Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Body of objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Body of objectief?

    Ik vroeg het me af:
    Koop ik voor mijn 30D een extra objectief nl. canon 10-22 mm ultra wide zoom? OF
    Koop ik een 5D tweedehands?

    Ik heb namelijk een 17-40L voor mijn 30D. Dit objectief zou op een 5D lekker breed zijn .
    Dus de vraag is: ga ik voor 2 objectieven (17-40 en 10-22 ) en 1 body (30D) of ga ik voor 2 body's (30D en 5D) en 1 objectief (17-40L)

    Is dit duidelijk uitgelegd of praat ik Chinees?

    Bedankt voor de reactie

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Body of objectief?

    2 body's is erg practisch om mee te werken, maar dan moet je ook wel minimaal 2 objectieven hebben. Ik heb de 5 D en ook de 17 40 en die werken perfect samen dus daar moet je geen angst voor hebben.

    In uw plaats zou ik voor de 5D tweedehands gaan en later een lekkere tele voor op de 30D.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Body of objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      2 body's is erg practisch om mee te werken, maar dan moet je ook wel minimaal 2 objectieven hebben. Ik heb de 5 D en ook de 17 40 en die werken perfect samen dus daar moet je geen angst voor hebben.

      In uw plaats zou ik voor de 5D tweedehands gaan en later een lekkere tele voor op de 30D.

      MVG, Jeff

      maar in mijn geval zou ik werken met 2 body's en 1 objectief (17-40 L )
      In welke opzichten zal ik het verschil zien tussen een 30D en een 5D?

      groet
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: Body of objectief?

        Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
        maar in mijn geval zou ik werken met 2 body's en 1 objectief (17-40 L )
        In welke opzichten zal ik het verschil zien tussen een 30D en een 5D?

        groet
        Meer detail
        Minder dieptescherpte
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Body of objectief?

          gezien je hobby,(effe op je site geweest) zou ik gaan voor de 10-22mm, lijkt me erg mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Body of objectief?

            Moeilijke keuze

            1 lens is natuurlijk weinig, persoonlijk wil ik op termijn tevens een FF body erbij voor het wide angle aspect. Wisselen van lensen vind ik niet zo'n leuke bezigheid



            PS - beetje off topic misschien - maar is het niet zo dat L lenzen minder snel hun waarde verliezen dan niet L lenzen?

            bv de 10-22 tegenover de 17-40?

            Comment


            • #7
              Re: Body of objectief?

              PS - beetje off topic misschien - maar is het niet zo dat L lenzen minder snel hun waarde verliezen dan niet L lenzen?

              bv de 10-22 tegenover de 17-40?
              Dit geldt niet voor deze 2 lenzen, integendeel zelfs
              Het aantal mensen dat naar FF gaat en z'n kwaliteits EF-S lenzen (er zijn er maar 2 ) verkoopt is waarschijnlijk kleiner dan het aantal dat bij crop blijft en betere lenzen wil
              Zij verkopen bv hun 17-40 voor een EF-S 17-55 2.8 IS of kopen een UWA 10-22 bij
              En FF-ers willen een 16-35L, zodus

              De nieuwprijzen zijn ook omhoog

              Koop de lens die je graag hebt en kan betalen, het is geen belegging

              Comment


              • #8
                Re: Body of objectief?

                De lens houden en de 30D verkopen, 5D aanschaffen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X