Hallo,
Ik heb mijn canon powershot s3 is nu al 3 jaar.
Ik heb er al veel plezier aan gehad.
Ik gebruik de camera meestal in combinatie met een raynox 5320 pro en een gitzo 2220 statief om macro-opnamen van mieren te maken.
Nu wil ik me misschien een nieuwe aanschaffen, maar is dit de moeite waard?
Ik zit te twijfelen tussen de powershot sx1 is en de powershot sx10 is.
Welke is het meest geschikt voor macro-opnamen? ( in combinatie met de raynox 5320 pro )
Hier zijn enkele voorbeelden van wat ik tot hiertoe heb berijkt met men s3 is:
men mooiste: ( volgens mij toch )
Met een nieuw toestel zou ik nog graag iets scherpere foto's kunnen maken en een grotere ( veel grotere ) dof hebben.
Denken jullie dat dit kan met de sx1 is of de sx10 is?
Zoja, welke van de 2 ( is het verschil groot? want als het bijna hetzelfde is ga ik voor de sx10 is )
Voor de belichting is 1 vd 2 camera's al een goede zaak omdat ik daar een externe flitser kan opzetten. ( ik ga ook een glasvezel ringflits maken voor betere belichting )
Dus, kunnen mijn mierenfoto's nog verbeteren? zoja, met welke camera en op welke punten?
Ik hoop dat iemand me kan verder helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb mijn canon powershot s3 is nu al 3 jaar.
Ik heb er al veel plezier aan gehad.
Ik gebruik de camera meestal in combinatie met een raynox 5320 pro en een gitzo 2220 statief om macro-opnamen van mieren te maken.
Nu wil ik me misschien een nieuwe aanschaffen, maar is dit de moeite waard?
Ik zit te twijfelen tussen de powershot sx1 is en de powershot sx10 is.
Welke is het meest geschikt voor macro-opnamen? ( in combinatie met de raynox 5320 pro )
Hier zijn enkele voorbeelden van wat ik tot hiertoe heb berijkt met men s3 is:
men mooiste: ( volgens mij toch )
Met een nieuw toestel zou ik nog graag iets scherpere foto's kunnen maken en een grotere ( veel grotere ) dof hebben.
Denken jullie dat dit kan met de sx1 is of de sx10 is?
Zoja, welke van de 2 ( is het verschil groot? want als het bijna hetzelfde is ga ik voor de sx10 is )
Voor de belichting is 1 vd 2 camera's al een goede zaak omdat ik daar een externe flitser kan opzetten. ( ik ga ook een glasvezel ringflits maken voor betere belichting )
Dus, kunnen mijn mierenfoto's nog verbeteren? zoja, met welke camera en op welke punten?
Ik hoop dat iemand me kan verder helpen.
Alvast bedankt.
Comment