je kon helpen.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #50
            Hihi(sic), leuk verhaal...

            PS. Nog een tip, ik heb kennissen en die hebben buldozers een kranen.

            Comment


            • #51
              R.R.,
              je kan ook eens naar je garagist gaan. Daar hebben ze verstelbare rubber banden (ziet er uit als een distributieriem die doorgesneden is) die ze gebruiken om oliefilters los/vast te zetten in wagens. Wie weet lukt het daar wel mee.
              Groetjes,
              Frank

              Comment


              • #52
                Originally posted by silim
                R.R.,
                je kan ook eens naar je garagist gaan. Daar hebben ze verstelbare rubber banden (ziet er uit als een distributieriem die doorgesneden is) die ze gebruiken om oliefilters los/vast te zetten in wagens. Wie weet lukt het daar wel mee.
                ik ging juist voorstellen ermee naar de fietsenmaker te gaan. Die hebben daar tangen allerhande om bv. tandwielen lost te krijgen...
                mvg,
                Dieter

                Comment


                • #53
                  En kruipolie? Dient niet alleen voor roest. Anders kan je nog altijd de microgolf gebruiken.

                  Succes,
                  Erik
                  Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

                  Comment


                  • #54
                    Een vriend van me herstelt alle grote soorten machineriën in de haven (ja ook van die grote kranen). Als je "kracht" nodig hebt...

                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #55
                      Lach maar met ne mens zijn miserie
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #56
                        OK!

                        ...en als je je lensdop verwarmt... past die dán niet? Je hebt erom gevraagd...
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #57
                          Seffens krijg ik hier weer onder mijn voeten hé mannekes.
                          Ik post een fatsoenlijke topic met een fatsoenlijke vraag (zelfs een fatsoenlijk fotooke erbij) en het loopt weer scheef.En dan heeft roadrunner het weer gedaan.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #58
                            Breng hem mee naar een SD als wedstrijd...
                            Wie deze ring loskrijgt wint één FANTAAAAAAAAAAAAAA.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by mic
                              Breng hem mee naar een SD als wedstrijd...
                              Wie deze ring loskrijgt wint één FANTAAAAAAAAAAAAAA.
                              En wie denk je dat die dan gaat winnen? Ja natuurlijk de Mic die doet alles voor ne fanta
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Lazy Charles
                                Originally posted by mic
                                Breng hem mee naar een SD als wedstrijd...
                                Wie deze ring loskrijgt wint één FANTAAAAAAAAAAAAAA.
                                En wie denk je dat die dan gaat winnen? Ja natuurlijk de Mic die doet alles voor ne fanta
                                Neem het zusje van de fanta, daar krijg je alles mee los.
                                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                                Comment

                                Working...
                                X