Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflexcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reflexcamera?

Stel gerust je vragen, er zal altijd wel "ne goeierd" () zijn die ze wil beantwoorden. Laat je dus ook niet afschrikken door degenen die een Canon-vs-Nikon, PC-vs-Mac of bridge-vs-dSLR discussie willen ontketenen. Da's nou eenmaal eigen aan forums.
    Sukses met je zoektocht!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En Sony Alpha 300? lijkt handig met dat kantelbare display? en is het belangrijk dat dit toestel een ingebouwde stabilisator heeft?
      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Een kantelbaar scherm is handig, vooral als je aan macrofotografie denkt (of zelfs reportagefotografie). Het feit dat het toestel ingebouwde stabilisatie heeft, betekent dat je lenzen niet gestabiliseerd hoeven te zijn, wat in principe zou moeten leiden tot goedkopere objectieven. Helaas is dit niet altijd het geval. Sorry, maar lees er andere threads op na: de mensen die met Sony (of een ander, kleiner merk) beginnen en toch overschakelen (of overwegen om over te schakelen) naar één van "de grote twee" geven telkens als reden de onbeschikbaarheid (of onbetaalbaarheid) van bepaalde accessoires. Er zijn momenteel enkele draadjes actief: EEN, TWEE
        Wat niets afdoet aan de kwaliteit van Sony.
        Het is ook zo dat er mensen zijn die een dSLR-set kopen en nooit verder (of slechts zeer minimaal) uitbreiden. Die mensen zijn uiteraard even tevreden met een Sony als met een "groter merk".
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

bij redcoon verkopen ze 450 D als volgende promotie :
          Canon EOS 450D SLR Camera Kit
          - incl. EF-S 18-55 mm IS objectief
          - incl. Cullmann Trento Photo 4 zwart - Nylon-Cameratas: 320 / 210 / 180 mm (BxHxD)
          - incl. Transcend SDHC- High-Speed 16GB/C6 - Geheugenkaart
          - incl. Canon LP-E 5 - Li-Ion Accu voor EOS 450D
          - incl. Screenprotector 3,0" Monitor-/Display beschermfolie
          Bij Konijnenberg (wat een naam :-) )

is het me niet duidelijk wat die tweede afbeelding is; is dat ook een accu? die tas ziet er praktischer uit. heb ik iets aan een fotoboek van national geografics? is er bij konijnenberg ook een extra lens bij, want dat is me niet duidelijk...help ...
          welke aanbieding moet ik prefereren?

Comment

Fotokonijnenberg... what's in a name. De aanbiedingen lijken me vrij gelijkaardig. Tweede illustratie lijkt me inderdaad een accu te zijn. Zegt trouwens ook het lijstje:

Complete set bestaat uit

- Canon EOS 450D + 18 - 55 IS lens
            - Sandisk 4Gb geheugenkaart
            - Extra Lenmar accu
            - Foto Konijnenberg foto tas
            - Tiffen UV-filter

Nu gratis het National geographic boek: de 100 beste foto's die nooit eerder werden getoond, bijgeleverd.
            Boek lijkt me nu niet direct de reden om deze combo aan te schaffen; dan ben je beter af met een boek van Easy Computing, specifiek over de 450D.
            Deze combo komt met één lens, maar wel de "goeie" (18-55 IS). Redcoon lijkt een bescherming voor het LCD-schermpje erbij te doen, versus FKB (fotokonijnenberg) een bescherming voor de lens (UV-filter).

Comment

nu ga ik eens zien wat de fotograaf in het dorp te bieden heeft, en dan...wachten op mijn vakantiegeld!!
              in elk geval hartelijk bedankt voor de uitleg!!

Comment

bij fotograaf in het dorp : Nikon D60, met lens 18/55 plus een bijkomende telelens, een tas en een geheugenkaart voor 649€.
                Nikon heeft echter geen live view, en een 2,5 inches scherm, terwijl Canon 450D een 3 inches scherm heeft en wel live view. is die telelens meer waard dan die accus die ze zowel bij FKB en bij redcoon 'erbij geven'?

Comment

Ik heb het gisteren nog geschreven: als je geen batterijgrip hebt (optioneel verkrijgbaar) dan raad ik je toch een tweede batterij aan. Niet dat zo'n third-party accu (dat mag gerust een Lenmar zijn; een Canon is veel te duur!) zo veel kost, hoor. Maar zeker met Live View, en dat raad ik ook aan aan mensen die van een compact komen, verbruik je wel wat meer batterij dan als je enkel de viewfinder zou gebruiken.
                  Heb geen idee wat die "bijkomende telelens" zou zijn. Mocht je voor Canon kiezen is de budget telelens de EFS 55-250 en die komt (bij FKB) op zo'n € 241. Denk eraan dat die van Canon gestabiliseerd is (IS=image stabilization). Die van Nikon?

Toegevoegd: denk er ook aan dat de "lagere" Nikons geen scherpstelmotor in de body hebben, en dat je dus objectieven moet kopen met ingebouwde scherpstelmotor, tenminste als je AF (autofocus) wilt hebben. Een Nikonian zal je dat hier moeten uitleggen, want zoveel weet ik niet over Nikon. Bij Canon stelt zich dat probleem niet (tenzij men afkomt met oude objectieven voor analoge Canons). Bij Canon heb je het verschil tussen EF-S lenzen (voor cropcamera's, en je 450D, maar ook mijn 50D is een cropcamera) en EF-lenzen. Deze laatste kunt je zowel gebruiken op een cropcamera, maar ook op een full-frame camera als de 5D.
                  Last edited by LesC; 30 mei 2009, 14:36. Reden: EF-S vs EF toegevoegd!

Comment

ik denk dat ik een beetje kan volgen, en dat ik in mijn geval meer heb aan die Canon. .240 Euro is redelijk als acheteraf zou blijken dai ik zo'n telelens nodig moest hebben...toch handig, deze site...merci!!

Comment

Working...
                    X