Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rode lijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rode lijn

Hey iedereen

Ik heb al enkele jaren een Nikon D50 maar deze week stelde ik tot mijn grote spijt een irritant probleem op. Op al mijn foto's (Van ISO 200 naar ISO 1600 en van groothoek naar tele) is een rode lijn en een rode pixel te zien. (ik zal vanmiddag proberen een foto van online te zetten)

Maar het verpest mijn foto en aangezien mijn camera ondertussen buiten garantie is, twijfel ik of ik het ga laten herstellen. (als dit al kan) Nu, ik vraag mij wel af natuurlijk hoe die lijn er is gekomen... dus als iemand daar een antwoord op heeft, shout!

Nu ben ik dus aan het twijfelen voor een nieuwe body. Maar ik heb allemaal AF en AF-S lenzen, dus wil ik toch wel een body die deze aankan, en ik niet manueel moet scherp stellen. Niet dat ik dat niet kan, maar het kan op sommige momenten zo handig zijn...
    Maar toch spreekt de D5000 mij aan.

Al komt de D90 ook in aanmerking. Maar eigenlijk ben ik een beetje tegendraads en wil ik een D80 maar ik vrees dat ik die niet meer ga vinden. (tenzij tweedehands maar daar heb ik het niet zo voor)

Nu ja, een D90 zou een kleine 200euro meer kosten, maar is het dat ook echt waard? Of zoek ik toch naar een D80?

alvast bedankt

Aanpassing: een foto waar je links die lijn kan zien. Niet echt iets spectaculair natuurlijk, zo een muur met een stukje poster maar het gaat om de lijn.
    Last edited by ND50; 16 mei 2009, 16:43.
    Nikon D50 met verbrande pixels... (+ tamron 55 - 200)
    Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

Re: rode lijn

Heb verleden week bij Art & Craft nog een D80 nieuw zien staan.

Heb nu gezien op de site dat deze niet voorradig zou zijn wel op voorraad:

Nikon D80 + Nikon 18-105 VR

Nikon D80 + Sigma 18-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ND50 Bekijk bericht
      Hey iedereen

Ik heb al enkele jaren een Nikon D50 maar deze week stelde ik tot mijn grote spijt een irritant probleem op. Op al mijn foto's (Van ISO 200 naar ISO 1600 en van groothoek naar tele) is een rode lijn en een rode pixel te zien. (ik zal vanmiddag proberen een foto van online te zetten)

Maar het verpest mijn foto en aangezien mijn camera ondertussen buiten garantie is, twijfel ik of ik het ga laten herstellen. (als dit al kan) Nu, ik vraag mij wel af natuurlijk hoe die lijn er is gekomen... dus als iemand daar een antwoord op heeft, shout!

Nu ben ik dus aan het twijfelen voor een nieuwe body. Maar ik heb allemaal AF en AF-S lenzen, dus wil ik toch wel een body die deze aankan, en ik niet manueel moet scherp stellen. Niet dat ik dat niet kan, maar het kan op sommige momenten zo handig zijn...
      Maar toch spreekt de D5000 mij aan.

Al komt de D90 ook in aanmerking. Maar eigenlijk ben ik een beetje tegendraads en wil ik een D80 maar ik vrees dat ik die niet meer ga vinden. (tenzij tweedehands maar daar heb ik het niet zo voor)

Nu ja, een D90 zou een kleine 200euro meer kosten, maar is het dat ook echt waard? Of zoek ik toch naar een D80?

alvast bedankt
      Geloof me die 200 euro is het zeker waard...heb zelf de D90 en is gewoon een droom van een toestel om mee te werken...en door de nieuwe sensor cmos t.o.v. ccd bij D80 heeft hij heel weinig last van ruis bij hogere iso-waarden. Ook het lcd-scherm van 3" en 920000 pixels is een absolute topper...
      De D80 is natuurlijk ook een toptoestel maar als ge er niet mee inzit om 200 euro meer te geven raad ik je zeker de D90 aan...ik vind het gewoon een compleet toestel voor de gevorderde amateur fotograaf...

Grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Wel ik heb vandaag ook nog ergens een Nikon D80 zien staan, maar hij werd niet los verkocht, enkel met 18-135 lens. Maar aangezien ik al 3lenzen heb (waarvan ik mijn 55-200 ga weg doen waarschijnlijk omdat ik nu ook een 70-300 heb) zou ik dan liever investering in een nieuwe, betere body.

Nu is hij in promotie zeker door die Nikon Cashback? Ik had allesinds 35euro korting op mijn objectief.

Weet trouwens iemand of die rode lijn nog te herstellen is?
        Nikon D90 + Nikkor 18 - 55 + Nikkor 70 - 300 + Nikon SB 600 + Reflectiescherm + een schoon rugzakse waar mijn statief aan kan

Comment

Heb je al met een ander geheugenkaartje geprobeerd?
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb mijn geheugenkaartje veranderd maar nog steeds is dat rode lijntje te zien.

Comment

Als je die op elke foto ziet, dan vrees ik dat er een lijntje pixels defect is (in de sensor is er ergens een onderbreking, waardoor alles wat daar achter zit niet meer werkt).

Dat is te herstellen door de sensor te vervangen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb mijn geheugenkaartje veranderd maar nog steeds is dat rode lijntje te zien.
                Dit soort beeldfouten heeft zelden iets te maken met het geheugenkaartje.
                BD0338BE

Comment

wel dat zou mij ook al verwonderen van die geheugenkaart, maar je weet nooit.

Zou dat veel kosten een nieuwe sensor?
                  Ik heb ook al gelezen dat het een Hot pixel is en met een programmatje te verwijderen.

Maar ik wil echt niet teveel kosten meer doen aan een camera die al 2,5jaar oud is... Ik overweeg echt gewoon om een nieuwe te kopen... Want wie weet hoe lang mijn D50 het nog volhoud...

Comment

Zou dat veel kosten een nieuwe sensor?
                    Ik denk wel dat je vooraf kan vragen hoeveel het zal kosten om de sensor te vervangen, en dan kan je nog beslissen wat voor jou de beste oplossing is.

Normaal zou je mogen verwachten dat zo'n sensor het niet zo snel opgeeft (de garantie is toch nog niet zo lang verlopen), het is geen mechanisch onderdeel dat je zelf kan "mishandelen", daarom is het misschien toch mogelijk dat ze een regeling treffen waarbij je niet de volle prijs moet betalen...
                    BD0338BE

Comment

Wel, ik heb gelezen dat het komt door teveel licht inbreng op de sensor. Nu heb ik mijn camera aan een naaste 'uitgeleend' en heeft die met lange sluitertijden en heel veel licht heeft zitten spelen... Dus de oorzaak heb ik al gevonden, nu nog de oplossing.

Maar ik blijf er gewoon foto's mee trekken en het stoort niet op elke foto. Ooit wou ik wel een nieuwe body maar nu nog niet. eerst nog een beetje sparen...

Ik las ook dat je het zelf met een programma kan doen ofzo, pixel mapping maar daar geraak niet aan uit.

Comment

Working...
                      X