Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop D80

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    ISO 1600 is op een D90 uiterst bruikbaar. Ik betwijfel of je dat van een D70/D80 ook kan zeggen.
    Idd -> D70 (mits de 1/3 stop overbelichting/correctie truc) en D80 max ISO 800
    D300 haalt nipt ISO 1600
    Wat ISO 3200 bij een D90 betreft heb ik serieuze twijfels

(alles naar mijn - vrij strenge - normen)
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Wat ISO 3200 bij een D90 betreft heb ik serieuze twijfels
      Dan moet je naar full-frame gaan kijken hé. Maar ik volg volledig wat je zegt. Op ISO3200 ga je toch wel aanzienlijk wat detail beginnen te verliezen met een D90.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb ook de D80 en D90 ,en ook ik vind dit de meerprijs dik waard
        mijn zoon neemt nu foto"s met de D80 en hij moet dikwijls in lage licht omstandigheden passen wanneer ik in de hogere iso's nog voldoende sluitertijd haal
        iso 1600 zeer OK ,iso 3200 zeker bruikbaar
        Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
        Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Ik kan mij niet indenken dat een D90 betere resultaten aflevert dan mijn D80 (behalvedan de MPix = tenzij in de studio = pure kwatsch); uitermate subjectief maar technisch werkelijk gegrond.

A propos, de meerprijs van een D90 tov een D80 is het absoluut niet waard. MHoP. Koop liever een 3de hands D70 met een vette prime-lens.

Concentreer je op je lenzen...
          @ Fibo, ik kan mij niet indenken dat je ooit al een D90 vastgehad ? Anders...laat je commentaar dan achterwege. De D90 is zeker wel een upgrade tov de D80 en de prijs meer dan waard.

Concentreer je op de reviews. Wat in het groen staat wordt geacht beter te zijn...moest je het nog niet zien, dat is praktisch heel de linkse kolom.

Man man man toch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
            iso 3200 zeker bruikbaar

Voorbeeldje ? liefst op 800 of 900 px (of link naar full-size)
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
              Ik snap dergelijke uitspraken niet goed. Je bent écht niet verplicht om de filmfunctie te gebruiken hoor
              En ik vind die functie alvast allesbehalve "crappy".

Vraagprijs van je D80: kijk hier eens om een idee te krijgen.

Wauw heb ook een d-90 zeer tot tevredenheid.
              de filmoptie gebruik ik nauwelijks maar heb jij die filmopnames er mee gemaakt.

Heb nog (slechts) 300 eurie gekregen voor de d-80 maar op zeker geen spijt van gehad.
              https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
                de filmoptie gebruik ik nauwelijks maar heb jij die filmopnames er mee gemaakt.
                Ja, het is erg leuk om gewoon wat mee te spelen en uit te proberen.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  En wat D300 vs D90 betreft, natuurlijk zul je niemand met een D300 (die voor de D90 op de markt kwam en duurder was) horen zeggen dat die "slechter" is.
                  Leer ipv zo te polariseren gewoon eens aanvaarden dat sommige mensen weldegelijk de uitgebreidere uitrusting van zo'n D300 volledig benutten, en als dan de beeldkwaliteit van de D90 beter blijkt te zijn, dan is dat toch des te beter voor de gebruikers ervan
                  Last edited by frank207be; 15 mei 2009, 09:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp
                    iso 3200 zeker bruikbaar

Voorbeeldje ? liefst op 800 of 900 px

VLUG EEN GEMAAKT ISO 3200 F2
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
                      Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp
                      iso 3200 zeker bruikbaar
                      Voorbeeldje ? liefst op 800 of 900 px
                      VLUG EEN GEMAAKT ISO 3200 F2
                      http://www.flickr.com/photos/15756745@N06/3533760469/
                      Nee, dit kan me niet overtuigen
                      Natuurlijk is F2 niet echt representief als voorbeeld
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Nee, dit kan me niet overtuigen
                        Waarom ben ik niet verbaasd over jou reply? Als je nog een voorbeeld wil.

The D300 is next to last. D300 images at ISO 3,200 don't look noisy, but they do reduce a lot of the resolution and look more like an image from a point-and-shoot as opposed to a real, living clean image like what you get from the D3 and D90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Waarom ben ik niet verbaasd over jou reply? Als je nog een voorbeeld wil.

The D300 is next to last. D300 images at ISO 3,200 don't look noisy, but they do reduce a lot of the resolution and look more like an image from a point-and-shoot as opposed to a real, living clean image like what you get from the D3 and D90.
                          Je snapt me niet : ik geef toe dat de resultaten van de D90 hier beter lijken dan die van de D300
                          Maar voor mij niet goed genoeg
                          Daarom dat ik met de D300 ook niet hoger dan ISO 1600 ga (en als het kan liever zelfs minder) maw OOK GEEN ISO 3200 met de D300

Dit is mijn norm bij low-light http://farm4.static.flickr.com/3261/...7f63279b_o.jpg
                          (ISO 800, dus zeker geen 3200) - toegegeven, ik haal deze ook niet altijd, maar hier wil ik naar streven en ik zeg ook niet dat je dit niet kan halen met een D90 (op ISO 800 natuurlijk)
                          Last edited by mexicano; 16 mei 2009, 00:48.
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

héhé nietes, welles. Leuk draadje, pfff ben ik even blij dat ik canon heb, dan moet ik hier alvast niets relevants aan toevoegen.

Comment

Hoeveel foto's heb je met je d80 genomen ?

Comment

hier nog een verleden maand op vakantie gemaakt
                                uit de hand ISO 3200 F5 1/30ste

Seadevil at seaworld shot with iso at 3200 than aplied the halo filter in photoshop great result

flitsen op het glas ging niet anders had ik geen foto's van de aquariums genomen in seaworld florida
                                deze vind ik toch goed als geen het andere alternatief was
                                mijn zoon kon hier met zijn D80 geen foto's nemen ik heb er nog zo 20 meer genomen met mijn Tamron 18-270mm
                                groetjes
                                Last edited by wdwdlp; 17 mei 2009, 16:00.

Comment

Working...
                                X