Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt canera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner zoekt canera

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
    DXO maakt leuke software maar hun reviews van sensors vind ik toch een beetje vreemd. Zo hebben de Sony Alpha 200 en de Canon EOS 50D dezelfde score. De Sony Alpha 300 die de dezelfde sensor heeft als de Alpha 200 krijgt een hogere score .
    Daar heb je een punt!

Comment

Nog een vraagje;

Zijn de sigma en tamron lenzen van goede prijs<>qualiteit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiekefreak Bekijk bericht
        Nog een vraagje;

Zijn de sigma en tamron lenzen van goede prijs<>qualiteit?
        Elk 3th partymerk heeft goede en minder goede, dat moet per type bekeken worden.

Comment

Bij Tamron en Sigma zitten pareltjes, maar ook draken. Ik heb wel de indruk dat het prijsniveau representatiever is voor kwaliteit dan bij de grotere merken.

Voorbeelden zijn de "Bigma" van Sigma, de 105 en 150 mm Makro, de 17-50 van Tamron, de 70-200 2,8 van beiden. Dit zijn allen zeer betaalbare alternatieven voor de grote jongens, waar de kwaliteitsverschillen marginaal zijn. Ook ultra breed zijn er goede "vervangers" voor de "topmerken".

Doe er je voordeel mee.
          Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Wat zou je zeggen als Canon en Nikon nu eens alleen objectieven zouden verkopen met beeldstabilizatie en de rest uit de handel nemen, de prijzen zouden dan zowat het zelfde zijn dan bij Sony.
            Dan is het nog steeds zo dat hoogst waarschijnlijk lang niet alle third party-lenzen gestabiliseerd zouden zijn, en dat ook alle oudere lenzen nog steeds niet gestabiliseerd zijn...
            Bovendien blijft het ook zo dat je lenzen normaal gezien langer houdt dan bodies, en dat je dus bij elke vervanging van body ook een nieuwe en normaal minstens even goede of betere stabilisatie aanschaft...
            Voor sommigen maakt dit allemaal misschien niets uit, voor anderen wel. Ieder zijn ding dus hé .

En daarnaast, indien C/N dat zouden doen, dan denk ik dat sommige prijzen van Sony bijzonder snel zouden dalen .
            Lagere prijzen voor lenzen uit de Minolta-collectie komen er toch wel eenmaal deze vervangen zijn door Sony-materiaal.
            De 70-200SSM heeft trouwens een tijdje geleden nog een aanzienlijke prijsdaling gekend (€1100 in sommige winkels), dus lijkt me dit minder fantasierijk dan het idee dat C/N alle lenzen IS/VR zouden geven.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
              Wat vind je dan van dit: Nikon koopt componenten, omdat ze ze zelf niet kunnen ontwikkelen.
              Dit is te kort door de bocht.
              1. Nikon heeft voor de D2 en nu de D3 wel zelf de sensor gemaakt. Ik heb horen zeggen dat dit geen brol is.

2. Een producent weegt af of het vervaardigen van onderdelen in eigen huis voordeliger, beter, strategischer, ... is dan het aankopen ervan. Sony maakt ook niet elke vijs die in hun bodies zitten en dat is niet omdat ze het niet kunnen. De sensor afdeling van Sony is groot geworden dankzij Nikon, zoveel is duidelijk. De verkoop aan Nikon is massaal en de winst kan worden geïnvesteerd in onderzoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Dit is te kort door de bocht.
                1. Nikon heeft voor de D2 en nu de D3 wel zelf de sensor gemaakt. Ik heb horen zeggen dat dit geen brol is.

2. ...De sensor afdeling van Sony is groot geworden dankzij Nikon, zoveel is duidelijk. De verkoop aan Nikon is massaal en de winst kan worden geïnvesteerd in onderzoek.
                Ik vermoed dat puntje 2 ook wat kort door de bocht is... Als ik me nu niet vergis, is de sensor-afdeling van Sony in de eerste plaats groot geworden door het massale succes van de Sony-compactjes.

Het is volgens mij simpelweg zo dat het niet gaat om wie wat kan, maar om erin lukken op sommige vlakken zodanig samen te werken dat je er beiden voordeel van hebt en elkaar niet in de wielen rijdt: dus tegelijkertijd collega en gezonde concurrent zijn .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat puntje 2 ook wat kort door de bocht is... Als ik me nu niet vergis, is de sensor-afdeling van Sony in de eerste plaats groot geworden door het massale succes van de Sony-compactjes.
                  Dat is nog wat te kort door de bocht:
                  Iets van 80% van alle compacten had en heeft een Sony sensor

Comment

Bovendien maakt Nikon de sensors nog steeds niet zelf maar koopt ze bij een andere leverancier dan Sony. Wat normaal is, omdat je niet alle eieren in dezelde mand wil leggen.

Mijn punt was niet dat Nikon niet goed zou zijn, mijn reactie was wat overdreven om het flutargument dat Sony geen geschiedenis heeft als camerabouwer te ontkrachten.

Maar zoals steeds leest men vaak slechts zin één van een post en niet de rest. Vanaf zin 2 ga ik wel OT, maar daar kreeg ik dan geen reactie op.
                    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

In-body stabilisator is ook niet altijd even effectief...
                      Een 500 mm heeft een sterkere stabilisator nodig dan een 18 mm, terwijl bij in-body er een gemiddelde wordt gemaakt en toegepast op al de lenzen..
                      Zo zal de stabilisator van een 500 mm Canon/Nikon wss veel beter zijn...
                      Toch blijft het handig als je het hebt beter iets dan niets.
                      No rules. Great shots.
                      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Het is volgens mij simpelweg zo dat het niet gaat om wie wat kan, maar om erin lukken op sommige vlakken zodanig samen te werken dat je er beiden voordeel van hebt en elkaar niet in de wielen rijdt: dus tegelijkertijd collega en gezonde concurrent zijn .
                        Ok, de DX-onderafdeling van de sensor afdeling van Sony dan.

Maar je conclusie klopt. Hoeveel x las ik niet dat Sony een goeie zet zou doen om zijn sensors niet meer aan Nikon te verkopen om zo concurentievoordeel op de dslr-markt te krijgen. Commercieel zou dit waanzin zijn voor Sony en dat weten ze daar natuurlijk ook. Wat niet wil zeggen dat dit over 5-10 jaar wel een optie kan zijn, maar dat weten ze bij Nikon ook wel.

Comment

Net gelezen dat Nikon 1000 medewerkers laat afvloeien wegens tegenvallende verkoop cijfers.

Het gaat echt niet goed in de DSLR markt, Nikon, Sony, Pentax, Canon draaien vierkant en toch blijven de nieuwe toestellen ons om de oren vliegen. Wie gaat al dit moois kopen? Waarschijnlijk dat ge gemiddelde overenthousiaste BD'er nog wel in de markt ligt voor iets, maar nieuwe instappers?

Comment

Working...
                          X