Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cropp versus FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: cropp versus FF

    Zeer interessant om te lezen
    bedankt voor de reacties, en als er nog meningen zouden zijn hoor ik ze graag
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

    Comment


    • #47
      Re: cropp versus FF

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Francis,

      Aan de foto's ga je het inderdaad niet zien, maar anderzijds hangt daar misschien een foto voor je neus die quasi onmogelijk met aan andere camera kon genomen worden door bv hoge ISO beperkingen
      Frank, DAT ga ik inderdaad niet ontkennen...
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #48
        Re: cropp versus FF

        met de lenzen van vandaag is er weinig verschil meer. In't begin van de cropfactor waren er nog niet veel lenzen die ontwikkeld waren voor cropfactor, en dan was er doorgaans meer verschil vooral in breedhoek.

        voor wie eht wilt werken met DOF is fullframe wel duidelijk in't voordeel

        voor wie echt hoge iso's nodig heeft, daarvoor is fullframe ook absolute winnaar (grote fotocellen vangen nu eenmaal meer fotonen)

        voor wie minder vervorming wilt, is er een licht voordeel voor de fullframers bij bepaalde beeldhoeken

        Comment


        • #49
          Re: cropp versus FF

          Als je een willekeurige foto van een willekeurige fotograaf laat zien, dan ben ik akkoord dat je niet kan bepalen of die foto nu met een crop of FF werd gemaakt.
          Maar laat diezelfde fotograaf 2 reeksen maken van hetzelfde onderwerp eerst met een crop en dan met een FF. Dan ben ik zeker dat je de verschillen zal zien en de FF-reeks meer punten zal krijgen.

          Toen ik overstapte naar FF gingen mijn foto's er echt wel op vooruit. En dat zal wel niet aan mijn left hemispere liggen.

          Er zijn al vele discussies over het pop effect of extra 3D effect van FF gestart. En telkens zie dat er velen zijn die dat zo inderdaad vinden. En dan weer een reeks anderen die het betwisten.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment

          Working...
          X