ik start in september met fotografielessen in CVO Zolder. ik heb een panasonic z5. is een reflexcamera echt nodig?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
reflexcamera?
Collapse
X
-
-
Re: reflexcamera?
Is dit een cursus digitale fotografie?
Indien ja dan weet ik dat hier een compact toestel genoeg is (hoe het in Zolder is weet ik niet). Hier worden deze lessen meer gegeven door mensen die bedreven zijn met computers dan met fototoestellen (hoewel hun kennis van het nemen van foto's zeer goed is).
Ik denk dat je het best bij de start van de lessen vraagt aan de lesgever wat hij verwacht (een digitaal toestel zal wel noodzakelijk zijn, soms is een compact al voldoende, soms......)
Comment
-
hangt van de cursus af: er zijn er die gericht zijn op "jan modaal" met een compactje en er zijn curussen gericht op de creatieve hobbyfotograaf met een reflex
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk berichtik start in september met fotografielessen in CVO Zolder. ik heb een panasonic z5. is een reflexcamera echt nodig?
U zult tegen beperkingen aanlopen, maar dat zullen D-SLR bezitters ook!
Comment
-
ik bedoel dus een FZ5, ik had dat toestel bij tijdens de inschrijving, maar het commentaar was dat sluitertijd en diafragma niet aangepast kunnen worden-sorry, maar de lessen moeten nog starten, vergeef het me als ik me vergis met het vakjargon:-)iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk berichtik bedoel dus een FZ5, ik had dat toestel bij tijdens de inschrijving, maar het commentaar was dat sluitertijd en diafragma niet aangepast kunnen worden...Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk berichtBij zo 'n uil zou ik geen les gaan volgen. Op de FZ5 kunnen beide instellingen worden aangepast (in de stand A, S en M).
geen idee wat het betekent, maar ik veronderstel dat dat die fuctie is waarbij je de sluitertijd kan aanpassen.?
hoe pas je bij mijn toestel diafragma aan? want dat schijnt belangrijk te zijn?
ook vind ik geens tand A S EN M
wel intelligente auto, normale foto, scene 1 en scene 2iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.
Comment
-
Volgens deze review zou de FZ5 de volgende shooting modes hebben:
• Program
• Aperture Priority
• Shutter Priority
• Manual
• Macro
• Portrait
• Scenery
• Sports
• Panning
• Fireworks
• Party
• Snow
• Night Portrait
• Night Scenery
• Simple Mode
• AE compensation -2.0EV to +2.0 EV in 1/3EV steps
• Auto bracketingBD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Inderdaad. Nee, ik kan begrijpen dat de TZ5 uit de boot valt...BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk berichtok, ik denk dat ik een Canon D 450 ga kopen (juiste afkortingen deze keer)
maar of dat een goed toestel is heb ik al in andere discussies gelezen....
(het grote verschil in benaming tussen Nikon en Canon is dat vandaag de dag* bij Canon de D achteraan staat, en bij Nikon vooraan. Dus een D90 is een Nikon, en een 450D is een Canon)
---
* ik zeg opzettelijk "vandaag de dag" omdat ik die pipo's goed genoeg ken, die nu deze post gaan aanvullen met "en de D60 dan?" - wat toevallig een "oudere" Canon was)
PS: de 450D is een goed toestel, zonder twijfel vandaag de dag het beste instapmodel van Canon (we wachten op meer gebruikerservaring van de 500D die nog recenter is)BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
[QUOTE=LesC;2268983]Juiste afkortingen deze keer? Denk het niet!
(het grote verschil in benaming tussen Nikon en Canon is dat vandaag de dag* bij Canon de D achteraan staat, en bij Nikon vooraan. Dus een D90 is een Nikon, en een 450D is een Canon)
QUOTE]
gelukkig heb ik nog tijd tot september om te blokken op de terminologie....iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.
Comment
Comment