Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IK ZIT WEER VAST... HULP GEVRAAGD!!

    De adapterring van mijn breedhoek zit moervast op mijn B+W-filter en ik krijg ze niet meer van elkaar.Zoals jullie zien heb ik mijn B+W al wat gekrast tijdens een poging om ze los te krijgen.
    Kent er iemand hier een mogelijke oplossing voor.Waarschijnlijk gebeurt dit wel vaker.Ik kan die adapter er wel laten opzitten maar dan krijg ik mijn lenskapke er niet op.

    Danny's Photosite

  • #2
    ff in de koelkast leggen ? ( no joke )

    Comment


    • #3
      De vriezer in (warm-koud behandeling)?
      In water?

      Ben benieuwd of iemand de perfecte manier weet...
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Inderdaad, proberen met de koud-warm therapie.
        Dat doen wij hier op't werk ook als er borgpennen vastzitten in machines, andersom ook (vb. borgpen in de vriezer leggen om ze gemakkelijker in het borggat te krijgen)
        Groetjes,
        Frank

        Comment


        • #5
          En hoe moet ik dat uitvoeren?De vriezer in en na een paar uurkes in heet water onderdompelen en dan trachten los te schroeven of hoe moet dat?
          Kan het glas zo niet springen?
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Originally posted by roadrunner
            En hoe moet ik dat uitvoeren?De vriezer in en na een paar uurkes in heet water onderdompelen en dan trachten los te schroeven of hoe moet dat?
            Kan het glas zo niet springen? (de B+W-filter laat meer dan 99,6% licht door maar heeft als nadeel dat het glas erg dun is)
            Nee, slimmeke, dan spring alles stuk.
            Proberen 1 ring wat op te warmen met je hand en dan trachten los te draaiën.
            Ook niet te lang in de vriezer laten zitten, dan kan alles ook stuk gaan.
            Groetjes,
            Frank

            Comment


            • #7
              De ring met 'buiten' schroefdraad moet je zien te krimpen en de ring met 'binnen' schroefdraad moet je een beetje laten uitzetten. Dit klinkt natuurlijk eenvoudiger dan het is
              Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
              Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

              Comment


              • #8
                even opwarmen met de salomo
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Hmm eventje mee denken...eigenschappen van metalen bij verwarming zetten die uit, zetten die beide dingen uit dan zal dit niet veel bijbrengen. Zal dus eerder snel moeten gaan. Buitenste snel verwarmen, binnenste ongemoeid laten. Spanningen in het glas behouden....niet laten kapot springen.

                  Misschien :
                  Wat doekjes vouwen ter grootte van het binnenste deel. Deze doekjes een uurtje of drie in de ijskast leggen. Doekjes op het binnenste deel en glas langs twee zijden aanbrengen. Kwestie om de temperatuur, en de spanningen te behouden.
                  Buitenste deel met een warme luchtblazer, haardroger, egaal en snel verwarmen.

                  Ik denk niet in water omdat draad volgens mij lucht moet kunnen trekken (kan vacuum zijn); Met een luchtcompressor....

                  Ja ik denk gewoon wat mee...volgens mij weet een horlogemaker daar ook raad mee..

                  Comment


                  • #10
                    Glas kan geen spanningen opnemen in principe. De passing rond het glas is meestal zo gekozen dat het metaal nog enigszins kan 'werken'.

                    Naar een horlogemaker gaan is misschien wel de nuttigste tip , dat zijn meestal ook vrij geduldige mensen.
                    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                    Comment


                    • #11
                      Ok Uytterhoeven (toch nie de Marc?? ) dat is inderdaad een goede raad.Ik zal morgen eens naar een horlogemaker gaan en ik hou jullie op de hoogte.

                      @ fredericrom: 'k zal je haar (als ge die nog hebt tenminste )eens komen föhnen met uwe salomo zalle
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        @ fredericrom: 'k zal je haar (als ge die nog hebt tenminste )eens komen föhnen met uwe salomo zalle
                        'k heb nog veel haar, maar ik vermoed dat er daar na een beurt met de salomo verandering in zou kunnen komen, dus bedankt, maar toch nee dank u
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Ik zal dat maar direkt opklaren hier. Ik ben niet 'de Mark', hij is grappig ik niet .
                          Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                          Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Uytterhoeven
                            Ik zal dat maar direkt opklaren hier. Ik ben niet 'de Mark', hij is grappig ik niet .
                            Dat zou ik zo nog maar niet zeggen:'k heb toch goed gelachen met je reply
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #15
                              Hoi Roadrunner,
                              Met dat probleem zit jij niet alleen.
                              Het stond zelfs in het magazine DigitalPhoto van deze maand.
                              Je moet rubberen handschoenen aandoen en je hand er vlak opleggen en draaien.
                              Kijk hier is 't artikel.

                              Artikel uit DigitalPhoto van Augustus2003 Issue 45

                              Comment

                              Working...
                              X