Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D Mark III inruilen voor 5D II ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D Mark III inruilen voor 5D II ???

Ik zit er over te denken mijn Mark III te verkopen en me de 5D II aan te schaffen.
    sind's ik de 50D bijgekocht heb als backup betrap ik me er op dat ik de MarkIII meer en meer thuis laat.
    Als ik er op uit trek is dat meestal met mijn 500mm en dan heeft de 50D het voordeel een 1.6 cropfaktor te hebben ,lichter is om mee te nemen en ook zeer snel is.
    Ik heb voorheen al een (oude)5D gehad en stond versteld van de beeldkwaliteit.
    Ik heb die toen weg gedaan omdat ik hem te traag vond en het lcd scherm te klein vond
    Nu bij de nieuwe 5DII deze (voor mij) nadelen weg gewerkt zijn denk ik er dus over hem terug te kopen.
    Omdat als ik erop uittrek met de 500mm ik veel landschappen tegenkom die ik dan gelijk ook mee kan pikken.
    Wat me nog tegenhoud is het feit dat mijn Mark III een prachtexemplaar is zonder al de focusproblemen en dergelijke waar al zoveel over geschreven is.
    En natuurlijk het verlies van eurokes bij een eventuele verkoop.
    Ik heb hem in februari 2008 3500 euro betaald en zie ze hier nu regelmatig verkocht worden voor rond de 2400 euro
    Mijn slechtste investering ooit

Doen of niet?
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: 1D Mark III inruilen voor 5D II ???

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Ik zit er over te denken mijn Mark III te verkopen en me de 5D II aan te schaffen.
    sind's ik de 50D bijgekocht heb als backup betrap ik me er op dat ik de MarkIII meer en meer thuis laat.
    Als ik er op uit trek is dat meestal met mijn 500mm en dan heeft de 50D het voordeel een 1.6 cropfaktor te hebben ,lichter is om mee te nemen en ook zeer snel is.
    Ik heb voorheen al een (oude)5D gehad en stond versteld van de beeldkwaliteit.
    Ik heb die toen weg gedaan omdat ik hem te traag vond en het lcd scherm te klein vond
    Nu bij de nieuwe 5DII deze (voor mij) nadelen weg gewerkt zijn denk ik er dus over hem terug te kopen.
    Omdat als ik erop uittrek met de 500mm ik veel landschappen tegenkom die ik dan gelijk ook mee kan pikken.
    Wat me nog tegenhoud is het feit dat mijn Mark III een prachtexemplaar is zonder al de focusproblemen en dergelijke waar al zoveel over geschreven is.
    En natuurlijk het verlies van eurokes bij een eventuele verkoop.
    Ik heb hem in februari 2008 3500 euro betaald en zie ze hier nu regelmatig verkocht worden voor rond de 2400 euro
    Mijn slechtste investering ooit

Doen of niet?
    Ik heb het gedaan, 1DmkIII vervangen door de 5dmkII.
    Ja, ik ben de prof body kwijt, ja ik ben de snelle af kwijt, ja ik ben de 10fps kwijt.
    Maar ik heb nu een toestel dat de beste beelden op de markt heeft. Zonder twijfel, het detail dat uit een 5D komt , komt uit geen enkele andere camera, met uitzondering van de 1DSmkIII en de D3X.
    De bediening, display en het feit dat de je met en zonder grip kan werken, maken het voor mij tot een ideale all rounder.

Comment

1D mark III heb ik vervangen door 5DII in combinatie met 50D

Over beeldkwaliteit van 5DII ga ik het niet hebben.
      De ruiseigenschappen van 1D mark III vind ik stuk beter dan 50D, met 50D ga ik bijvoorbeeld niet hoger dan 800 iso, met 1D mark III was 1600 geen probleem.

50D autofocus voor BIF vind ik even goed/snel als 1D mark III
      5D mark II hinkt hier serieus achter. Wel zeer goed/accuraat/snel voor one shot, niet goed voor BIF en het moeilijkere actiewerk.

Al bij al ben ik zeer tevreden over combi 50D 5DII, twee aparte toestellen met elk hun sterke/zwakke kanten. In functie van wat je wil fotograferen kan je keuze maken en hun sterke kanten gebruiken.

Indien je zou opteren voor 1 body is 1D mark III de betere allround keuze.
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik blij met m'n 50D

en 6 maand geleden was er niets goed aan dit toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik blij met m'n 50D

en 6 maand geleden was er niets goed aan dit toestel
          Hype....
          De 50D is echt een pak beter dan de 40D. maar dit verhaal komt er weer met de 60D hoor.

Comment

en toch heb ik telkens ik de 1D mark III vastneem toch een beter gevoel dan met de 5D..is het een objectief of subjectief gevoel ...don't know.

Ik blijf de 1D een dijk van een toestel vinden ...

Persoonlijk denk ik dat je slechtste investering de aankoop van de 50D was ipv de 5Dmk II direct te kopen ...

Comment

Ligt bij de 1D mk3 die focuspunten ook zo dicht bij elkaar ? Dat vind ik toch een serieuze minpunt bij de 5D. Ze mochten van mij ietsje gespreider zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                Ligt bij de 1D mk3 die focuspunten ook zo dicht bij elkaar ? Dat vind ik toch een serieuze minpunt bij de 5D. Ze mochten van mij ietsje gespreider zijn.
                Dat is ook een van de voordelen van de 1D MKIII, de AF-punten zijn veel beter verspreid over het beeld.

Ik zal mijn 1D MKIII zeker niet inruilen voor een 5D MKII omdat ik vrij veel actiefoto's maak, en daarbij is de AF-snelheid heel belangrijk. Niet alleen de snelheid van de AF is beter, de mogelijkheden van die AF zijn ook veel uitgebreider. Dat maakt het wel ingewikkelder, maar met de juiste instellingen wordt het percentage bruikbare actiefoto's merkbaar hoger dan met de 40D (waarvan ik vond dat die toch al een heel goede AF had, maar het verschil tussen de 1D MKIII en de 40D is eigenlijk wel heel erg groot).
                Ik heb de 1D MKIII ondertussen ook al in de regen gebruikt, en dan is het wel handig dat je niet met plastiekzakjes en paraplu's moet knoeien, je kan gewoon foto's blijven maken (als je de juiste lenzen gebruikt).

Ik zou er wel graag nog een 5D MKII bij hebben voor de "niet zo actieve foto's".

De 1Ds MKIII heeft de voordelen van beide camera's (de AF-punten zitten in verhouding wel dichter bij elkaar dan die van de 1D MKIII), maar die kost dan ook meer dan een 1D MKIII + een 5D MKII.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Persoonlijk denk ik dat je slechtste investering de aankoop van de 50D was ipv de 5Dmk II direct te kopen ...[/QUOTE]

Daar zit wel iets in maar de 50D heeft een grotere cropfaktor en dat is niet onbelangrijk bij het gebruik van de 500mm
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

De 1Ds MKIII heeft de voordelen van beide camera's (de AF-punten zitten in verhouding wel dichter bij elkaar dan die van de 1D MKIII), maar die kost dan ook meer dan een 1D MKIII + een 5D MKII.
                    Je kan tegenwoordig een referbished exemplaar kopen voor 4500 € dus als je ze beide in 1 toestel wilt komt dit goedkoper uit
                    Je kan natuurlijk ook altijd wachten op de 1D mark 4 (iemand een idee wanneer die eraan komt?)

Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                      Je kan tegenwoordig een referbished exemplaar kopen voor 4500 € dus als je ze beide in 1 toestel wilt komt dit goedkoper uit
                      Jakke
                      ... op de outletsite van Canon France en Nederland is het regelmatig via nu kopen 3290 ter info ... maar als Belg moet je natuurlijk in Nederland of Frankrijk laten leveren ... voor de garantie maakt dit niet uit ... heb Canon Support gebeld ivm met niet kunnen kopen als Belg en hoe dat zit met de overdracht van de garantie ( daar er op de site staat " oorspronkelijke koper " http://www.canon.nl/Support/Technica...oorwaarden.asp ... dit wordt in de praktijk niet gehanteerd ... een copie van de oorspronkelijke factuur volstaat voor de fabrieksgarantie en die heb je soms wel direkt nodig bij een 1D3 daar ze niet allemaal op de laatste fix zijn bij levering volgens de ervaring van de kopers

Comment

Working...
                      X