Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D is nog steeds nieuw verkrijgbaar !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D is nog steeds nieuw verkrijgbaar !!!

Toevallig kwam ik bij kamera-express nog de 5DmkI tegen die nog steeds nieuw te verkrijgen is.
    Voor diegene die er nog ene willen kopen ?
    http://www.kamera-express.nl/index.p...ubsubtype=4051

Alhoewel het een dijk van een camera blijft is het verschil met de MKII in prijs slechts een goeie 700 euro.

Once you go fullframe, you never go cropframe
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Re: 5D is nog steeds nieuw verkrijgbaar !!!

wow, ze zijn zelfs weer een stuk duurder geworden

Een paar weken geleden was ik op zoek naar een 5D mk I (de mk II ligt voor dit jaar helaas boven het budget). Toen bood Kamera-Express ze ook al aan, echter toen voor 1499,- Heb erg in twijfel gestaan maar heb uiteindelijk een tweedehands exemplaar kunnen kopen. Is werkelijk in nieuwstaat, met aankoopbon (belangrijk voor verzekering) met 3 maanden garantie, bij deze winkel. Het enige wat ontbreekt is de originele doos, en ik moest er heen en terug bijna 460km voor rijden. (diesel) Maar tegen een prijs van 850,- ben ik dik tevreden
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik de 5D nog steeds met veel plezier naast mijn 5D MKII.
      Al hoewel de 5D MKII het op snufjes wint is het verschil in beeldkwaliteit niet altijd waarneembaar!

En dat voor een oudje van bijna 4 jaar!
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik heb er zelfs ook al zitten over twijfelen om een nieuwe "oude 5D" bij te kopen.
        Stel dat ze volledig uitverkocht zijn en nooit meer geen nieuwe 5D zou kunnen kopen.
        De enige reden waarom ik voor de nieuwe 5DII zou gaan is de nog betere ruis en het super-display
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Ik ben ook serieus aan het nadenken om een van mijn 40D's te vervangen door een 5dII die trouwens aan 2099 te vinden is tegenwoordig (body alleen hé) wat toch maar 400 euro meer is dan de 5d die hier aangeboden wordt, dan zou ik toch direct voor de nieuwe gaan eerlijk gezegd.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            ... een 5dII die trouwens aan 2099 te vinden is tegenwoordig (body alleen hé)
            Waar als ik vragen mag ?
            mvg,
            Wim

Comment

Hier nog straffer?

1402 euro voor een 5D MarkII

Klik

Comment

ik vraag me af of dat nou zo'n geweldig betrouwbare leverancier is. De pagina bestaat zo te zien nog niet erg lang en op het adres waar ze gevestigd zijn zitten callcentra en prive-detectives. En als je verder zoekt op Wootechword krijg je al vrij snel berichten over scam websites te zien.

Comment

Alweer een scam site.
                  Wel straf dat google dergelijke sites sponsort door ze toe te laten tot de adsense links.

Hier vind je een mkII voor 2033 euro excl verzending vanuit UK.:

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Medio december '08 ben ik het laatste toestel D5 gaan afhalen bij Cameraland.

Ben enigszins verrast dat die toestellen nu opnieuw te verkrijgen zijn.

Het is wel een hele aanpassing de overstap van eos 300 d naar een 5d. Vooral de minder dieptescherpte speelt me dikwijls parten.
                    Soms twijfel ik of het iets te maken heeft de uv filter? (lens Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM)

Als ik links en rechts wat informatie probeer te sprokkelen stoot ik op "ik heb een Nikon en ken niet van Canon" ... jammer maar het is in de praktijk echt niet gemakkelijk iemand te vinden die me snel op het juiste pad wil helpen - of vergis ik me.

Groetjes,

Frederik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                      Hier nog straffer?

1402 euro voor een 5D MarkII

Klik
                      if it's too good to be true... duur pakje lucht is dat

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                      Het is wel een hele aanpassing de overstap van eos 300 d naar een 5d. Vooral de minder dieptescherpte speelt me dikwijls parten.
                      Soms twijfel ik of het iets te maken heeft de uv filter? (lens Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM)
                      grotere sensor = kleinere dof... dezelfde lens op een 300D als op een 5D geeft op hetzelfde diafragma & brandpuntafstand op de 300D grotere dof dan op de 5D enkel en alleen door de sensor...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        grotere sensor = kleinere dof... dezelfde lens op een 300D als op een 5D geeft op hetzelfde diafragma & brandpuntafstand op de 300D grotere dof dan op de 5D enkel en alleen door de sensor...

Dit vind ik toch bijzonder moeilijk te geloven
                        Meer nog: het is volgens mij onjuist.

DOF heeft te maken met de karakteristieken van de lens, niet met de sensor.

Indien ik hierin verkeerd ben: kan er iemand dit eens uitleggen met de theorie (optica) die dit verschijnsel kan verklaren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht

DOF heeft te maken met de karakteristieken van de lens, niet met de sensor.

Indien ik hierin verkeerd ben: kan er iemand dit eens uitleggen met de theorie (optica) die dit verschijnsel kan verklaren?
                          Het is wél zo dat je, als je met een FF camera exact dezelfde scène wil fotograferen, dat dan de DOF kleiner zal zijn. Maar dan staat je lens natuurlijk niet op dezelfde brandpuntsafstand ingesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjiM Bekijk bericht
                            toch zit ik er knal op hoor

dof wordt voornamelijk door 3 dingen bepaald :

Hoe groter de brandpuntsafstand, hoe kleiner de scherptediepte
                            Hoe kleiner het diafragma (dus hoe hoger het F-getal), hoe groter de scherptediepte
                            Hoe kleiner de sensor/film, hoe groter de scherptediepte
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              toch zit ik er knal op hoor

dof wordt voornamelijk door 3 dingen bepaald :

Hoe groter de brandpuntsafstand, hoe kleiner de scherptediepte
                              Hoe kleiner het diafragma (dus hoe hoger het F-getal), hoe groter de scherptediepte
                              Hoe kleiner de sensor/film, hoe groter de scherptediepte
                              Volgens mij heb je het nog steeds verkeerd

Je zegt in je originele post dat je de brandpuntsafstand en het diafragme constant houdt, dan zal de scherptediepte ook dezelfde zijn.

Het punt dat je bij een FF een kleinere DOF krijgt voor dezelfde scène is puur te wijten aan de andere brandpuntsafstand die je moet instellen om de scène over je volledige sensor uit te smeren.

Heeft dus niks met sensor size te maken, sorry...

Comment

Working...
                              X