Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude compactjes op het einde van hun leven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: oude compactjes op het einde van hun leven?

Mijn vrouw heeft een bridge van Sony H9 met Sony batterijen.
    Gisteren zijn we naar een feestje geweest en dan moet zij eerst al beginnen de batterijen te laden, dan heeft ze twee geladen batterijen nodig gehad en kwam ze nog niet toe en heeft ze nog een batterij op moeten laden.
    Dat zijn dus drie ladingen, ik vind dat eigenlijk schande die toestellen verstoken stroom als zot.
    Als ik foto's wil nemen met mijn D60 pak ik hem uit de kast en dat ding werkt, daar kom ik meerdere dagen mee toe, ik heb trouwens maar een batterij en neem zelfs mijn lader niet mee.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kabotrien Bekijk bericht
      En eigenlijk heb ik ook nog een vraagje: Is het normaal dat opgeladen batterijen zo 'warm' aanvoelen als je ze uit het oplaadtoestel haalt of wijst dit op een defect? Toen ik ze zondag uit het toestel haalde, viel het me op dat ze echt wel warm-heet waren.
      Is vrij normaal. Zeker de Aldi-batterijen (NiMH)doen dit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Mijn vrouw heeft een bridge van Sony H9 met Sony batterijen.
        Gisteren zijn we naar een feestje geweest en dan moet zij eerst al beginnen de batterijen te laden, dan heeft ze twee geladen batterijen nodig gehad en kwam ze nog niet toe en heeft ze nog een batterij op moeten laden.
        Dat zijn dus drie ladingen, ik vind dat eigenlijk schande die toestellen verstoken stroom als zot.
        Als ik foto's wil nemen met mijn D60 pak ik hem uit de kast en dat ding werkt, daar kom ik meerdere dagen mee toe, ik heb trouwens maar een batterij en neem zelfs mijn lader niet mee.

Typisch verhaal van slecht geladen batterijen en de gevolgen daarvan ttz gigantisch verlies van capaciteit .. Mijn H5 doet dat na al die jaren nooit ... De standaard 200-220 fotos per batterij set is nog steeds van kracht, maar ik heb dan ook al jaren een goede "intelligente" lader (Ansmann Powerline) en nu met de Maha erbij kan ik meteen de "versleten" batterijen er tussenuit halen .. nu met eneloop batterijen kijk ik zelfs niet meer naar de lading ! always ready .. 't heeft IMHO in de meeste gevallen niets te zien met de camera maar met de verbluffend gebrekkige kennis over batterijen van de gebruikers

.. en zoals hier aangehaald Aldi batterijen = goedkoop = goedkope brol .. sorry .. metingen bevestigen het enkel maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kabotrien Bekijk bericht
          En eigenlijk heb ik ook nog een vraagje: Is het normaal dat opgeladen batterijen zo 'warm' aanvoelen als je ze uit het oplaadtoestel haalt of wijst dit op een defect? Toen ik ze zondag uit het toestel haalde, viel het me op dat ze echt wel warm-heet waren.
          Bij mijn vorige "GP" lader was dat ook zo (soms waren de accu's te heet om vast te nemen), bij de Maha MH-C9000 worden de accu's veel minder warm.
          Als de accu's elke keer zo heet worden tijdens het laden, dan gaan ze eerder 50 laadbeurten mee dan 500... Daardoor is het best mogelijk dat ze na een jaar totaal versleten zijn.

Ik had ook zo'n setje accu's waarvan er ééntje bijna geen capaciteit meer leverde, en daardoor dacht ik ook dat er iets mis was met mijn flitser (580 EX).
          Maar met een nieuw setje Recyco-accu's, geladen in de Maha-lader, kan ik terug heel veel keer flitsen voor de accu's leeg zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Typisch verhaal van slecht geladen batterijen en de gevolgen daarvan ttz gigantisch verlies van capaciteit .. Mijn H5 doet dat na al die jaren nooit ... De standaard 200-220 fotos per batterij set is nog steeds van kracht, maar ik heb dan ook al jaren een goede "intelligente" lader (Ansmann Powerline) en nu met de Maha erbij kan ik meteen de "versleten" batterijen er tussenuit halen .. nu met eneloop batterijen kijk ik zelfs niet meer naar de lading ! always ready .. 't heeft IMHO in de meeste gevallen niets te zien met de camera maar met de verbluffend gebrekkige kennis over batterijen van de gebruikers

.. en zoals hier aangehaald Aldi batterijen = goedkoop = goedkope brol .. sorry .. metingen bevestigen het enkel maar
            Het betreft hier wel een H9 van net een jaar oud met twee originele batterijen van Sony en de originele lader van Sony.
            Daar zitten geen AA batterijen in maar een grote batterij van Sony die al vanaf nieuw zo snel leeg zijn.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik was net op zoek naar een tweedehands Sony H9, maar twijfel nu toch weer hoor. Zijn er nog mensen met batterijproblemen bij de Sony H9?

Comment

Working...
              X