Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by NataliaNL
    Doet me denken aan het Duizend Dingen Doekje van Tupperware!
    Dat ken ik niet.Wie kent dat doekje?Wie weet wat je daar allemaal kan mee arrangeren!!!Wel 1000 dingen
    Danny's Photosite

    Comment


    • #32
      Eerlijk gezegd stel ik mij liever niets voor bij die 1000 dingen. Aie ik dwaal af
      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

      Comment


      • #33
        Originally posted by Sonyke
        Originally posted by roadrunner
        Originally posted by mic
        Hoi Roadrunner,
        Met dat probleem zit jij niet alleen.
        Het stond zelfs in het magazine DigitalPhoto van deze maand.
        Je moet rubberen handschoenen aandoen en je hand er vlak opleggen en draaien.
        Kijk hier is 't artikel.

        Dat is interessant Mic!Ik heb maar één klein probleemke;mijn vrouw is ff weg en ik weet de rubberen handschoenen verdorie niet liggen.'k Heb heel 't huis al afgezocht.
        Dat ga ik eens proberen.Ze zitten echt wel potvast (de tweede dag op vakantie had ik prijs en gewoonlijk draai ik de adapter via de breedhoek wat vaster aan om hem dan dadelijk los te draaien maar ditmaal lukte het niet.Ik heb er al olie aan gedaan...)
        Bedankt hoor
        en hebde gij daar geen ander rubbertjes die je wel weet liggen ?
        sssssssssssssssssst Sonyke, die zijn van zijn vrouw voor als er bezoek is , natuurlijk weet hij die niet liggen.

        Maar hebt ge "het" nu los gekregen
        Groetjes,
        Frank

        Comment


        • #34
          Brengt dat is naar mijne atelier ik heb hier nog wa sleutels en zwaar ketingtangen liggen en als da nog niet lukt heb ik een super grote tang thuis nog
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #35
            Originally posted by Uytterhoeven
            Fredje wordt het geen tijd om een kookboek te schrijven...
            Die is goed lol

            Comment


            • #36
              En die rek uit uw onderbroek is dat gene rubber ?
              Of hebt gij een nestel aan

              Comment


              • #37
                Originally posted by Loodgieterke
                Brengt dat is naar mijne atelier ik heb hier nog wa sleutels en zwaar ketingtangen liggen en als da nog niet lukt heb ik een super grote tang thuis nog
                ook een hete....anders gaat dat nog niet los komen 't moet krimpen en zwellen.....

                Comment


                • #38
                  Hallo,

                  Ik weet niet precies wat "het" is, maar telkens als Roadrunner een topic post ontaard die uiteindelijk in een hilarisch verhaal ...

                  Verdorie, nu weten we nog steeds niet of dat ding al los is ...
                  Ik zal dan maar gaan slapen zekers .

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    geweldigen topic is me dat hier.

                    meestal kom ik hier niet zien in dit forum, omdat ik toch niks van digitale camera's ken. maar in dit geval zou ik het zo doen:

                    1. leg uw kodakske efkes in de diepvries. (metaal krimpt een beetje door de koude. dat is een beetje zoals bij treinsporen, in de winter hoor je kedeng-kendeng als je daar overrijdt omdat er spleetjes zijn tussen die ijzerstaven, in de zomer hoor je dat minder.)

                    2. koop een paar rubberen handschoenen, komt altijd van pas (van die dikke roze, met van die ribbeltjes eraan zoals om de afwas te doen, van die doorschijnende ziekenhuisprullen met talkpoeier erin zijn niet goed, het glijmiddel van condooms is daarentegen niet slecht)

                    3. pak een gewone eetlepel en sla er een beetje mee (ken je dat, zoals je bij een bokaal kunt doen, die te vast zit. zeer frustrerend kan dat zijn, meestal doet een mens een bokaal open omat hij honger heeft en dan gaat dat kreng niet open. maar op die manier komt er wat meer lucht tussen, en heb je minder vacuum. als het bij een bokaal dan nog niet gaat pak ik een mes en steek het deksel kapot. bij camera's is dat niet zo'n goed idee, want dat is ronduit slecht voor de lens)

                    4. steek uw ambetant adapterringske tussen een bankschroef en bescherm het metaal door middel van dat rubbertje (bankvijs niet te hard aandraaien, want dan gaat alles kapot, en zal het bod op uwe 717 nog lager zijn dan nu. als vb de lens ellipsvormig begint te worden en er zitten glassplinters in uw oog, heb je te ver gedraaid)

                    5. pak nu je camera vast en draai dat geval gewoon los. (vergewis u dat de becherofksova al uitgewerkt is, zodat je in de goeie richting draait, anders wordt het alleen nog maar erger)

                    ps: als dat allemaal niet helpt, meer boterhammekes eten.

                    Comment


                    • #40
                      4. steek uw ambetant adapterringske tussen een bankschroef en ........
                      dat mag je nooit doen...je maakt het probleem alleen maar erger...

                      je zou uit hard hout 2 V inkepingen moeten zagen om daar je ring op minstens 4 punten te klemmen zodat je er geen elipse van maakt...

                      ps: als dat allemaal niet helpt, meer boterhammekes eten.
                      met de brute force alleen ga je er niet komen vrees ik...
                      ik plooide vroeger ook nine inch nails met blote handen....

                      anyway, ik heb 't ook al voorgehad dat ik 2 ringen niet van elkaar kreeg...het zweet stond letterlijk op m'n voorhoofd...
                      door systematisch de ringen te draaien, schoten ze met heel weinig macht vanzelf los....

                      @roadrunner
                      je weet toch dat je linksom moet draaien he ?....

                      Comment


                      • #41
                        Gewoon een stuk schuurpapier pakken , ff een goeie grip erop en voila... Werkt ook bij fantaflessen waar je de dop niet afkrijgt

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by jaja
                          Hallo,

                          Ik weet niet precies wat "het" is, maar telkens als Roadrunner een topic post ontaard die uiteindelijk in een hilarisch verhaal ...


                          Jaja
                          Ik begrijp goed wat je bedoelt Jaja en verzeker je dat ik er niks kan aan verhelpen.Ik lag zelfs al in mijn bed toen die gasten hier de boel weer op stelten kwamen zetten.
                          En seffens ga ik voor alle zekerheid maar naar de horlogemaker.De raadgevingen hier zijn zeer goed maar als ik dan die gasten hunne nick lees (loodgieterke,fredjefriet...) dan krijg ik wel een beetje schrik voor m'n filterke.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by marjo
                            Gewoon een stuk schuurpapier pakken , ff een goeie grip erop en voila... Werkt ook bij fantaflessen waar je de dop niet afkrijgt
                            Het probleem,Marjo,is dat je er gewoon geen goede grip op krijgt.Het geheel is zo smallekes dat je er geen kracht kan opzetten.
                            Ik heb het met twee tangen geprobeerd,1 om de filter te klemmen en de 2de om de adapter los te draaien maar de filter draaide mooi mee (zie de serieuze krassen ).
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #44
                              Laat ons de afloop weten hee Roadrunner! We wachten in spanning!
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by marjo
                                Gewoon een stuk schuurpapier pakken , ff een goeie grip erop en voila... Werkt ook bij fantaflessen waar je de dop niet afkrijgt
                                Het is net een goede raad als van "Tante Kaat".

                                Comment

                                Working...
                                X