Ik heb nog geen verstand van digitale spiegelreflexcamera's. Maar ik ga avondschool gaan volgen dus heb ik er een nodig. Nu zie ik dat bij dixons (nl) een nikon D60 met 18-55 en 55-200mm camera tekoop staat voor 499 euro . Is dit een goede koop en is het voordelig als belg een fototoestel tekopen in nl? En zijn er alternatieven voor deze prijs ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
aankoop d60 nikon
Collapse
X
-
-
Re: aankoop d60 nikon
Prijs is goed, maar bij onze Noorderburen krijg je slechts één jaar garantie. In Belgie is dit wettelijk twee jaar.Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
-
Inderdaad een scherpe prijs, maar zoals gezegd, heb je in Nederland maar één jaar garantie, er bestaan ook twee versie's van de 18-55, namelijk een VR en een niet VR, persoonlijk betaal ik liever wat meer bij een goede dealer, zoals bv. http://www.artencraft.be/TheDigitalE...t/default.aspx niet ver uit je buurt, en met een prima service.
Ook zou ik dan gaan voor iets beter glas, zoals een 18-135 bv. natuurlijk elk zijn zin hé.
Comment
-
bedankt voor de dealer. al bij al blijft het een moeilijke keuze voor een leek. heb het forum al langst alle kanten afgeschuimd en onder vindt hoe meer je zoekt hoe minder je het weet wat je wil. Ik denk dat er geen gouden regel is van dit moet je kopen als zo of zo wilt. Dus mocht er toch iemand zijn die mij de gouden raad kan geven van dit moet je kopen laat maar komen. Camera zal voor alle doeleinden moeten dien binnen en buiten . en prijs mag tussen de 500 a 600 euro kosten voor een volledige kit dat ik kan starten he. body en lens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pack94 Bekijk berichtbedankt voor de dealer. al bij al blijft het een moeilijke keuze voor een leek. heb het forum al langst alle kanten afgeschuimd en onder vindt hoe meer je zoekt hoe minder je het weet wat je wil. Ik denk dat er geen gouden regel is van dit moet je kopen als zo of zo wilt. Dus mocht er toch iemand zijn die mij de gouden raad kan geven van dit moet je kopen laat maar komen. Camera zal voor alle doeleinden moeten dien binnen en buiten . en prijs mag tussen de 500 a 600 euro kosten voor een volledige kit dat ik kan starten he. body en lens.
Nikon en Canon zijn de stockpaardjes, dit betaal je ook wel, maar de kwaliteit is wel super!
De kit die jij aangeeft zal zonder image stabilisator zijn (IS) of canon geeft dit aan met RV... dit staat altijd in de benaming van de lens. Is dit nodig? Voor grote zooms, en duistere foto's een voordeel. Wil je deze erbij, betaal je nog een stuk meer!
Let op, zonder gaat het ook...
Ik raad gewoon Sony aan, zeker met jou budjet. Momenteel krijg je veel voor je geld bij Sony.
De Alpha 200k 18-70 zakt €100 tot +/-€399 sinds een paar weken
De Alpha 200W 18-70 / 75-300 zakt €200 tot +/- €599 sinds een paar weken
winkelprijzen!!! geen internetprijzen!!!
Waarom? Sony komt binnenkort (half juni / juli) met 3 nieuwe modellen op de markt, dus die 'oude' moeten buiten en Sony wilt een groter marktaandeel tov de 2 tenoren.
Eerlijk? Wie ziet er aan de foto dat het met een Sony gemaakt werd of een Nikon?
Het is wel belangrijk dat hij goed in de hand ligt, ga eens naar media markt, daar kan je ze vastnemen... of je hem daar moet kopen, laat ik wijselijk in het middenSony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk berichtDe kit die jij aangeeft zal zonder image stabilisator zijn (IS) of canon geeft dit aan met RV... dit staat altijd in de benaming van de lens.
Nikon = VR = Vibration ReductionBD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Ik wil het niet nog moeilijker maken maar bij de Mediamarkt kan je een D40 met 18-55mm + 55-200mm kopen voor 399€.
Je hebt dan 6Mp i.p.v. 10.2Mp en geen sensorreiniging maar voor de rest niet veel verschil. Ik heb een D40 gehad en was daar zeer tevreden over.
Soms kan je nog een nieuwe D80-body voor +/- 500€ vinden, lijkt me misschien nog intressanter. Tweedehands kan je nog zeer goede lenzen vinden. Zelfs een body tweedehands.Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtCanon = IS = Image Stabilization
Nikon = VR = Vibration ReductionSony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk berichtIk wil het niet nog moeilijker maken maar bij de Mediamarkt kan je een D40 met 18-55mm + 55-200mm kopen voor 399€.
Je hebt dan 6Mp i.p.v. 10.2Mp en geen sensorreiniging maar voor de rest niet veel verschil. Ik heb een D40 gehad en was daar zeer tevreden over.
Soms kan je nog een nieuwe D80-body voor +/- 500€ vinden, lijkt me misschien nog intressanter. Tweedehands kan je nog zeer goede lenzen vinden. Zelfs een body tweedehands.
Maar je moet kijken naar de service ook van de winkel... zo zeggen we het in west vlaanderen...
''Tis ol goe, at er nietn an is"Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210
Comment
-
Persoonlijk zou ik die grote ketens "gebruiken" voor wat ze waard zijn. Ze hebben een hele gamma, dus neem vast wat je kunt (hela, niet dat mooie verkoopstertje, hé ). Maar ga daarna naar een fotozaak, een grote zoals Studio73 of FKB, of je lokale fotoboer. Wat je eventueel meer betaalt, haal je er achteraf uit aan dienst na verkoop.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
bedankt nu is alles duidelijk nee een grapje . Ik ga eens kijken naar een sony zoals hier is voorgesteld . Ik heb dit ook gezien in media markt . Wie weet ga zeker eens naar daar, maar denk ook dat een lokale dealer toch voor een leek beter is, maar ga zeker eens kijken bij media markt in oostakker wie weet zit daar ook een slimme verkoper die er iets van kent je weet nooit. thanks dj
Comment
-
Comment