Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cropp versus FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cropp versus FF

    Ik weet het, het is al bijna een eeuwenoude discussie: de voor en nadelen van een FF sensor. Kwalitatief zou je met FF beter af zijn, meer detail in de foto. Maar is er iemand die dat nu eens kan laten zien m.a.w. 2 bijna identieke foto's , de ene met een crop camera en de andere met een FF camera

    Mucho gracias
    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: cropp versus FF

    Hier staat iets dat je misschien kan helpen.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: cropp versus FF

      Deze is ook goed om te lezen.

      groet, Rik

      Comment


      • #4
        Re: cropp versus FF

        Véél blablablaaahhh .... maar I.R.L. is't noppens!!
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: cropp versus FF

          De vraag is:wat wil je fotograferen???
          Moet het snel gaan:snelle body,mag het wat langzamer langzame body.
          Wil je groothoek ++;dan FF.
          Mijn mk IIn is een beest van een body.Snelle autofocus tot f8.Doet wat ik wil.
          Onlangs een 5D tweedhands gekocht,beeldkwaliteit super,maar toch wel langzamer dan m'n 1D.

          Comment


          • #6
            Re: cropp versus FF

            Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            Véél blablablaaahhh .... maar I.R.L. is't noppens!!
            I.R.L.
            begrijp dit niet...
            Groetjes
            350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
            http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

            Comment


            • #7
              Re: cropp versus FF

              Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
              I.R.L.
              begrijp dit niet...
              Groetjes
              In Real Life waarschijnlijk (ben mij aan het haasten om te vermijden dat er weer eentje Live gaat schrijven )

              Comment


              • #8
                Re: cropp versus FF

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                Véél blablablaaahhh .... maar I.R.L. is't noppens!!
                Ik vrees dat ik Veronique hier gelijk moet in geven, er zullen wel verschillen zijn maar of je het ook gaat zien bij dagelijks gebruik . . . misschien de echte pixelpeepers, mannen die werkelijk alles tot op het bot uitpluizen, die zien het waarschijnlijk wel.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: cropp versus FF

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  De vraag is:wat wil je fotograferen???
                  Moet het snel gaan:snelle body,mag het wat langzamer langzame body.
                  Wil je groothoek ++;dan FF.
                  Mijn mk IIn is een beest van een body.Snelle autofocus tot f8.Doet wat ik wil.
                  Onlangs een 5D tweedhands gekocht,beeldkwaliteit super,maar toch wel langzamer dan m'n 1D.
                  Ja maar als het voor groothoek is kan heb ik met een 10-22mm op mijn 30D evenveel groothoek als met mijn17-40 op een 5D

                  toch?
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: cropp versus FF

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik vrees dat ik Veronique hier gelijk moet in geven, er zullen wel verschillen zijn maar of je het ook gaat zien bij dagelijks gebruik . . . misschien de echte pixelpeepers, mannen die werkelijk alles tot op het bot uitpluizen, die zien het waarschijnlijk wel.
                    Dus jouw mening is dat je het verschil niet echt ziet tussen een cropcamera en een FF?
                    Of zie ik het verkeerd?

                    mvg
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: cropp versus FF

                      Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                      Dus jouw mening is dat je het verschil niet echt ziet tussen een cropcamera en een FF?
                      Of zie ik het verkeerd?

                      mvg
                      Als men mij 2 foto's laat zien die tegen een muur hangen, kan ik inderdaad niet zeggen welke met een FF getrokken is en welke met een crop, jij wel dan?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: cropp versus FF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Als men mij 2 foto's laat zien die tegen een muur hangen, kan ik inderdaad niet zeggen welke met een FF getrokken is en welke met een crop, jij wel dan?
                        Ik moet zeggen dat ik nog geen afgedrukte foto's heb gezien van een FF camera
                        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                        www.ginodepreter.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: cropp versus FF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Als men mij 2 foto's laat zien die tegen een muur hangen, kan ik inderdaad niet zeggen welke met een FF getrokken is en welke met een crop, jij wel dan?
                          Hang er dan nog een 3e foto naast, genomen met een aps compact.
                          Wedden dat er evenmin een verschil merkbaar is?
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: cropp versus FF

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Hang er dan nog een 3e foto naast, genomen met een aps compact.
                            Wedden dat er evenmin een verschil merkbaar is?

                            Hier ben ik het dan helemaal niet mee eens. mijn vrouw heeft zon compact toetsel en tussen deze foto's en die van mijn eos 30D is wel een groot verschil! Dat ziet iedereen
                            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                            www.ginodepreter.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: cropp versus FF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Als men mij 2 foto's laat zien die tegen een muur hangen, kan ik inderdaad niet zeggen welke met een FF getrokken is en welke met een crop, jij wel dan?
                              oh jawel hoor

                              f/2.8 op full frame vs f/2.8 op cropcamera zie je echt heeel erg hard
                              24mm FF vs 24mm crop zie je ook erg hard (als je 24mm FF en 18mm crop vergelijkt weer niet..)
                              ruisniveau en dynamisch bereik zie je dan weer veel minder
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                              Comment

                              Working...
                              X