Originally posted by Sonyke
@ Kevlar : Ik ga er mee stoppen.., je hebt gelijk !
@ Kevlar : Ik ga er mee stoppen.., je hebt gelijk !

De sigma 28-300 (die ik op een pentax gehad heb) is véél en véél keer beter, heeft véél méér zoom ook !!! :
Sigma 28-300 F3,5/5,6(6,3) 28 - 300, min. focus 35,4 cm
Zeisslens 28-200 F2,0/2,8, min focus 20 mm
En hier heb je nog meer gelijk :
en een crop uit de uiteindelijke foto van laat ons zeggen 2MP zou wel eens een groter bereik kunnen geven dan de 380mm die je nu hebt.

Maar geen probleem hoor. Ik zie niet wat die 8mp aan de kwaliteit van de foto's gaan veranderen de fabeltjes van meer MP dus betere foto's zouden best ook eens uit de wereld verdwijnen want ook daaraan laten teveel mensen zich vangen. Maar meer croppen of groter printen kan je dan zeker heb ik nooit ontkend dacht ik. Nu we het toch over die 8MP hebben zal ik je mijn vrees hierover ook meedelen en dat zijn de ruisverhoudingen. Op de 5mp aan die grote van CCD konden ze de ruis al niet echt in de hand houden wat moet dat op 8MP wel geven. Maar ik hoop dat ze wel degelijk een goeie oplossing gevonden hebben want dat is weer eens een serieuse stap vooruit die iedereen ten goede zal komen. Maar ik vrees er sterk voor dat dit niet echt het geval zal zijn. Het is waarschijnlijk meer marketing. En wat heb je dan nog aan je 8MP he niet veel mijn gedacht.
En persoonlijk denk ik dat die sigma 28-300 een betere lens is dan degene die men kan vinden op de beste prosumer. Maar weten doe ik het niet is maar mijn gedacht.
En er zijn zeker plaatsen waar ik met een DSLR zou stoppen foto's te nemen of eventueel zelfs geen foto's mag nemen waar dat met een prosumer misschien wel nog mag. Zoals ik hierboven ook al aangehaald heb. Maar waar dacht jij eigenlijk aan als je dit zegt? Ik weet 1 geval waar dankzij het lasersyteem van jouw sony je nog een foto kan maken waar een 300D dit niet zal kunnen. Een totaal verduisterde kamer. Probleem is zo een foto zal nooit op iets trekken ook niet. En met de lens heeft dit allemaal ook niks te maken. Voor de rest ga je vaker hogere sluitertijden halen met de DSLR combinatie zelfs ondanks de hogere lichtsterkte van de 717. Dus als je dat in je gedachten hebt kan je er beter nog eens over nadenken. Meer info zie vorige reply's.
want lichtsterker is jouw lens zeker wie weet is ze zelfs scherper (we zullen dat waarschijnlijk nooit weten) maar substantieel zal dat tussen beide lenzen niet veel verschillen dat geloof je zelf toch ook niet want anders zou jouw 717 veel duurder moeten zijn.
Tsja ik kan er niet aan doen dat die 717/828 zo goedkoop is, voor mijn part mag u denken dat die nog veel slechter is, zou waarschijnlijk dan nog goedkoper verkocht worden, maar ik denk dat ze daar geen rekening mee zullen houden, spijtig genoeg
Slukes, tot ergens anders.
En dat jouw GVA test genoeg voor jou is zoveel te beter. Is waarschijnlijk ook genoeg voor mij(waarschijnlijk want lees de GVA niet).
Maar euh een andere zaak is wel een wetmatigheid hoor een goede lens kost geld en voor een prosumer mag die goeie lens dan in vgl goedkoper zijn ze blijft geld kosten. Dus als jij ervan uitgaat (wat je doet) dat je al een lens moet kopen van de prijs van bijv een 717 (misschien nog te goedkoop voor jou?) om de resultaten te halen van een 717 dan geloof je in fabeltjes want ze maken echt percentueel niet substantieel minder winst op een digital dan op een lens hoor. Gevolg ook al een haalbare lens (de sigma van hierboven) geeft heel bevredigende resultaten. En iedereen kan dat zelf controleren.
En tot de volgende dan maar Sonyke. Zoals reeds gezegd neem dit niet persoonlijk op is echt niet zo bedoeld en ik beschouw mensen met een prosumer echt niet minderwaardig of zoiets. Integendeel zelfs mensen zoals jij hebben er heel goed over nagedacht waarom een prosumer en geen DSLR en ook ik heb dat gedaan. En zoals ik ook reeds al aanhaalde mijn beste foto's zijn met mijn kleinste digi gemaakt en die kan je zelfs geen prosumer noemen want dat is ie niet. Maar de foto's vind ik prachtig en zijn mooier dan mijn DSLR foto's tot nog toe. Maar ja een camera maakt geen mooie foto he.
@Jochen: Sorry voor het reeds nu een tijdje zwaar off topic zijn hier. Maar het was nodig vond ik.
Comment