Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe stel ik mijn diafragma in op de a350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe stel ik mijn diafragma in op de a350

Hallo,

Ik heb onlangs de sony alpha 350 gekocht. ik ben nu bezig om de camera te leren bedienen en kan nergens vinden waarmee ik het diafragma kan verstellen. ik heb de 18-70 kitlens

groet,
    097583

Re: Hoe stel ik mijn diafragma in op de a350

Oorspronkelijk geplaatst door 097583 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb onlangs de sony alpha 350 gekocht. ik ben nu bezig om de camera te leren bedienen en kan nergens vinden waarmee ik het diafragma kan verstellen. ik heb de 18-70 kitlens

groet,
    097583
    linkerwiel op A stand (diafragma voorkeur, van de Engelse benaming aperture), de sluitertijd wordt dan automatisch ingesteld volgend het diafragma dat je kiest met het rechterwieltje, bij de ontspanknop.

Als je het linkerwiel op S zet (sluiter voorkeur) dan kan je op dezelfde manier met de sluitertijd spelen, het diafragma wordt ook automatisch aangepast.

Ik fotografeer voornamelijk op de A stand, als ik met flitsers werk, is het M.
    Heel uitzonderlijk - voor snelle actie - maak ik wel eens gebruik van de sport-stand :-)

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Heb je een stand op de programmaknop die A (of bij Canon Av) heet? Daarop zetten, en daarna kun je via het scrollwieltje je diafragma veranderen. Je kunt uiteraard niet meer open dan het maximum diafragma van je kitlens. Als je stand A gebruikt, wordt de sluitertijd automatisch voor jou bepaald aan de hand van het ingestelde diafragma.

Oeps... zie dat Geert even sneller was!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Heb je een stand op de programmaknop die A (of bij Canon Av) heet? Daarop zetten, en daarna kun je via het scrollwieltje je diafragma veranderen. Je kunt uiteraard niet meer open dan het maximum diafragma van je kitlens. Als je stand A gebruikt, wordt de sluitertijd automatisch voor jou bepaald aan de hand van het ingestelde diafragma.

Oeps... zie dat Geert even sneller was!
        tja... Sony shooters zijn nu eenmaal nét iets sneller

G
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

En hoe stel je het in op de M stand???

bedankt trouwens voor de snelle reactie's

ps. waar is de P stand voor???

Comment

Zou eigenlijk moeten zeggen: RTFM, maar ik laat de snelle Sony-shooter dit beantwoorden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

zal effe kort door de bocht gaan!!

zit een handig boekje in dezelfde doos als de camera => RTFM

sorry maar dit is basis en staat erin!

welkom op't forum en veel foto plezier.
              en laat ons af en toe meegenieten
              nikon stuff

Comment

Volgens deze link
                Full Manual Exposure

In this mode you select the aperture and the shutter speed (and additionally Bulb shutter). Again by default the front dial controls shutter speed, but this can be changed using the custom menu. As you turn the dial the EV scale on the recording display and the viewfinder status line indicates how close the selected exposure is to the metered exposure (+/- 2 EV).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 097583 Bekijk bericht
                  Hallo,

groet,
                  097583
                  heb je er geen handleiding bij gekregen.
                  neem aan dat daar alles in staat.
                  off topic: hoe kom je aan die nickname?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    off topic: hoe kom je aan die nickname?
                    grt,bouk.
                    Waarschijnlijk de serienummer van zijn Alpha 350
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Zou eigenlijk moeten zeggen: RTFM, maar ik laat de snelle Sony-shooter dit beantwoorden.
                      sorry, 'k zat op een feestje zonder connectie
                      Inderdaad, RTFM... ik ga hem hier niet overtypen.

En anders: ik geef ook een 1/1 cursus "hoe gebruik ik mijn Sony Alfa", duurt 4 uur, slechts 250 Euro

G
                      Last edited by geertvandenbroeck; 17 mei 2009, 12:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        sorry, 'k zat op een feestje zonder connectie
                        Inderdaad, RTFM... ik ga hem hier niet overtypen.

En anders: ik geef ook een 1/1 cursus "hoe gebruik ik mijn Sony Alfa", duurt 4 uur, slechts 250 Euro

G
                        Ik doe het voor de helft van de prijs en dubbel zo lang

Comment

Het is inderdaad nogal lastig om het diafragma in de m stand te veranderen. Dan moet je de belichtingsknop ingedrukt houden en aan het wieltje draaien. In het menu kan je instellen of je dit voor diafragma of sluitertijd wil. Althans op de a200, neem aan dat op de a350 hetzelfde is.
                          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Da's op een EOS 350D net hetzelfde: gewoon aan het scrollwieltje -> sluitertijd. Av (belichtingscompensatie) ingedrukt houden en scrollwieltje -> diafragma.

Comment

Working...
                            X