Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1000D

    Hallo,
    Ik zou graag eens weten of dit een goede camera is.
    DE Canon Eos 1000D + lens 18/55mm + lens 75-300 U III
    Ik wil hem gebruiken voor zowat vannalles. Gezin foto's, reisfoto's (gebouwen, Landschappen), concerten, enz...
    of koop ik beter de
    Nikon D60 + AF-S DX VR ZOOM-NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6 G
    + AF-S DX VR ZOOM-NIKKOR 55-200 mm f/4-5.6 G IF ED .

  • #2
    Re: Canon EOS 1000D

    De Eos 1000D is een instap DSLR die je beter combineert met de 18-55 IS en/of de 55-250 IS lenzen in kit. De 75-300 lens is niet zo scherp eens de 250 voorbij en heeft geen IS (Image Stabilisation)
    De 18-55 IS en de 55-250 IS worden algemeen als zeer goeie instaplenzen aanzien die zich kunnen meten met duurdere objectieven. Opteer veeleer om de body en de lenzen apart te nemen als je de kit niet kan krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1000D

      Slechte camera's zijn stilaan witte raven aan het worden, hoor!
      In de A merken onbestaand, zelfs. (Canon, Nikon, Pentax, Oly, Sony .. etc.)

      Goede raad:

      Noteer wat je mocht nodig hebben en belangrijk is voor jou (qua specs/optics)
      Vergelijk de specs (reviews etc.)
      Ga de gegadigden zeker even in de hand nemen en neem daar echt je tijd voor!!
      Bouw liever stilaan op, dan meteen een (grote) hoop te kopen!
      1 toestel + 1 optiek, ontdek, ervaar, leer bij en vooral ondervind wat je nu nog mist en of nodig mocht hebben.

      *tip*
      Kijk hier zeker ook eens ff naar het Pentax K7 topic, ook een aanrader.
      ik weet het, is wat duurder en hoger in klasse, maar prijs><kwaliteit "héél" goedkoop!!
      Kijken kost geen geld ... toch ??

      Suc6
      De schrééééuuuuw van veronique
      Last edited by Veronique; 21 mei 2009, 15:49.
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1000D

        Geachte,
        Wat de Canon eos 1000 betreft kan het volgende vermeld worden.
        Om een lang verhaal relatief kort te houden komt het er op neer dat Canon een marktonderzoek heeft uitgevoerd naar de gebruikers van compacte toestellen toe.
        Hieruit is gebleken dat wat de mensen tegenhoud om een reflexcamera te kopen op 2 zaken neerkomt.
        1 de prijs.
        2 Vele mensen vinden dergelijke toestellen te ingewikkeld naar bediening toe, of althans dat denken ze toch.
        Canon heeft dan de EOS 1000 uitgebracht.
        Het betreft een EOS 450 waar alle toeters en bellen zijn vanaf gelaten, alles wat het toestel duurder ( en ingewikkelder) maakt ten opzichte van een compact.
        Tevens zijn somige nuttige zaken achterwege gelaten.
        Zo blijkt het toestel een enorme stofvreter te zijn. Niet omdat er geen censorreiniger op zit maar omdat deze anders electrisch geladen is.
        Als u het toestel gebruikt voor studiofotografie is het een uitstekend toestel, als u er vakantiefoto's mee op het strand en dergelijke mee wil maken komt ge in de problemen met stof.
        Tevens wordt zelfs bij mijn weten uit goede bron het toestel reeds door Canon niet meer geproduceerd. Hij zal nog wel enige tijd in de (klein)handel te verkrijgen zijn maar is niet meer in productie.
        Als ik dus u was zou ik er voor opteren om een paar honder euro meer uit te geven en de veel betere EOS 450 of de nieuwe 500 te kopen.
        Wat de andere merken betreft kan ik u geen raad geven.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1000D

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
          Geachte,
          W
          Zo blijkt het toestel een enorme stofvreter te zijn. Niet omdat er geen Sensorreiniger op zit maar omdat deze anders electrisch geladen is.
          .
          Ik heb er nog nooit iets over gehoord of gelezen, maar als dat waar is, is de 450D zeker te verkiezen.....
          Last edited by Keeskanon; 22 mei 2009, 14:50.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1000D

            quote: Zo blijkt het toestel een enorme stofvreter te zijn. Niet omdat er geen censorreiniger op zit maar omdat deze anders electrisch geladen is.

            Hugh, .....???
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 1000D

              stofzuiger ?

              Ik heb de 1000 een half jaar zonder stofproblemen ( gebruik 3 lenzen )
              in forums heb ik hieromtrent nog niets gelezen

              de 1000 presteert in alle testen heel goed, en maakt scherpere beelden met minder ruis dan de 450 ( jpeg, recht uit de camera )

              de kwaliteit van de knopjes en klepjes lijkt wel minder stevig dan bij de 450

              Het zou mij verwonderen mocht er een ander soort kunststof gebruikt worden.

              De 450 is wel 30 % duurder voor ....
              - grotere zoeker, ( spiegel )
              - spotmeting
              - meer af punten
              - andere sensor ..
              - rubber gripje
              voor zover je dit belangrijk vind...

              misschien beter het prijsverschil investeren in lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 1000D

                het is wel zo dat 1000 momenteel meestal in kit verkocht wordt met de oude lens, dus zonder stabilisatie, waarschijnlijk om het prijsverschil met de 450 groter te maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 1000D

                  In plaats van de gewone kitlens kan je beter de nieuwere EF-S 18-55 IS bij de body kopen. De gewone kitlens van de 1000D is het oudere type zonder beeldstabilisatie, en die is veel minder scherp dan de nieuwe met IS (de nieuwe IS-versie gebruik ik nu soms ook op de 40D, en die is echt heel scherp).

                  De 75-300 USM III heb ik ooit ook gehad, en dat was de slechtste lens die ik ooit gebruikt heb (buiten de Tamron 70-300 waarmee ik ook al een paar foto's gemaakt heb, die presteert ongeveer even zwak). De autofocus is heel traag, en die lens heeft heel veel last van CA (paarse randjes bij grote contrastverschllen), tussen 200 en 300mm is de Canon 75-300 heel erg soft (weinig contrast).
                  In plaats van de 75-300 is de EF-S 55-250 IS ook weer een veel betere keuze om te gebruiken op een 1,6x crop-camera van Canon.

                  Als je dus een 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS koopt, dan heb je een heel mooi setje om mee te beginnen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 1000D

                    Bedankt voor de reacties. Ik ga vandaag eens kijken naar de winkels.

                    Comment

                    Working...
                    X