Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer op foto dan in zoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meer op foto dan in zoeker

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    ik merkte ook massa verschil tussen 1D2 en 400D maar volgens mij is het toch de grootte van de zoeker en het spiegelwerk achter de zoeker dat voor de heldere zoeker zorgt...
    + de snelheid van de lens die je gebruikt
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      + de snelheid van de lens die je gebruikt
      in mindere mate denk ik want de 28-75 2.8 op de 400D gaf toch niet zo bijster veel extra helderheid. natuurlijk zal een 1.4 lens helderder (typo? ) beeld door de zoeker geven dan een 5.6 lens ja...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

in mindere mate denk ik want de 28-75 2.8 op de 400D gaf toch niet zo bijster veel extra helderheid. natuurlijk zal een 1.4 lens helderder (typo? ) beeld door de zoeker geven dan een 5.6 lens ja...
        het verschil tussen 2.8 en 4 is inderdaad niet zo duidelijk te zien, maar als ik overschakel van een 1.8 lens naar 5.6 lens (of omgekeerd) dan is het verschil zeer merkbaar (zeker als het al wat aan het schemeren is)

ps, typo?
        5DmkIII en wat glas

Comment

het verschil tussen 2.8 en 4 is inderdaad niet zo duidelijk te zien, maar als ik overschakel van een 1.8 lens naar 5.6 lens (of omgekeerd) dan is het verschil zeer merkbaar (zeker als het al wat aan het schemeren is)

ps, typo?
          ja ok, misschien wel... zal ik eens moeten testen met respectievelijk 2.8 (28-75) en 5.6 (300+1.4).

die typo sloeg terug op "helderder" vroeg me af of da correct nl is
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

ja ok, misschien wel... zal ik eens moeten testen met respectievelijk 2.8 (28-75) en 5.6 (300+1.4).

die typo sloeg terug op "helderder" vroeg me af of da correct nl is
            Wees gerust, Hans, het is in ieder geval een familienaam: mevrouw Helderder woont in de Petteflet...
            En als bijvoeglijk naamwoord is helderder de vergrotende trap (of de comparatief) van helder:
            hel·der bn, bw; -der, -st
            1 zuiver: ~e tonen; ~ klinken niet dof
            2 glanzend, klaar, licht: een ~e lucht niet betrokken; ~ water niet troebel
            3 duidelijk: een ~ betoog

Comment

Onder duistere omstandigheden valt dat natuurlijk meest op, als het zeer helder is, gaat ons oog zich daar naar gaan aanpassen, f1.4 is nog steeds het dubbele van f2.0, en f4.0 het dubbele van f5.6, waardoor er een moment komt, dat ook je oogpupil op zijn max opening komt te staan, vandaar dat vooral de lichtomstandigheden dit alles gaan beinvloeden.

Comment

Working...
              X