Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner zoekt canera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner zoekt canera

Hallo

Ik ben van plan mijn eerste digitale spiegelreflexcamera te kopen. Maar omdat ik een totale leek ben, wilde ik jullie mening over deze camera's;

Canon 450D + 18-55
    Sony A350 + 18-55 + 55-200
    Nikon D60 + 18-55 + 55-200

Misschien is het verstandiger om de camera's en de lens apart te kopen, maar de twee laatsten zaten in een "beginners-kit" (body, lenzen, 8gb kaart, ...)

Ik zou me graag willen bezig houden met het fotograferen van mensen en dieren (en eventueel landschappen)

Welke raden jullie me aan? Of ben ik een belangrijk instapmodel vergeten?

Alvast bedankt
    KieKeFReaK

Re: Beginner zoekt canera

Misschien een conservatieve visie, maar ik zou het dan bij Canon of Nikon houden. (of Pentax, Olympus)
    Sony heeft geen geschiedenis als camerabouwer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Holalalalaaaa, Brigitte Bardot, volgen, volgen, volgen maar.

Ze maken echter wel de sensors voor:....jawel >> Nikon <<
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

ja, er staat wat er staat.
        met camerabouwer wordt natuurlijk ook de techniek en de optiek bedoeld (en op dat laatste punt is Nikon onovertroffen), niet zozeer dat ene onderdeeltje de sensor.

Comment

De drie camera's die je noemt hebben net een opvolger gekregen of krijgen deze binnenkort:
          450D -> 500D
          A350 -> A380
          D60 -> D5000

De 500D en D5000 kunnen video's opnemen. Het goede nieuws is dat er in het instapsegment geen grote verschillen zijn dus ook geen slechte camera's (Olympus heb je nog over het hoofd gezien). Kijk daarom eens naar het systeem: Canon en Nikon hebben ongetwijfeld de meeste lenzen, flitsers en accessoires.

Sony heeft Minolta overgenomen en op die manier een deel kennis verworven.
          about.me/stijnv

Comment

Er zijn geen echte slechte camera's meer op de markt maar heo moet je dan kiezen?
            Wel, eerst is het budget tenzij je Will Smith noemt, dan is er de look en feel en dan vooral de feel. Hoe ligt hij in je handen? Vind je de knopjes gemakkelijk te bereiken etc

Je hebt daar reeds de 2 grote merken in je lijstje met name Nikon en Canon maar vergeet zeker Pentax niet die schitterende toestellen maakt voor een meer dan aantrekkelijke prijs.

Maar kan je enkel de raad geven de zoekfunctie van dit forum eens te gebruiken want zowat elk type camera dat er bestaat (de DSLR's dan) zijn hier al tot in den treure besproken en ja, ook voor jou type fotografie dus mijn beste, zoekeuh ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Holalalalaaaa, Brigitte Bardot, volgen, volgen, volgen maar.

Ze maken echter wel de sensors voor:....jawel >> Nikon <<
              Hier staat ook wat er staat
              >> terug

Leuk voor de Sony gebruikers onder ons, tsss!!

Comment

Maar ze hebben er wel 1 gekocht.....

Comment

Daar ik conservatief ben ga voor de Sony..............
                  Veel know-how komt van stal "Minolta" (Konica-Minolta)
                  Body's met beeldstabilisatie, dus iedere lens wat je erop zet heeft het ...........
                  Goede ligging in de hand, en doordachte logica in knop-en bedieningsstructuur.
                  Steeds meer keuze in lenzen (was anders ) voor in de toekomst.
                  (Je kan ook alles van Minolta AF eropzetten...........)
                  Daar er een upgrade is van de modellen bij Sony, kan je misschien hier of daar een koopje doen......goed uitkijken!! en succes ermee........
                  Last edited by Petronix; 24 mei 2009, 19:00.

Comment

Heb zelf een D60, een instapreflex, maar een kwalitatief hoogstaand toestel (zowel op vlak van beeldkwaliteit als degelijkheid van het toestel).
                    Als je je budget wat kan rekken, koop dan de D5000. Is basically de D60 maar met live view, LCD-display draaibaar in alle richtingen en mogelijkheid om HD video op te nemen. Heb zelf eens bij Saturn alle merken in handen gehad, maar vond toch dat Nikon het 'degelijkst' aanvoelde...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Misschien een conservatieve visie, maar ik zou het dan bij Canon of Nikon houden. (of Pentax, Olympus)

En dat ding is niet kapot te krijgen .

Ben benieuwd hoe je erover denkt als Nikon wordt overgenomen door Coca Cola het is niet te verwachten... maar toch .

Comment

Sony maakt volgens mij zeker geen slechte camera's, ze maken zoals Veronique ook al zegt de sensors voor Nikon.
                        En als je als Sony de kennis koopt door het overnemen van Konika en Minolta die toch ook geen kleintjes waren bezit je zeker over de kennis van hoe het moet, en dat hebben ze sinds de Alpha 100 uitgekomen is (das niet lang geleden hoor) al degelijk laten zien dat ze het kunnen. Hun naam is niet zo groot als Nikon en Canon die de top eigenlijk wat beheersen maar ze staan zeker hun mannetje.
                        Er zijn nog zoveel bekende merken waar nog nauwelijks over gesproken word terwijl Sony zich toch op de derde plaats heeft weten te zetten.
                        Voor mij is het zeker niet minderwaardig tegenover Nikon en Canon, wat me wel enorm stoort aan Sony is dat de objectieven ook al zit er geen stabilizatie (zit in de body's) zeker niet goedkoop zijn en in de meeste gevallen duurder dan Nikon en Canon waar je dan bovendien ook nog eens meer keuze in hebt. (ik heb het niet over de tweedehansdmarkt waar je wel objectieven kan vinden die er op passen maar enkel over de nieuwe objectieven van Sony en Zeiss)
                        Wat ik persoonlijk wel vind is dat ik het Nikon materiaal het best aanvoel (heb blijkbaar te lang met Nikon gefotografeerd).
                        Alle drie de genoemde toestellen zijn zeer goed om te beginnen, koop gewoon wat je het beste ligt, en vooral veel plezier ermee.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik vond het gewoon een beetje kort door de bocht!
                          Tussen: zwart en wit, zitten er nog héél, véél grijstinten!
                          Alleen maar uit respect voor de Sony bezitters kun je zoiets niet maken!
                          Het is niet de bedoeling, dat “onwetende” beginners, hier gaan interpreteren dat een Sony Dslr uiteenvalt na 3 weken, of 50% minderwaardig is aan deze van de concurrentie, want dat zijn ze zeker niet.
                          Digitaal en daar gaat het hier tenslotte over, zijn het weliswaar pioniers, als je het mij vraagt!

Bij deze mijn ietwat ludieke “Brigitte Bardot” interventie die eigenlijk refereerde aan de Singsenfoor!

De skriiieuuuwe van veroique

Comment

En wie bracht in 1981 de eerste digitale camera uit? Juist Sony... (zie op de site van Hans Braakhuis de pagina verschijningsdata digitale camera's)

Comment

Dat vind ik nu ook wel serieus kort door de bocht
                              Ik denk dat je % gezien evenveel tevreden gebruikers gaat hebben van een Sony als van C/N.

Maar zoals al zovelen hebben gezegd hier: De body's zijn bjina allemaal hetzelfde, allemaal goede kwaliteit, enkel vind ik persoonlijk de Sony veeeeeeeeeeeel beter in de hand liggen dan de 450D en D60!

Wat ik op foto's heb gezien van de nieuwe A reeks zijn de knopjes zoals ISO etc die niet meer binnen vingerbereik staan als je door de zoeken aan het kijken bent..
                              Canon 5D2 en wat glas

Comment

Working...
                              X