Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste serieuze camera (misschien toch beter slr??)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1ste serieuze camera (misschien toch beter slr??)

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
    Canon en Nikon hebben een groter aanbod, maar als Tamron of Sigma lenzen hebben die je aanspreken dan is het merk al wat minder belangrijk (zelf ben ik tevreden van het Sony-aanbod, al is dit nog niet echt uitgebreid).
    Tja, die lenzen, da's ook een impasse waar ik voorlopig niet aan uit raak. Ik zou voorlopig één goede lens nodig hebben om mooie foto's van mijn nageslacht te maken, familiefeestjes, pretpark, etc. Elk voorstel is welkom hoor. Eventueel een aparte body met een goede lens want ik heb ondertussen begrepen dat de kitlenzen niet veel soeps zijn.

Comment

De Tamron 17-50mm f/2.8 (€350) is een populair alternatief voor de kitlenzen, maar omdat je doorgaans grote korting krijgt op een kitlens (bij Sony is het zonder kitlens maar €50 minder) lijkt het me toch niet slecht om daarmee te beginnen. Als na een tijdje je beter weet wat je eisen zijn kan je nog altijd op zoek gaan naar een andere lens.
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        De Tamron 17-50mm f/2.8 (€350) is een populair alternatief voor de kitlenzen, maar omdat je doorgaans grote korting krijgt op een kitlens (bij Sony is het zonder kitlens maar €50 minder) lijkt het me toch niet slecht om daarmee te beginnen. Als na een tijdje je beter weet wat je eisen zijn kan je nog altijd op zoek gaan naar een andere lens.
        Welke merk-model dat mij goed in de hand ligt heeft dan voor u de beste kitlens : Nikon ? Canon ? Pentax ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pesse Bekijk bericht
          Welke merk-model dat mij goed in de hand ligt heeft dan voor u de beste kitlens : Nikon ? Canon ? Pentax ?
          Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij Canon is de combinatie 18-55 IS en 55-250 IS populair als kitlenzen, dus slecht zullen deze wel niet zijn. Heb ook eens opgevangen dat Pentax de beste kitlenzen zou hebben maar geen idee of het klopt. Over de Sony kitlens werd ook vaak negatief gedaan maar dat vind ik zelf nogal overdreven. Het zijn geen toplenzen maar je kan er zeker deftige foto's mee maken. Als je graag grote posters afdrukt en alles moet perfect scherp zijn, dan is het een ander verhaal natuurlijk...
          about.me/stijnv

Comment

Ai, vandaag een paar uur fotowinkels (MM , FNC, PH) bezocht en ik moet zeggen dat de panasonic afvalt (ligt slecht in mijn hand en eigenlijk als ik die slr's in de hand had gehad sprak mij dat meer aan, stoerder ...), de fuji niet gevonden (afgaande op gebruik panasonic valt die ook af).
            Ik zou die Fuji niet afschrijven omdat de Panasonic je niet aanstond. De Fuji is een pak groter en voelt hetzelfde aan als een DSLR -> is zwaarder dus stabieler in de hand en manueel zoomring. Idd wel moeilijker te vinden ...
            Kwaliteit is voor huis-tuin en keukenfoto's overigens dik in orde.

Comment

Ai, vandaag een paar uur fotowinkels (MM , FNC, PH) bezocht en ik moet zeggen dat de panasonic afvalt (ligt slecht in mijn hand en eigenlijk als ik die slr's in de hand had gehad sprak mij dat meer aan, stoerder ...), de fuji niet gevonden (afgaande op gebruik panasonic valt die ook af).

Ik spreek nu wel hoe deze voor mij persoonlijk in de hand liggen :

(+) :

Nikon D60 - D90, Canon 1000D - 450D - 500D, Pentax K20D - KM.

(-), voor mij persoonlijk :

Olympus E420 -520 -620, Sony A-200 - A300.

Echter (absolute leek remember), ik had hier gelezen over automatische lenzen ed, maar ik heb enkel ondervonden dat bij bepaalde instellingen het apparaat een paar aanpassingen doet in de lens, maar ik mis () die knopjes van mijn compact (+, -).
              Hoe zit dat ? (sorry indien dit een kinderlijke vraag is)

Grts;

Nu ben ik volledig de kluts kwijt ...
              Wel raar dat je een 450D en 1000D beter in de hand voelt liggen dan een A200-300?
              De D90 hun body en Alfa reeks zijn bijna hetzelfde, die van de 450D en 1000D een stukje kleiner.
              Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ook niet vergeten dat je een (te?) kleine body (zoals de instap Canons) makkelijk kunt vergroten met een batterijgrip. Geeft het toestel met een wat zwaardere lens meteen meer stabiliteit, om nog niet te zeggen dat je meer "power" hebt. Met het frequent gebruiken van je LCD scherm (bv voor Live View) zul je toch ondervinden dat je accu vrij snel leegloopt. Nu ja, vrij snel... 't is allemaal relatief, maar degenen die geen batterijgrip hebben, raad ik toch aan een tweede volle accu mee te nemen op hun fototocht.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                  Wel raar dat je een 450D en 1000D beter in de hand voelt liggen dan een A200-300?
                  De D90 hun body en Alfa reeks zijn bijna hetzelfde, die van de 450D en 1000D een stukje kleiner.
                  Bediening stond anders volgens mij.

Comment

Ai, vandaag een paar uur fotowinkels (MM , FNC, PH) bezocht
                    Ai, dus een paar "dozenschuivers" bezocht.... Als ze al geen Fuji hebben....

En de Fuji heeft wel degelijk een manuele zoomring.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Met hetzelfde probleem geworsteld als de TS. Vandaag de knoop doorgehakt en de Olympus E-520 (kit) gekocht. Kun je desnoods ook gewoon op automatisch mee fotograferen, maar is natuurlijk een DSLR met veel meer mogelijkheden. Ik heb zowel de Pana als de Fuji in mijn handen gehad en ... tja ... dan is die Oly toch net iets anders hoor. Ligt prima in de hand en is toch compact en licht. Bovendien is ie mooi compatibel met mijn iMac (MacOS X).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee Bekijk bericht
                        Bovendien is ie mooi compatibel met mijn iMac (MacOS X).
                        Moet de eerste "serieuze" digicam tegenkomen die niet compatibel met Mac zou zijn.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Klopt. Was ook maar bedoeld als randbemerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ai, dus een paar "dozenschuivers" bezocht.... Als ze al geen Fuji hebben....

En de Fuji heeft wel degelijk een manuele zoomring.
                            Juist, een paar dozenschuivers. Ik kan mij niet voorstellen dat een zelfstandige verkoper 2 uur tijd heeft voor mij en zou appreciëren dat ik tijdens die tijd met zijn toestellen sta te "spelen". Ik ben een zware twijfelaar. Wat ik zéér normaal vind. De theorie neem ik op danzij dit forum, de toestellen fysiek behandelen, daarvoor ga ik bij de dozenschuivers

Comment

Deze voormiddag bij Foto Rubens langs geweest.

Heb mij de nikon d60 18-55 VR - 55-200 VR aangeschaft. Rugzak, statief, extra batterij, reinigingskit gratis erbij.

Vriendelijk ontvangen, alles dik in orde. En nu gaan we oefenen hé

grts,

pesse

Comment

Knoop doorgehakt 1ste serieuze camera (misschien toch beter slr??)

Deze voormiddag bij Foto Rubens langs geweest.

Heb mij de nikon d60 18-55 VR - 55-200 VR aangeschaft. Rugzak, statief, extra batterij, sd-card en reinigingskit gratis erbij.

Vriendelijk ontvangen, alles dik in orde. En nu gaan we oefenen hé

grts,

pesse
                                Last edited by pesse; 2 juni 2009, 18:45.

Comment

Working...
                                X