Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

s3 is naar sx1 is? ( voor macro-opnamen )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• s3 is naar sx1 is? ( voor macro-opnamen )

Hallo,

Ik heb mijn canon powershot s3 is nu al 3 jaar.
    Ik heb er al veel plezier aan gehad.
    Ik gebruik de camera meestal in combinatie met een raynox 5320 pro en een gitzo 2220 statief om macro-opnamen van mieren te maken.

Nu wil ik me misschien een nieuwe aanschaffen, maar is dit de moeite waard?
    Ik zit te twijfelen tussen de powershot sx1 is en de powershot sx10 is.
    Welke is het meest geschikt voor macro-opnamen? ( in combinatie met de raynox 5320 pro )

Hier zijn enkele voorbeelden van wat ik tot hiertoe heb berijkt met men s3 is:

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

men mooiste: ( volgens mij toch )

hier 2 keer een mier op een cd die zit te drinken van een suikerwaterdruppel. groetjes

Met een nieuw toestel zou ik nog graag iets scherpere foto's kunnen maken en een grotere ( veel grotere ) dof hebben.
    Denken jullie dat dit kan met de sx1 is of de sx10 is?
    Zoja, welke van de 2 ( is het verschil groot? want als het bijna hetzelfde is ga ik voor de sx10 is )

Voor de belichting is 1 vd 2 camera's al een goede zaak omdat ik daar een externe flitser kan opzetten. ( ik ga ook een glasvezel ringflits maken voor betere belichting )

Dus, kunnen mijn mierenfoto's nog verbeteren? zoja, met welke camera en op welke punten?

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen.

Alvast bedankt.
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Re: s3 is naar sx1 is? ( voor macro-opnamen )

Ik heb de SX10 genomen omdat de SX1 enkel ivm HD filmen een meerprijs waardig is, en ik heb dat niet nodig.

Ik zou dus voor de SX10 gaan, maar ik ben geen macro-fotograaf en kan je er dus niet echt bij helpen.
    Mocht ik U zijn, dan spaarde ik nog even door voor een reflex toestel en een macro-lens, maar dat kost natuurlijk weer wat meer hé
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

Comment

Goh,

aan een reflex ben ik nog niet toe, men budget is ook niet zo enorm groot.
      Als ik ooit aan een reflex toe ben dan koop ik er ineens een met een mpe-65.
      Maar die hd heb ik niet nodig...

Mss een macrofotograaf die weet of er dan iets aan men foto's kan verbeteren? ( ik weet dat de fotograaf het belangrijkste is maar het materiaal doet toch ook wel wat... )
      www.maximpiessen.com

Comment

Hallo,

Ben eens even bij grobet info gaan vragen en die man zei dat er wss in oktober-november al een nieuwer model gaat uitkomen.
        Kan dit kloppen?
        Zou ik dan beter wachten op het nieuwe model?
        www.maximpiessen.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
          Hallo,

Ben eens even bij grobet info gaan vragen en die man zei dat er wss in oktober-november al een nieuwer model gaat uitkomen.
          Kan dit kloppen?
          Zou ik dan beter wachten op het nieuwe model?
          En volgend jaar komt waarschijnlijk de opvolger uit van de opvolger en het jaar daarop......

bij compacts is het tot nu toe zo dat ongeveer elk jaar een nieuwer (en beter?) model wordt voorgesteld. Dus wachten heeft volgens mij enkel zin als het huidige model voor jou niet zou voldoen. Als je wilt wachten op de ultieme camera..... dan kun je waarschijnlijk nog lang wachten.

Comment

Hoi,

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
            Ik zit te twijfelen tussen de powershot sx1 is en de powershot sx10 is.
            Welke is het meest geschikt voor macro-opnamen? ( in combinatie met de raynox 5320 pro )
            Ikzelf heb ook een sx10. Volgens mij heeft het in jouw geval ook geen nut om de sx1 aan te schaffen.

Maar ik denk dat eerder die raynox 5320 pro macroconverter een probleem zal zijn ?

Zowel op sx1 en sx10 is er al geen mogelijkheid om extra filters te gebruiken. Om gebruik te maken van een polarisatiefilter heb ik de speciale adapterring bij lensmate gekocht. (58 mm)
            550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
            http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Nu heb ik ook een adapterring van 58mm moeten kopen hoor
              Hopelijk past hij op mijn volgende toestel.
              www.maximpiessen.com

Comment

Working...
              X